دانلود و خرید کتاب ابن البیطار احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابن البیطار اثر احمد علامه فلسفی

کتاب ابن البیطار

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ابن البیطار

کتاب ابن البیطار نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب به زندگی و آثار دانشمند اندلسی ابن البیطار می‌پردازد.

درباره کتاب ابن البیطار

ضیاء الدین ابو محمد عبدالله احمد بن محمد مالکی، عالم مسلمان مشهور به ابن بیطار، گیاه‌شناس و داروشناس اندلسی اواخر قرن ششم ه. ق در مالقه اسپانیا (اندلس قدیم)متولد شد.

ابن بیطار در اشبیلیه، که در آن روزگار مرکز بزرگ علم و ادب بود، نزد استادانی چون عبدالله بن صالح، ابوالحجاج یوسف بن موراطیر و بویژه، گیاه‌شناس نامی اشبیلی و ابوالعباس احمدبن محمد، مشهور به ابن الرومیه، دانش آموخت و به بررسی و گردآوری گیاهان دارویی پرداخت. او تحصیلات عالیه اش را در اشبیلیه به پایان رساند و در گیاه‌شناسی و داروشناسی زیر نظر معلمان برجسته تخصص یافت. وی با همراهی و سرپرستی اساتیدش، گیاهان مناطق اطراف محل اقامتش را جمع‌آوری کرد و روی تک تک آن‌ها تحقیقات متعددی را انجام می‌داد. او برای تحقیق بیشتر بعد از مدتی شروع به سفر کرد و از مغرب (مراکش، الجزیره و تونس) و کشورهای یونان و روم و آسیای صغیر و سوریه، در مشرق دیدن کرد. وی در دمشق به همراه شاگردش ابن ابی اصبیعه مجموعه‌های زیادی از گیاهان را جمع‌آوری نمود و به واقع بزرگ‌ترین صاحب نظر در زمینه دانش گیاهان بود.

خواندن کتاب ابن البیطار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی دانشمندان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ابن البیطار

ضیا ءالدین ابومحمد عبدالله بن احمد مالکی، معروف به ابن البیطار، و ملقب به گیاه خوار و گیاهخوار (۵۹۳ هجری قمری / ۱۱۹۷ م ۶۴۶ ق / ۱۲۴۸ م)، دانشمند گیاه شناسی و داروساز مسلمان، که یکی از بزرگترین محققانی است که در قرون وسطی ظاهر شد، و در جهان از گیاهان، گیاهان، اولین بار در فرمولاسیون های دارویی و پیشگام شیمی درمانی. وی در اندلس، در شهر مالاگا متولد شد و تحصیلات خود را در سویل نزد دانشمندان آن مانند ابی العباس بن الرومیه النعباتی و عبدالله بن صالح الکتامی دریافت کرد. وی پس از رسیدن به بیست سالگی به مراکش نقل مکان کرد و به عنوان محقق گیاه شناسی از مراکش، الجزایر و تونس دیدن کرد، سپس به آسیای صغیر رفت و از شام عبور کرد و از آنجا به حجاز، غزه، اورشلیم، بیروت و مصر، سپس به یونان و دوردست های کشور رم رفت تا اینکه در دمشق اقامت گزید، جایی که تحقیقات خود را در آنجا انجام داد. برای گیاهان.

ابن البیطار تعدادی کتاب نوشت که مشهورترین آنها دائرته المعارف گیاه شناسی به نام الجامی برای واژگان داروها و مواد غذایی است که در آنها بیش از ۱۴۰۰ داروی گیاهی، حیوانی و معدنی را توصیف کرد، که ۳۰۰ مورد از آنها ساخته شده است، که نشان دهنده مزایای پزشکی هر یک از آنها است و آن را در حالی که ساکن مصر است، قرار داده و آن را به چهار بخش تقسیم کرده است. تلاش های ابن البیتار محدود به ذکر صدها دارو و دارو نبود، بلکه او به ثبات اصطلاح پزشکی عربی کمک کرد و فرهنگ لغت خود را غنی کرد، که پس از او منبع غنی برای همه پزشکان اروپایی و غربی شد.

تربیت و زندگی او

ضیا ءالدین مالکی، گیاهخوار اندلس، در سال ۵۹۳ هجری قمری متولد ۱۱۹۷ میلادی متولد شد. او به مالاگا در اندلس (اسپانیا فعلی) ملقب به مالاگا شد و وی را گیاهخوار می نامیدند زیرا وی دانشمند زمان خود در علوم گیاه شناسی بود و ضیاءالدین را به یک خانواده مشهور در مالاگا معروف به The Bitar نسبت می دهند و این ممکن است به دلیل کار دامپزشکی وی باشد، خصوصاً که پدرش یک دامپزشک ماهر بود. ابن البیطار علوم گیاهی را در آغاز جوانی در سویل نزد ابوالعباس بن رومیه ال نباتی و عبدالله بن صالح فرا گرفت و ابن رومیه صاحب شهرت زیادی در گیاه شناسی بود که کتاب سفر را نوشت که برای قرن ها مرجع بزرگ گیاهان بود، ابن البیتار این شهرت خوب معلم وی است، اما بعداً به دلیل استعداد و کوشش و سفر مکرر به کشورهای جهان اسلام و سایر کشورها برای مطالعه گونه های گیاهی، اعتبار وی از معلمش پیشی گرفت. 

من از تو نمی ترسم
آندره مارشاند
دین و ارتباطات
مجید محمدی
روان‌شناسی کاهش وزن دکتر احمد حلت
احمد حلت
مرا به خانه زهرا ببرید؟
اسماعیل منصوری لاریجانی
تفاوت دو استراتژی خوب و استراتژی بد
ریچارد لومرت
درهم‌ماندگی
سماء شایسته‌فر
از آنجا که ایستاده بودم چه دیدم
آرتوش بوداقیان
تسهیلگر خود باشیم
نگار صدری
من خوبم شما خوبید
توماس هریس
کلاه آقای برون
آیانو ایمای
افسونگران تایتان
کورت ونه گوت جونیر
The Shepherdess and the Chimney Sweep (دخترک چوپان و دودکش پاک کن)
Hans Christian Andersen
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری بهداشت شیر
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
عشق عرفانی در ادبیات منظوم و منثور ایران
زلیخا جانعلی
دو دفتر شعر سهراب سپهری (فارسی - فرانسه)
سهراب سپهری
شریان A داخلی
مرجان پورندیم
خنیای خون
گرگ بر
شاهنامه فردوسی (کتاب هجدهم)
ابوالقاسم فردوسی
گلوله برفی که راه افتاد
سعید محمدی
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
جنگ چهره زنانه ندارد
سوتلانا آلکسیویچ
فرمانده کجاستی؟ درباره زندگی احمد‌شاه مسعود
کاوه شجاعی
جنگ چهره‌ی زنانه ندارد
مهسا ملک‌مرزبان
هزار فرسنگ تا آزادی
یون سون کیم
نبرد من
آدولف هیتلر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
در قلمرو پادشاهان
کارمن بن لادن
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
مهاتما گاندی
محمد قاضی
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
جنگ جهانی دوم
مهدی حقیقت‌خواه
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
اختراع قوم یهود
احد علیقلیان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ابن بیطار بعد از فراگیری علوم گیاهی در حوالی سال ۶۱۷ ق، درحالی که حدود ۲۰ سال داشت، اندلس را به مقصد مغرب اقصی و الجزایر و تونس و لیبی فعلی به منظور فراگیری علوم گیاهی ترک کرد، از آنجا به آسیای صغیر (ترکیه فعلی) و یونان و بیزنطه (روم) و سپس به ایران و عراق و شام و مصر سفر کرده است و در مصر به محضر الملک الکامل محمد بن ابی بکر بن ایوب رسید و توانست در آنجا مسئول گیاه شناسان آنجا شود و پس از درگذشت محمد بن ابی بکر بن ایوب به خدمت پسرش صالح نجم الدین رسید. وی تا اواخر عمر در دمشق مستقر شده و شاگردان فراوانی داشته است و بالاخره در همین شهر در سال ۶۴۶ ق، وفات یافته است.
esrafil aslani

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان