دانلود و خرید کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران جواد فاطمی تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران اثر جواد فاطمی تبار

کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران

کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران نوشتهٔ جواد فاطمی تبار و ویراستهٔ سیدعلی حسینی درویشانی در انتشارات میراث ماندگار به چاپ رسیده است. فهم عمیق‌تر جریان‌های فکری معاصر و تأثیر آن‌ها بر جامعهٔ ایرانی دستاورد اصلی کتاب جریان‌شناسی اندیشه پست مدرن در ایران است.

درباره کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران

این کتاب به بررسی و تحلیل اندیشهٔ پست‌مدرن و تأثیر آن در ایران می‌پردازد. تبیین و تحلیل چگونگی پذیرش، تفسیر و تعامل با اندیشه‌های پست‌مدرن در فضای فکری و فرهنگی ایران شاکلهٔ این کتاب را تشکیل می‌دهد. در این اثر، نویسندگان با استفاده از رویکردهای تاریخی و نظری، اندیشهٔ پست‌مدرن را از منظری جامع و تحلیلی بررسی می‌کنند. تمرکز اصلی بر نحوهٔ تأثیرگذاری و تعامل این جریان فکری با جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری در ایران است. نویسندگان در کتاب جریان‌شناسی اندیشهٔ پست‌مدرن در ایران به تبیین جنبه‌های متنوع و پیچیدگی‌های پست‌مدرنیسم پرداخته و بررسی می‌کنند که چگونه این اندیشه‌ها در قالب‌های گوناگون هنری، فلسفی و فرهنگی در ایران جلوه‌گر شده‌اند.

کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های فلسفه، ادبیات، تاریخ، مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی و همچنین برای کسانی که به مطالعهٔ تأثیرات فرهنگی و اجتماعی جریان‌های فکری بر جامعهٔ ایرانی علاقه‌مند هستند، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب جریان شناسی اندیشه پست مدرن در ایران

«برای شکل گیری جریان پست مدرن عواملی زیادی ذکر کرده اند که می‌توان به افول مارکسیسم اشاره کرد. بعضی از فیلسوفان مارکسیسم، خودشان را از طریق [آثار و اندیشه‌های] فروید و فردینان دوسوسور از نو تفسیر کردند. اما این جریان در فلسفه و علوم اجتماعی با کمی تأخیر نسبت به ادبیات صورت گرفت. پستمدرنیسم در فلسفه به دهه هشتاد بر می‌گردد. این مکتب نیز دارای اندیشمندانی است که می‌توان به جنکز، استفن کاتس، دلوز، لاکان، گاتاری، ایری گری و کریسته اشاره کرد. اما یکی از قدیمی‌ترین کتب درباره فرایند ظهور پستمدرنیته به وسیله دانیل بل در کتاب «تناقضات فرهنگی سرمایهداری» ارائه شده است. این کتاب نخستین بار در سال 1976 به چاپ رسید. هرچند تعریف پستمدرن به دلایلی سخت است، آیا مکتب است یا یک روش، وحدت نظر وجود ندارد، زیرا بعضی از پستمدرنیستها، داشتن هرگونه آموزه یا نظریه را انکار می‌کنند. تعاریف موجود نیز دچار ابهام، چندپهلویی، گسستگی هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان