دانلود و خرید کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران علی سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران اثر علی سعیدی

کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران

معرفی کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران

کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران نوشتۀ علی سعیدی و شهلا کشاورزنژاد در انتشارات بورس به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ اقتصاد و کسب‌وکار است و تاریخ بازار سرمایه در ایران را بین سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۶۷ بررسی می‌کند.

درباره کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران

این کتاب با کمک مستندات مکتوب تلاش کرده است بازار خدمات مالی کشور را طی ۷۵ سال یعنی از  ۱۳۱۵ تا ۱۳۶۷ بررسی و به تصویر بکشد. کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران با اشاره به چگونگی شکل‌گیری بستر حضور این خدمات آغاز می‌شود و از نخستین اندیشه‌ها و گام‌هایی می‌گوید که بازار سرمایۀ ایران را تشکیل دادند. در ادامه از تأسیس بورس تهران به‌عنوان نقطۀ عطفی در این مسیر صحبت می‌کند و نیز رویدادهایی که بورس در دوران گذار با آن‌ها روبه‌رو بوده است.

بخشی از کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران، روایت حوادث اقتصادی و صنعتی است که با هدف تبیین وضعیت بازار سرمایه و بورس در کشور لازم بودند. برای نوشتن این کتاب علاوه بر مستندات مکتوب و کتاب و نشریات و صورت‌جلسات، از گفته‌های پیشکسوتان این صنعت نیز استفاده شده است.

خواندن کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های تاریخ اقتصادی و کسب‌و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخ بازار سرمایه ایران

«صنعت خدمات مالی در کشور با آغاز بکار بانک‌های خارجی در سال ۱۲۶۶ و شرکت‌های بیمه خارجی در سال ۱۲۸۹ شکل گرفت و پس از تأسیس بانک‌های سپه و ملی و شرکت سهامی بیمه ایران که منجر به بومی‌سازی این صنعت در کشور شد، تنها جای بازار سرمایه در این میان خالی بود. رویدادهای پس از سال ۱۳۰۰ شمسی تا حدود زیادی به ساختاردهی حکومت ایران کمک کرده و پایه‌های طرح اندیشه تأسیس بورس شکل گرفت، اما وقایع شهریور سال ۱۳۲۰، وقوع جنگ جهانی دوم و اوضاع اقتصادی نابسامان مردم و شرکت‌ها از جمله دلایلی بود که تأسیس بورس را به تأخیر انداخت. سال ۱۳۳۷ شمسی (۱۹۵۸ میلادی)، اولین مذارکات برای تأسیس بورس آغاز شد اما حتی پس از فروکش کردن موانعی که پیش‌تر مطرح شد، ایجاد وفاق در میان مسئولین کشوری و به خصوص مسئولین اقتصادی کار چندان ساده‌ای نبود. نخستین چالش، انتخاب گروه یا گروه‌هایی بود که عهده‌دار مسئولیت تأسیس بورس در کشور می‌شدند.

در دوره ۶ ساله از ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۳، متن لایحه، آیین‌نامه‌ها و سایر مقررات مربوط آماده شد و برای تصویب به مجلس شورای ملی ارسال گردید. اما قانون بورس اوراق بهادار در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۴۵ شمسی (۱۹۶۶ میلادی) به تصویب رسید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۳۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
تومان