دانلود و خرید کتاب تمرین (خلاصه کتاب) ست گادین ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرین (خلاصه کتاب) اثر ست گادین

کتاب تمرین (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب تمرین (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب تمرین (خلاصه کتاب) نوشتهٔ ست گادین و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. روش ارائه کار خلاقانه در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب تمرین

با مطالعه این خلاصه کتاب می آموزید خلاقانه زندگی کنید و از مسیر لذت ببرید.

زندگی در دنیای شتاب‌زده و صنعتی امروز، بیشتر از هر زمان دیگری ما را از یک زندگی آزاد و خلاقانه دور می‌کند. این معضل چه در زندگی شخصی و چه در زندگی شغلی ما مؤثر است. در این کتاب، ست گادین الگویی برای متوقف کردن این معضل و راه یافتن به سوی خلاقیت برای شما ترسیم می‌کند.

خلاقیت اگرچه به‌خودی خود مفهومی است که اگر چارچوب مشخصی برای آن قائل شویم، ذات آن را زیر سؤال برده‌ایم، اما یک نقشه راه وجود دارد که هرکسی می‌تواند آن را برای خود شخصی‌سازی کند. این الگو، چیزی جز تمرین نیست.

تمرین، فرایندی مستمر است برای تبدیل شدن به یک فرد خلاق. منظور از تمرین این است که بپذیریم همواره در تمرین و آزمون‌وخطا هستیم و هیچ قطعیت و تضمینی در کار نیست؛ بلکه تنها چیزی که کنترلش در اختیار ماست، همین تمرین کردن است. ما هیچ راه دیگری برای ایجاد تغییر و نوآوری نداریم، مگر اینکه سبک زندگی خود را در تمرین کردن بگزینیم.

تمرین عناصر مشخصی دارد که پس از یادگیری آن‌ها، می‌توانید تمرین خاص خود را بسازید. ما الگوی تمرین را بهترین و تنهاترین الگوی خلاقیت می‌دانیم؛ زیرا فقط از این راه است که می‌توانیم داستانی که خود تعریفش می‌کنیم را تغییر دهیم.

بنابراین، تمرین یک فلسفه و یک سبک زندگی است و همان‌طور که گفتیم برای هرکسی منحصربه فرد است. مهم این است که بدانید درحال تمرین هستید.

عناصر تمرین که در بخش های بعدی با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد از این قرار هستند: انتخاب کنید که خلاق باشید. به دنبال قطعیت نباشید. خودتان را انتخاب کنید. نتایج، محصولات جانبی‌اند. به دنبال لذت بردن باشید. ژانر را درک کنید. سخاوتمند باشید. کار را ارائه دهید. از آنچه ارائه می‌دهید، همواره یاد بگیرید. به‌دنبال تأیید بیرونی نباشید. با ترس برقصید. به متوسط بودن بدگمان باشید. مهارت‌های موردنیازتان را یاد بگیرید، نه صرفاً مهارت‌های جدید و مد روز را. تغییرآفرینی کنید. رئیس خودتان باشید. مشتریان خود را بشناسید و انتخاب کنید. به خویشتن خود اعتماد کنید. همین کارها را تکرار کنید.

خواندن خلاصه‌کتاب تمرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب تمرین

«منظور از هنر، رشته‌های هنری همچون نقاشی یا موسیقی نیست. بلکه هنر یعنی انجام یک کار فقط به این دلیل که انجامش سخاوتمندانه است؛ کاری که ممکن است نتیجه ندهد؛ ترکیبی از استعداد، مهارت، فن و دیدگاه انسان که به مسائل قدیمی نوری تازه می‌تاباند. خلاقیت راهی برای تغییر فرهنگ‌مان و خودمان است.

هنر خلاقیت یعنی هنر انجام یک کار، وقتی هیچ پاسخ درستی وجود ندارد. به همین علت است که هنرمندان تغییرآفرینند. شما چه در مقام رهبر، در مقام مربی، مشارکت‌کننده، طراح و... اگر به خودتان اجازه تغییرآفرینی دهید، هنرمند هستید.

اما نباید فراموش کنید که خلاقیت یک عمل است، نه یک احساس. کارها همیشه مهم‌تر از آن هستند که لنگ احساسات امروز ما باشند. از طرفی، تعهد به عمل ممکن است احساسی که داریم را تغییر دهد. پس حتی در شرایط ناخوشایند احساسی نیز باید به فرایند کارها اعتماد کنیم و وارد کار شویم، آنگاه خواهید دید که احساساتی که برای کار کردن لازم داریم به دنبال عمل ایجاد می‌شود. ما فرصت کافی برای آنکه منتظر بمانیم تا احساس مناسب کار کردن را پیدا کنیم نداریم.

ما معمولاً درباره اوضاعی که قرار است پیش بیاید، در ذهن خود داستان‌هایی می‌سازیم و اغلب برای تحقق آن داستان، خودمان را به آب و آتش می‌زنیم. داستان‌های ما اغلب از جایی سرچشمه گرفته‌اند. می‌توانند حاصل نحوه تربیتمان باشند یا نتیجه رویدادهایی که از سر گذرانده‌ایم.

اگر می‌خواهید داستان خود را تغییر دهید، باید اعمالتان را تغییر دهید و متفاوت از گذشته عمل کنید. ما به کاری که انجام می‌دهیم تبدیل می‌شویم. باید خودتان را غرق در کاری کنید که می‌خواهید. تجربه غرقگی، تجربه ویژه‌ای است که افراد هنرمند با آن مواجه می‌شوند. اما افرادی که هنرمند نیستند همیشه به اشتباه گمان می‌کنند باید منتظر پیش آمدن غرقگی باشند و سپس کار کنند. درحالی‌که غرقگی معلول کاری است که انجام می‌دهیم و نه علت آن.

یکی از پرسش‌هایی که برای هرکسی در زندگی پیش می‌آید این است که می‌پرسند: «شور و اشتیاقم را از کجا پیدا کنم؟» و سؤال بعدی این است: «اگر به کارم شور و اشتیاق نداشته باشم باید چه‌کار کنم؟» پاسخ روشنی وجود دارد: فقط پس از آنکه کار دشوار را انجام می‌دهیم، به رسالتمان تبدیل می‌شود، فقط پس از آنکه به فرایند اعتماد می‌کنیم، بدل به شور و اشتیاقمان می‌شود.

ما در فرهنگی نتیجه‌محور زندگی می‌کنیم و در تمام امور آنچه ارزش تولید می‌کند، کیفیت نتیجه است. ما از فرایند غافل می‌مانیم. اگر فقط‌وفقط بر نتایج تمرکز کنیم، به‌مرور دست به انتخاب‌هایی می‌زنیم که پیش‌پاافتاده، کوتاه‌مدت یا خودخواهانه‌اند. در چنین انتخاب‌هایی جایی برای خلاقیت وجود ندارد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین تمرین‌های خلاقیت، تمرین تعهد به فرایند است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

حجم

۲۶٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان