دانلود و خرید کتاب چنین گفت زرتشت فریدریش ویلهلم نیچه ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چنین گفت زرتشت اثر فریدریش ویلهلم نیچه

کتاب چنین گفت زرتشت

معرفی کتاب چنین گفت زرتشت

کتاب چنین گفت زرتشت نوشتهٔ فریدریش ویلهلم نیچه و ترجمهٔ فرزام حبیبی اصفهانی است. انتشارات آتیسا این رمان فلسفی مشهور را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب چنین گفت زرتشت

کتاب چنین گفت زرتشت مشهورترین و بحث‌برانگیزترین اثر فریدریش ویلهلم نیچه، فیلسوف آلمانی است. او در قالب رمانی فلسفی و شاعرانه، مفاهیمی مانند ابرانسان، مرگ خدا و بازگشت جاودانه را مطرح کرده؛ همچنین این رمان را با نوعی روان‌شناسی مؤثر آمیخته است. زمان نگارش این کتاب، طی سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۵ است. شخصیت اصلی این رمان فلسفی، «زرتشت» است که نام او از پیامبر ایرانی گرفته شده است. در این رمان، زرتشت پس از ۱۰ سال عزلت در کوه‌های آلپ احساس می‌کند که می‌خواهد شهد خرد خویش را به انسان‌ها بچشاند؛ پس به شهر فرود می‌آید، اما مردم به صدای برخاسته از الهام گوش نمی‌دهند؛ زیرا جز به کف‌زدن برای بندبازی‌های یک بندباز توجه ندارند و به سخنان او که آن‌ها را نمی‌فهمند، می‌خندند. زردشت باید حواریونی برای خود برگزیند که بتواند «گفتارهای» خویش را که تحقیر آرمان‌های کهن است و به‌سبک کتاب‌های مقدس کهن همچون اوستا و انجیل است، خطاب به آن‌ها بیان کند. نخستین گفتار، تمثیلی است با عنوان «سه دگردیسی» که در آن می‌توان چگونگی تحول روح انسانی را درک کرد؛ از اطاعت که با نماد شتر نشان داده می‌شود گرفته تا نفی شدید که با نماد شیر مجسم می‌شود و تصدیق محض که کودکْ تجسم آن است. در گفتارهای بعدی به موضوعات بسیار متنوعی پرداخته می‌شود. نویسنده با ضعف نفس آدم‌های کم‌مایه‌ای که به رخوت آرام اخلاق پناه می‌برند و با متافیزیک که جهان را با موعظهٔ تجرید بی‌اعتبار می‌کند و با جمود کتابی فرهنگی که بیش از حد در خود فرورفتهو با ریاضت‌کشی که انسان را به فکر مرگ می‌اندازد و... به مبارزه برمی‌خیزد.

خواندن کتاب چنین گفت زرتشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ آلمان و قالب رمان فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ فردریش نیچه

فردریش ویلهِلم نیچه در ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴ متولد شد. او فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، جامعه شناس، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود. فلسفهٔ غرب و تاریخ اندیشهٔ مدرن تاثیر بسیار زیاد و عمیقی از آثار نیچه گرفته‌اند. در سال ۱۸۶۹ با ۲۴ سال سن، به کُرسی فیلولوژی کلاسیک در دانشگاه بازل دست یافت که جوان‌ترین فرد در تاریخ این دانشگاه به‌شمار می‌رود. اما بعدتر به خاطر بیماری‌هایی که به آن دچار بود از این سمت کناره‌گیری کرد و به تکمیل آثارش پرداخت. نیچه بیماری خود را موهبتی از جانب خدا می‌دانست که سبب شده بود تا بتواند افکاری نو و بدیع را در سر بپروراند. نیچه یکی از محبوبترین متفکران در ایران است؛ آثارش نه‌تنها بارها ترجمه و منتشر شده‌اند، بلکه کتاب صوتی چنین گفت زرتشت در دهه‌های گذشته یکی از پرفروش‌ترین آثار فلسفی او در ایران بوده است. او بعد از تحمل بیماری‌های مختلف، جنون و فروپاشی ذهنی در سال ۱۹۰۰ چشم از جهان فرو بست.

بخشی از کتاب چنین گفت زرتشت

«و بدین‌گونه با احساسات خود به آگاهی می‌رسی و با خردت می‌سنجی و حدومرزی برای آن نمی‌یابی. حال آنکه همین احساسات و خردت آن‌قدر توان دارند که قانع‌ات کنند که همۀ حدومرزها در آن‌ها نهفته شده و این لافی است که آن متکبران می‌زنند. آگاه باش که احساسات و خرد، چیزی جز مشتی بازیچه نیستند. آن‌ها پوسته‌ای به‌شمار می‌آیند که خویشتن را درون خود دارند و همان خویشتن است که با چشم حس می‌بیند و با گوش خرد می‌شنود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان