دانلود و خرید کتاب سرقت علیرضا نمرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرقت اثر علیرضا نمرودی

کتاب سرقت

معرفی کتاب سرقت

کتاب «سرقت» نوشتۀ علیرضا نمرودی و امیرحسین خسروبیگی است و انتشارات معید مهر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سرقت

کتاب سرقت یکی از کتاب‌های مجموعۀ ۵۳ جلدی انتشارات معید مهر است. این انتشارات تلاش کرده است تا در این مجموعه کتب کاربردی موضوعات بیشتر مطرح شده در سطح جامعه را از انبوه موضوعات متنوع و گوناگون استخراج کند و به هرکدام جداگانه و تحت عنوان خاص در قالب یک کتاب بپردازد تا علاوه بر اینکه برای دانشجویان و پژوهشگران حوزۀ حقوق کاربردی و جذاب باشد، بتواند برای مردم عادی جامعه و فاقد تحصیلات حقوقی هم مفید واقع شود. در تهیه و تنظیم این کتاب، در کنار دانش نظری پژوهشگران مجموعۀ معید، از تجربۀ عملی گروه وکلای این مجموعه نیز بسیار استفاده شده است تا خوانندگان با رویه عملی موضوع هرچه بهتر آشنا شوند. تمامی پرونده‌هایی که در این مجموعه مطرح می‌شود، بادقت و وسواس زیاد بررسی شده و نکات قابل‌ذکر آن در این کتاب بیان شده است.

سرقت در قانون مجازات اسلامی به معنای ربودن پنهانی مال متعلق به غیر است. تحقق جرم سرقت مستلزم انجام فعلی از قبیل ربودن، کش‌رفتن، برداشتن، بلندکردن، گرفتن و قاپیدن مال دیگری بدون رضایت و اطلاع مالک یا متصرف آن است. سرقت به‌طورکلی شامل هرگونه عملی است که منجر به اختلاس مال یا اموال دیگران شود به‌غیراز حالت‌هایی که ممکن است با رضایت صاحبان اموال انجام شود. در بسیاری از سیستم‌های حقوقی این اعمال جرم محسوب می‌شود و مجازات‌هایی برای انواع آن‌ها تعیین می‌شود.

کتاب سرقت به زبانی ساده و کاربردی به شرح جرم سرقت می‌پردازد؛ به این صورت که ابتدا توضیح مختصری از این جرم ارائه می‌دهد و سپس به بررسی آرای قضایی پیرامون آن می‌پردازد تا خوانندگان با انطباق بعد نظری و عملی، موضوع را به‌خوبی درک کنند. کتاب سرقت در ۳ فصل تنظیم شده است. فصل اول سرقت را توضیح داده و بعد ماهیتی آن را شرح می‌دهد. در فصل دوم به مسائل آیینی پیرامون این موضوع می‌پردازد و در فصل سوم برای آشنایی خوانندگان با رویه دادگاه‌ها، نمونه آرا و نظریات را ذکر می‌کند.

خواندن کتاب سرقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ حقوق و علاقه‌مندان به حقوق خصوصی و جزا پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان