دانلود و خرید کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار آلن کار ترجمه افسانه درویشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار اثر آلن  کار

کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

معرفی کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار نوشتهٔ آلن کار و ترجمهٔ افسانه درویشی و کاوس نویدان و ویراستهٔ آزاده فرزادفر است و انتشارات کتیبه پارسی آن را منتشر کرده است. ترک آسان سیگار به روش آلن کار پرفروش‌ترین کتاب ترک سیگار در دنیاست.

درباره کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

امروزه که جوامع، با سیل عظیم مصرف موادمخدر، مخمر و روان‌گردان‌های صنعتی مواجهند و اکثر آسیب‌شناسان و جامعه‌شناسان سنگ بنای تبلیغات خود را بر عدم استفاده از موادمخدر و روان‌گردان‌ها گذاشته‌اند، دیگر کمتر کسی توجهی به پیش‌پا افتاده‌ترین و به بیانی قدیمی‌ترین نوع آنها یعنی سیگار دارد که افراد بسیاری را درگیر خود کرده و نسبت به همدستان خود ردپای نامحسوس‌تری در زندگی افراد باقی گذاشته و به‌نوعی قاتل نامرئی تلقی می‌شود.

اما به دلیل شیوع گستردهٔ این مادهٔ خطرناک، باید با وسواس بیشتری در مورد آن رفتار کرد.

از طرفی سود سرشاری که کارخانجات تولید سیگار نصیب صاحبان سهام و دولت‌ها می‌کنند، باعث شده که تصمیم‌گیری در مورد کشیدن یا نکشیدن این سم مهلک، برعهدهٔ خریدار و مصرف‌کننده گذاشته شود؛ مثل تفنگ سر پُری که روی میز قرار دارد و انتخاب با خود فرد است که آن را بردارد و ماشه را بکشد یا نه!

عکس هشداردهندهٔ ریه‌های بیمار، روی پاکت سیگار گویی تناقضی تلخ است که سازمان مبارزه با موادمخدر را دلخوش و صاحبان منفعت را با سهام روزافزون خود، خرسند می‌کند.

آقای آلن کار که خود بعد از ۳۳ سال مصرف سیگار موفق به ترک آن شد، همراه با گروه خویش طی سال‌ها تلاش مستمر با برگزاری کلینیک‌های متعدد در اروپا، آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا توانست عدهٔ کثیری از سیگاری‌ها را از بند این افیون برهاند. در میان افرادی که موفق به ترک سیگار با روش آلن کار شده‌اند، چهره‌های نام‌آشنای بسیاری به چشم می‌خورد.

آلن جان کار ۲ سپتامبر ۱۹۳۴ به دنیا آمد و ۲۹ نوامبر ۲۰۰۶ درگذشت. او نویسنده بریتانیایی کتاب‌هایی در مورد ترک سیگار و سایر وابستگی‌های روانی از جمله اعتیاد به الکل بود.

کار می‌آموزد که سیگاری‌ها با کشیدن یک سیگار تقویت نمی‌شوند و سیگار کشیدن فقط علائم ترک سیگار قبلی را تسکین می‌دهد که به نوبه خود علائم ترک بیشتری را پس از اتمام آن ایجاد می‌کند. به این ترتیب اعتیاد به مواد مخدر خود را تداوم می‌بخشد. او تاکید می‌کند که آرامش سیگاری‌ها با روشن کردن سیگار، احساس بازگشت به حالت عادیِ احساسی است که افراد غیرسیگاری همیشه تجربه می‌کنند. به طوری که سیگاری‌ها وقتی سیگاری روشن می‌کنند واقعاً سعی می‌کنند به حالتی برسند که افراد غیرسیگاری از تمام زندگی خود لذت ببرند. او اظهار می‌دارد که علائم ترک در واقع با شک و ترس در ذهن فرد سیگاری سابق ایجاد می‌شود و بنابراین اگر این شک و ترس برطرف شود، ترک سیگار آنطور که معمولاً تصور می‌شود آسیب‌زا نیست.

استدلال او این است که ترس از «ترک کردن» چیزی است که باعث می‌شود اکثر سیگاری‌ها به سیگار کشیدن ادامه دهند، در نتیجه تداوم توهم لذت واقعی سیگاری را به عنوان یک توجیه اخلاقی برای پوچ بودن ذاتی سیگار در مواجهه با مشکلات پزشکی و علمی طاقت‌فرسا ضروری می‌کند. او سیگاری‌ها را تشویق می‌کند که به ترک سیگار فکر کنند، نه به عنوان ترک، بلکه به عنوان «فرار».

بخش‌های این کتاب از این قرار هستند:

بخش ۱: بدترین نوع اعتیاد به نیکوتین که تاکنون دیده‌ام

بخش ۲: روش آسان

بخش ۳: چرا ترک سیگار دشوار است؟

بخش ۴: تله‌ی شوم

بخش ۵: چرا سیگار می‌کشیم‌؟

بخش ۶: اعتیاد به نیکوتین

بخش ۷: شست‌وشوی مغزی و شریک خواب

بخش ۸: رهایی از علائم ترک سیگار

بخش ۹: استرس و تنش

بخش ۱۰: خستگی

بخش ۱۱: تمرکز

بخش ۱۲: آرامش

بخش ۱۳: سیگارهای ترکیبی

بخش ۱۴: چه چیزی را ترک می‌کنم؟

بخش ۱۵: بردگی خودتحمیلی

بخش ۱۶: هر هفته ده دلار پس‌انداز خواهم کرد

بخش ۱۷: سلامتی

بخش ۱۸: انرژی

بخش ۱۹: سیگار به من آرامش و اعتمادبه‌نفس می‌دهد!

بخش ۲۰: سایه‌های تیره و شوم

بخش ۲۱: فواید سیگار کشیدن!

بخش ۲۲: روش ارادی ترک سیگار

بخش ۲۳: حذر از دلتنگی

بخش ۲۴: فقط یک سیگار دیگر

بخش ۲۵: سیگاری‌های تفننی، نوجوانان و غیرسیگاری‌ها

بخش ۲۶: سیگاری پنهانی

بخش ۲۷: عادت اجتماعی؟

بخش ۲۸: زمان‌بندی

بخش ۲۹: آیا دلم برای سیگار تنگ خواهد شد؟

بخش ۳۰: آیا وزنم تغییر خواهد کرد؟

بخش ۳۱: حذر از انگیزه‌های غلط

بخش ۳۲: راه آسان ترک سیگار

بخش ۳۳: دوره‌ی ترک

بخش ۳۴: فقط یک پُک

بخش ۳۵: آیا برای من دشوارتر خواهد بود؟

بخش ۳۶: دلایل اصلی شکست

بخش ۳۷: جایگزین‌ها

بخش ۳۸: باید مانع وسوسه‌ها شوم؟

بخش ۳۹: لحظه‌ی مکاشفه

بخش ۴۰: آخرین سیگار

بخش ۴۱: هشدار نهایی

بخش ۴۲: بازخورد بیست ساله

بخش ۴۳: کمک به یک سیگاری، که کشتی به گل نشسته را ترک کرد

بخش ۴۴: توصیه به غیرسیگاری‌ها

بخش ۴۵: کمک به اتمام این رسوایی

دستورالعمل‌های نهایی

در مورد نویسنده

نامه‌های قدردانی از آلن کار

خواندن کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند و به دنبال بهترین راه حل‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار

«شاید بهتر باشد نوشتن این کتاب را با توصیف موفقیت‌ها و دانشی که در این زمینه دارم آغاز کنم. نه، من پزشک یا روان‌شناس نیستم، اما آنچه در این رابطه می‌دانم بسیار بیشتر از افرادی است که در این زمینه فعالیت دارند. من سی‌وسه سال از زندگی‌ام را سرسختانه سیگار می‌کشیدم و در این مسیر ثابت‌قدم بودم. وقتی استرس داشتم صد نخ سیگار در روز می‌کشیدم و مصرف سیگارم هرگز کمتر از شصت نخ سیگار در روز نبود.

خیلی برای ترک سیگار تلاش و تقلا کردم. یک‌بار شش‌ماه را با فلاکت و بدبختی طاقت آوردم، شش‌ماهی که از هر لحظهٔ آن نفرت داشتم. عمدا کنار افراد سیگاری می‌ایستادم تا دود سیگارشان را استنشاق کنم.

اغلب سیگاری‌ها می‌گویند: «قبل از اینکه اتفاقی برایم بیفتد، سیگار را ترک می‌کنم». این «اتفاق» بالاخره برای من افتاد. به مرحله‌ای رسیدم که احساس می‌کردم سیگار مرا می‌کشد. دائما از فشار سرفه، سردرد داشتم. فکر می‌کردم سردردهایم طبیعی است. دائما حس می‌کردم رگ وسط پیشانی‌ام در حال زدن و تپیدن است. صادقانه بگویم واقعا باور کرده بودم که هر لحظه امکان دارد سرم منفجر شود و بر اثر خون‌ریزی مغزی بمیرم. این احساس دائما آزارم می‌داد و مرا می‌ترساند، اما مانع روشن کردن سیگار بعدی نمی‌شد. دیگر از تلاش برای ترک دست کشیدم. از سیگار کشیدن لذت می‌بردم. با اینکه از طعم و بوی سیگار نفرت داشتم، اما فکر می‌کردم سیگار به من آرامش می‌دهد. باور داشتم سیگار به من شجاعت و اعتمادبه‌نفس می‌دهد و هر زمان که برای ترک سیگار تلاش می‌کردم خوار و خفیف می‌شدم. بدون سیگار نمی‌توانستم زندگی را لذت‌بخش تصور کنم.

در طی آن سال‌های دردناک، فکر می‌کردم همهٔ زندگی‌ام وابسته به سیگار است. حاضر بودم سیگار مرا بکشد، اما آن را ترک نکنم. امروز پس از گذشت بیش از بیست‌وپنج سال که سیگار را ترک کرده‌ام و از آن رها شده‌ام، هنوز هم افرادی از من می‌پرسند که آیا دردهای ترک سیگار را دارم یا نه؟ و من با اطمینان پاسخ می‌دهم: «هرگز، هرگز، هرگز، کاملا برعکس. در این مدت زندگی فوق‌العاده‌ای داشته‌ام». اگر از سیگار کشیدن مرده بودم حالا هیچ حرفی برای گفتن نداشتم، نمی‌توانستم اعتراض کنم و یا شکایتی داشته باشم، اما بسیار خوش‌شانس بودم و مهم‌ترین و شگفت‌انگیزترین چیزی که در زندگی‌ام اتفاق افتاد، رهایی از این کابوس بود. کابوس مصرف دائم چیزی که سلامتی را نابود می‌کند و در مقابلِ امتیازی که به شما می‌دهد (البته در واقع از شما می‌گیرد) هزینه‌های گزاف پرداخت می‌کنید.

بگذارید آن را از اول کاملا روشن و واضح توضیح دهم: من خرافاتی نیستم، به سحر و جادو و افسانه هم اعتقادی ندارم. ذهن من منطقی و واقع‌بین است و دقیقا پس از ترک سیگار فهمیدم چقدر ترک سیگار کار آسان و راحتی است؛ مثل جادو بود، اما نمی‌توانست جادو باشد. شروع به خواندن کتاب‌هایی در زمینهٔ روان‌شناسی، هیپنوتیزم و سیگار کشیدن کردم. هیچ‌کدام نتوانست توضیح دهد دقیقا چه اتفاقی برایم افتاده است. اینکه چطور این‌قدر راحت سیگار را ترک کردم، درحالی‌که قبلا زمانی که تصمیم به ترک سیگار می‌گرفتم، هفته‌ها می‌گذشت اما عذاب و ناامیدی رهایم نمی‌کرد و نمی‌توانستم سیگار را ترک کنم.»

نظرات کاربران

کاربر 6767915
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

این کتاب واقعا این قدرت داره که باهاش س‌یگار ترک کنین ، البته اگه خودتون واقعا تصمیم قطعی به ترک سیگار داشته باشین

Erfan
۱۴۰۲/۱۲/۱۰

چند بار ترک ناموفق داشتم که هر کدوم دو سه ماهی طول میکشید، چند بار سمینار ترک آسان آلن کار رو دیدم، توی چالش quitnow شرکت کردم نشد، ورزش کردم نشد، اراده به خرج دادم نشد، خانواده چند بار بهم

- بیشتر
Msharif7
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

به تمام دوستا و عزیزای سیگاریتون معرفیش کنید خودتونم بخونید ، خیلی راحت و اسون سیگارو ترک میکنید.

کاربر 7846555
۱۴۰۲/۱۱/۰۹

عالی

کاربر 3714236
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

بهترین کتاب بود ترک سیگار. منی که اصلا نمیتونستم یک روز بدون سیگار باشم و فکر هم نمیکردم بتونم ترک کنم. خیلی راحت با این کتاب ترک کردم و خیلی خوشحالم بابت خوندن این کتاب

کاربر 7638221
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

سلام،بنده به دنبال کتاب صوتی و مجانی ترک سیگار به روش آقای آلن کار میگشتم...چون همین کتاب رو خودم در منزل دارم وهرگز تا پایان کتاب رو به اتمام نرسوندم.عاجزانه و صادقانه تقاضای کمک دارم،،، Help Me.... اما متأسفانه الان همین کتاب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
آنچه که ما از آن لذت می‌بریم، داشتن آرامش نیست، بلکه خاتمهٔ اوضاع وخیم است.
/امیرمحمد/
هروقت طی چند روز آینده و یا تا پایان عمر، اگر به سیگار کشیدن فکر کردید، بیندیشید: «هورا! من سیگاری نیستم!»
/امیرمحمد/
این نکات را به خاطر بسپارید: ۱- سیگار کشیدن بیماری‌ست. شما نیاز ندارید وقتی که از بیماری خود رها می‌شوید، جایگزینی برای آن بیابید. ۲- شما به نیکوتین نیاز ندارید. نیکوتین سم است. شما نیازی به جایگزینی سم ندارید.
/امیرمحمد/
ترک سیگار به شکل خنده‌داری آسان است. شما فقط باید ۲ کار انجام دهید: ۱- تصمیم بگیرید که هرگز سیگار نکشید. ۲- به‌خاطر انجام این تصمیم، افسرده نباشید، خوشحال باشید.
/امیرمحمد/
آنچه که فرد سیگاری واقعا می‌گوید این است که سیگار یک‌نوع انحراف و حواس‌پرتی ایجاد می‌کند، تا برای دو سه دقیقه، خستگی را فراموش کنیم. اما همین افراد ادعا دارند که سیگار به تمرکز آنها کمک می‌کند. در اینجا یک تناقض وجود دارد. زمانی که ما به تمرکز نیاز داریم باید انحراف و حواس‌پرتی را کنار بگذاریم نه اینکه آن را ایجاد کنیم. حالا سیگار منحرف‌کننده است یا برطرف‌کنندهٔ انحراف و حواس پرتی؟
/امیرمحمد/
این چه نوع سرگرمی، وقت‌گذرانی، لذت و یا عادتی است که وقتی در حال انجام آن هستیم آرزو می‌کنیم ای‌کاش این کار را انجام نمی‌دادیم و زمانی که آن را انجام نمی‌دهیم، در تمنای انجام آن هستیم. یک‌عمر این کار را با خود انجام می‌دهیم
/امیرمحمد/
ماجرای سیگار کشیدن مثل این است که عمدا کفش‌های تنگ بپوشید تا با درآوردن کفش‌ها لذت ببرید.
/امیرمحمد/

حجم

۲۵۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۵۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
۱۸,۷۵۰
۵۰%
تومان