دانلود و خرید کتاب روانشناسی تاریک مایکل پیس ترجمه بیتا دارابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی تاریک اثر مایکل پیس

کتاب روان شناسی تاریک

نویسنده:مایکل پیس
انتشارات:سبزان
امتیاز:
۳.۳از ۱۹۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان شناسی تاریک

در مورد اصول و چارچوب‌های علم روان‌شناسی بحث و منبع بسیار است، اما کمتر پیش می‌آید کسی در مورد سمت تاریک روان‌شناسی چیزی بگوید. مایکل پیس در کتاب روانشناسی تاریک از تکنیک‌ها و روش‌هایی پرده برمی‌دارد که دیگران به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانند شما را کنترل کنند. در واقع این کتاب نوری است بر لایه‌های تاریک روان‌شناسی. 

انتشارات سبزان این اثر را با ترجمه بیتا دارابی منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب روانشناسی تاریک اثر مایکل پیس

هر علمی سمت تاریکی هم دارد و می‌تواند گاهی حتی خطرناک باشد. علم روان‌شناسی هم با تمام خدمت‌هایی که به نسل بشر کرده، گاهی‌اوقات می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال تکنیک‌های نفوذ در آدم‌ها و هدایت آن‌ها به سمتی که خودمان می‌خواهیم، تحت‌تاثیر قرار دادن آدم‌ها و تسلط بر آن‌ها همه و همه بخشی از جادوی سیاه یا روانشناسی تاریک هستند. 

در واقع استثمار، شست‌وشوی مغزی، کلاهبرداری عاطفی و مسائلی ازاین‌دست که می‌توانند گاهی آسیب‌های برگشت‌ناپذیری به دنبال داشته باشند، با شناخت روان‌شناسی تاریک کاهش پیدا می‌کنند. 

کتاب روانشناسی تاریک مایکل پیس به شما کمک می‌کند این راهکارهای عجیب و پنهان را بشناسید، بدانید تا چه حد تحت تاثیر آن‌هایید و آیا می‌توانید در موقعیت‌های مختلف جادوی سیاه را شناسایی کنید یا نه. کتاب با نمونه‌های عینی و شکافتن بخش‌های تاریک روان‌شناسی، درک این مسئله را برایتان ساده می‌کند و می‌توانید راهنمایی باشد تا در دنیای پر هیاهوی امروز آگاهانه‌تر زندگی کنید. 

خرید و دانلود کتاب روانشناسی تاریک اثر مایکل پیس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ 

هر کس که در دنیای امروز زندگی می‌کند، ممکن است قربانی روان‌شناسی تاریک شود! این کتاب برای تمام بزرگسالان می‌تواند راهنمایی مفید باشد تا بتوانند از انبوه ترفندهای روانشناسی تاریک مصون بمانند و گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. در ضمن کسانی که در فضاهای مجازی فعالیت دارند، به‌شدت در معرض این تکنیک‌ها هستند و ممکن است از این ناحیه آسیب‌های زیادی بخورند. 

چرا باید کتاب روانشناسی تاریک با ترجمه بیتا دارابی را بخوانیم؟ 

کتاب روانشناسی تاریک به ما نشان می‌دهد که گاهی‌اوقات بدون اینکه حتی متوجه شویم، می‌توانیم تحت‌تاثیر مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و القائات قرار بگیریم و بازیچه‌ی دیگران شویم. در ضمن سواستفاده‌های عاطفی نیز اغلب با ترفندهای روان‌شناسی تاریک رخ می‌دهند؛ افراد همیشه آن چیزی که می‌گویند و نشان می‌دهند نیستند و تشخیص این مسئله با شناختن روان‌شناسی تاریک راحت‌تر می‌شود.

این کتاب به افراد کمک می‌کند در دنیای بدون مرز اینترنت و زندگی واقعی، قربانی ترفندهای جادوی سیاه نشوند، دستکاری در عواطف را تشخیص دهند، بازیچه‌ قرار نگیرند و همیشه روی احساسات و افکارشان کنترل داشته باشند.

درباره مایکل پیس

مایکل پیس نویسنده‌ی آمریکایی است؛ او آثار مختلفی در کارنامه دارد که بیشترشان سعی می‌کنند به پشت پرده و بخش پنهان مسائل مختلف بپردازند. کتاب روانشناسی تاریک یکی از آثار پرفروش این نویسنده است که در دنیای امروز کاربردهای بسیاری دارد. 

روانشناسی تاریک به چه معناست؟

روانشناسی تاریک در واقع آن دسته از تکنیک‌ها و اصول روان‌شناسی است که معمولاً با اهداف ناسالم و برای سوءاستفاده یا تسلط یافتن بر دیگران استفاده می‌شود. وارونه جلوه دادن حقیقت، القا کردن مسائل غیرواقعی، استفاده از نقاط ضعف عاطفی و روانی دیگران، کلاه‌برداری عاطفی و... نمونه‌هایی از این اهداف ناسالم هستند. اکثر تکنیک‌های روان‌شناسی تاریک به‌صورت پنهان و نامحسوس روی فرد اجرا می‌شوند، به‌طوری که خودش متوجه تغییراتش نمی‌شود. 

نقد کوتاهی بر کتاب

دامنه‌ی رفتارهای انسانی بسیار گسترده است و دسته‌بندی کلی افراد چندان منطقی نیست. سوءاستفاده‌های عاطفی و روانی هم می‌توانند به تعداد افراد متفاوت باشند و در شرایط مختلف ریشه‌ها و روندهای متفاوتی داشته باشند. بنابراین اطلاق سواستفاده‌گر عاطفی به افراد یا تحلیل قربانیان سوءاستفاده، تنها با یک کتاب ممکن نیست. هر فرد باید شرایط خودش را بسنجد و به داده‌های کتاب به چشم یک راهنمای کلی نگاه کند نه یک حقیقت مطلق. 

عنوان این کتاب در زبان اصلی چیست؟ 

عنوان کتاب در زبان اصلی به شکل زیر است:

Dark Psychology 101: Learn The Secrets Of Covert Emotional Manipulation, Dark Persuasion, Undetected Mind Control, Mind Games, Deception, Hypnotism, Brainwashing And Other Tricks Of The Trade

که مترجم آن را به «روانشناسی تاریک: چگونه تکنیک‌های سوءاستفاده عاطفی مانند بازی‌های روانی، فریب، هیپنوتیزم و شستشوی مغزی را شناسایی کنیم» ترجمه کرده است.

بخشی از متن کتاب روان شناسی تاریک اثر مایکل پیس

«اینکه اولین فصل این کتاب با عنوان «سوءاستفادهٔ پنهان عاطفی»۱ یا CEM آغاز شده، امری اتفاقی نیست. در اکثر تکنیک‌های روان‌شناسی تاریک از این ترفند در اشکال گوناگون استفاده می‌شود. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد دنیای روان‌شناسی تاریک و اشکال گوناگون آن به‌زودی این توانایی را به دست می‌آورید که هنگام مواجهه با علائم CEM به‌سرعت آن را تشخیص دهید. در واقع، تسلط کامل بر نشانه‌های CEM اولین گام اساسی جهت ورود به دنیای پیچیدهٔ روان‌شناسی تاریک محسوب می‌شود.

«سوءاستفادهٔ پنهان عاطفی» تلاشی است جهت تسلط کامل بر افکار و احساسات دیگران. این امر با چنان ظرافتی انجام می‌شود که کوچک‌ترین شک و گمانی مبنی بر مورد سوءاستفاده قرار گرفتن در شخص مورد نظر ایجاد نمی‌کند. بررسی و تحلیلِ جزءبه‌جزءِ سه واژهٔ تشکیل‌دهندهٔ این تکنیک، اساسی‌ترین اقدام جهت مقابله با این ترفند در مرحلهٔ شکل‌گیری ایدهٔ اولیهٔ آن است.

پنهان‌کاری به روشی گفته می‌شود که برخی از کاربران را قادر می‌سازد که به وسیلهٔ آن، اهداف و ماهیت واقعی اقدامات خود را مخفی نگه دارند. البته همهٔ دست‌کاری‌های عاطفی و تأثیرات منفی آن را نمی‌توان تحت عنوان پنهان‌کاری دسته‌بندی کرد، اما نباید این مسئله را نادیده بگیریم که اکثر قربانیان سوءاستفاده‌های عاطفی معمولاً نسبت به این موضوع که مورد دست‌کاری عاطفی قرار گرفته‌اند بی‌اطلاع هستند و حتی نمی‌توانند انگیزهٔ اصلی فرد مورد نظر را حدس بزنند. بنابراین، عملکرد CEM در روان‌شناسی تاریک به‌مثابه بمب مخفی‌ای است که امکان شناسایی و خنثی کردن آن، تا قبل از وقوع حادثه، بسیار دشوار است.

نحوهٔ عملکرد اشخاص در موقعیت‌های گوناگون، اعتقادات و قدرت ارادهٔ هر فرد از نقاطی است که از چشمان تیزبین کلاه‌برداران عاطفی دور نمی‌ماند. اما جنبهٔ عاطفی CEM و یا «سوءاستفادهٔ پنهان عاطفی»، کانون اصلی تمرکز کاربران این حوزه به شمار می‌رود؛ چراکه آنان به این حقیقت آگاهی دارند که عواطف هر فرد کلید اصلی برای نفوذ بر دیگر جنبه‌های شخصیتی او محسوب می‌شود، بنابراین، دست‌کاری احساسات عاطفی هر شخص همانند بریدن رگ گردن اوست. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر شخصی بر احساسات عاطفی خود تسلط داشته باشد به این معناست که کنترل کاملی بر دیگر جنبه‌های شخصیتی خود دارد.»

قانون پنجاهم
فیفتی سنت
قدرت انضباط شخصی
دنیل والتر
قوانین روزانه
رابرت گرین
۴۸ قانون قدرت
فاطمه باغستانی
چگونه با هر کسی صحبت کنیم
لیل لوندز
افسانه کاریزما
اولیویا فاکس کابان
تکنیک های روانشناسی برای تسلط بر دیگران
دیوید لیبرمن
۳۳ استراتژی جنگ
رابرت گرین
قدرت شروع ناقص
جیمز کلیر
زبان بدن
آلن پیز
۲۰۰۰ واژه انگلیسی که همه می دانند
مهلا سلجوقی
زبان بدن
جو ناوارو
گل پسری بسه
رابرت گلور
اسب سیاه
تاد رز
ثروتمندترین مرد بابل
جورج ساموئل کلاسون
افسردگی نهفته
مارگارت رابینسون رادرفورد
۴۸ قانون قدرت
رابرت گرین
نشخوار ذهنی
اتان کراس
هنر همیشه بر حق بودن
آرتور شوپنهاور
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

AndeH
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

کتاب روانشناسی تاریک سه تا هست که مال نویسنده ویلام کوپر، زک آدامز و همین نسخه فعلی مال مایکل پیس بین این سه تا من این یکی رو پیشنهاد میدم اول بخونید خیلی قابل درک تر هست چون همراه با مثاله بعد

- بیشتر
1984
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

چیزی که ازش به عنوان جریان فریب و چپاول‌ یاد میشه در واقع منظور این کتابه. بشه بی نهایت لطفا. سپاس

mmm2154
۱۴۰۲/۰۳/۱۸

این کتاب بیشتر مناسب افراد ۳۰ سال به بالاس منه ۱۸ ساله که خوندمش نتونستم بیشتر از فصل شیشم برم کتاب خیلی خوبیه ولی مثال هاش وحشتناکن مخصوصن قسمت بازی های روانی

کاربر ۱۴۷۴۹۶۶
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

شاید اگر زودتر با این کتاب آشنا میشدم ۲ سال عمر و نشاط و جوانی و احساسم و سلامت و آبرو و عزت نفس و مالم به دست یک کلاهبردار عاطفی به باد نمیرفت....

شاهرخ
۱۴۰۲/۰۸/۰۴

سلام چرا صوتی این کتاب رو نمیسازین ؟؟

حَنا
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

دیدگاه جالبی به یه سری از اختلالات روانی داره و فهمش هم آسونه. نیازی نیست حتما تحصیلات مرتبط داشته باشید تا بتونید معنی اصطلاحات رو بفهمید چون توضیحاتش کامله. اگر به کتاب های روانشناسی علاقه داشته باشید حتما از این کتاب هم

- بیشتر
samad.aminravesh
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

با تشکر از برنامه خوب طاقچه و ضمن عرض خسته نباشید از دست اندرکاران میخواستم بگم من فقط مقدمه کتاب رو خوندم ترسیدم ادامشو بخونم چون آخر مقدمه نوشته شده هر کس مطالب این کتاب رو درک کنه دیگه قادر

- بیشتر
membrown
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

کتابو بعد خرید، جلد تا جلد خوندم(تقریبا ۷ ساعت)، فصل های اول (بنظرم شش هفت فصل اول) رو زندگی کردم چون دقیقا توی زندگی حرفه ای خودم تجربه کردم (حتی تجربه برخورد با فرقه ها رو) و تقریبا طعم همه

- بیشتر
imangfr
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

به نظرم همه باید این کتاب رو یک بار بخونن تا ریشه خیلی از رفتارهای ادما رو بتونن درک کنن و فریب خیلی از ادمارو نخورن ،مطالب این کتاب واقعا ارزشمنده و کسی هیچوقت این اموزش ها رو بهتون نمیده

- بیشتر
مبینا^^
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

بیشتر به درد دانشجوهای روانشناسی میخوره که یه کم اطلاعاتشون بالاتر بره تصورم چیز دیگه ای بود از این کتاب!فقط یه کلیاتی از روانشناسی تاریک رو توضیح داده که چه کسی داره از شما سوءاستفاده میکنه که ادم با عقل و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
اگر در افکار، گفتار و کردار یک فرد هماهنگی کامل وجود داشته باشد، نشانه‌ای از یک روحیهٔ قوی و متناسب است
alrza
از نظر علمی و بر اساس تجربه‌های شخصی ثابت شده کسی که احساس نیاز می‌کند نسبت به کسی که احساس آرامش و رضایت دارد بیشتر در معرض کنترل ذهنی نامحسوس قرار دارد.
کاربر ۳۹۶۰۴۴۷
عواطف هر فرد کلید اصلی برای نفوذ بر دیگر جنبه‌های شخصیتی او محسوب می‌شود
Samadi
بارها شنیده‌ایم که گفته‌اند «دانایی توانایی است»؛ اگر دانایی توانایی محسوب می‌شود، پس می‌توان به این نتیجه رسید که آگاهی نسبت به علم روان‌شناسی، معادلِ برخورداری از قدرتی فوق‌العاده است.
بردیا
اقدام قاطعانه و بدون تردید، صفتی است که بسیاری از افراد معمولی فاقد آن هستند و این فقدان درواقع برای پیشرفت در زندگی مضر است.
Atrin.Sz
سوءاستفاده‌گران ماهر کسانی هستند که به‌آرامی رشته‌ها را از هم می‌گسلند، اما هرگز اجازه نمی‌دهند که قربانی به‌یک‌باره نسبت به آنچه در حال وقوع است آگاهی یابد.
membrown
هر کس نسبت به رفتارهای «محبت‌آمیز» واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.
ghazal
این مسئله ممکن است بسیار دور از ذهن به نظر برسد که اگر شخصی در تلاش است به شخص دیگری آسیب برساند، چرا در ابتدا باید این‌قدر مثبت عمل کند؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است؛ زیرا این نمایشِ احساسات در خدمت اهداف خودشان طراحی شده است!
Armin 00X
سوءاستفاده اشاره به فرایندی پنهان دارد که در آن، تأثیرگذاری خارج از آگاهی فردِ تحت کنترل انجام می‌پذیرد.
مژده
عواطف هر فرد کلید اصلی برای نفوذ بر دیگر جنبه‌های شخصیتی او محسوب می‌شود
کاربر ۷۱۲۵۳۲۷

حجم

۱۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۳۹,۲۰۰
۳۰%
تومان