دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات جورج اورول ترجمه نیلوفر شیرازیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
امتیاز:
۴.۰از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات

«خلاصه‌سازی» در سراسر جهان پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد و مهم‌ترین آثار ادبی جهان به دست نویسندگان و پژوهشگران به صورت خلاصه، بازنویسی شده‌اند. امروز نیز در سینما، تئاتر و حتی بسترهای مختلف ادبی می‌توان ردپای تلخیص و اقتباس را به وضوح دید. اما هدف از خلاصه‌سازی چیست؟ چرا باید خلاصه خواند، در حالی‌که آثار اصلی چیره‌دست‌ترین نویسندگان جهان به راحتی قابل دسترس است؟ چرا باید به متون خلاصه و بازنویسی‌شده‌ رجوع کرد، هنگامی که لذت راستین مطالعه را می توان در قلم بزرگ‌ترین نوابغ جهان یافت؟ در میان تمام آثار ادبی تاریخ، کتاب‌هایی وجود دارند که نامشان به گوش همه‌ی ما آشناست؛ کتاب‌هایی که نه تنها در ادبیات از نقشی غیرقابل‌کتمان برخوردارند، بلکه رد پای آن‌ها در جای‌جای زندگی‌مان به چشم می‌خورد. با این حال در شلوغی و ازدحام کنونی، کم‌تر فرصتی برای مطالعه‌ی این آثار پرحجم اما ضروری دست می‌دهد. در مجموعه «خلاصه بهترین رمان‌های جهان» قصد ما این است که با بازنویسی امانت‌دارانه این کتاب‌ها، فرصتی برای مطالعه‌ی این آثار فراهم کنیم تا در مدت‌زمانی کوتاه، لذت مطالعه‌ی مهم‌ترین و زیباترین آثار ادبی جهان برای همه فراهم شود. امید داریم که مطالعه‌ی این متون کوتاه، مخاطبان را به مطالعه‌ی متن اصلی کتاب‌ها تشویق کند. *** «قلعه‌ی حیوانات» نوشته جورج اورول(۱۹۵۰-۱۹۰۳)، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است. قلعه حیوانات، هجویه‌ای است علیه خیزش‌های اجتماعی در جوامعی که رهبری آن قیام‌ها به دست افراد ناشایسته و فرصت‌طلب افتاده است. در بخشی از این خلاصه رمان می‌خوانیم: به محض که آقای جونز مست و لایعقل به خواب رفت، در مزرعه‌ی مانر جنب‌وجوشی به پا شد. شایعه شده بود که میجر پیر، همان خوکی که جایزه‌ی اول نمایشگاه حیوانات را برده بود، شب پیش خواب عجیبی دیده و می‌خواهد آن را برای همه تعریف کند. خوک پیر از چنان ارج و قربی پیش اهالی مزرعه برخوردار بود که همه بی‌چشم‌داشت از یک ساعت خواب عزیزشان برای او می‌گذشتند. حیوانات دسته‌دسته مقابل میجر پیر نشستند که روی تلی از کاه لم داده بود. همین‌که سروکله‌ی همه پیدا شد، میجر گلوی‌اش را صاف کرد و مشغول سخن‌رانی شد: «می‌دانم که برای شنیدن خوابم این‌جا جمع شده‌اید، اما پیش از آن باید مسئله‌ی مهم‌تری را با شما در میان بگذارم. شاید بیش از چند روز از عمرم باقی نمانده باشد و می‌خواهم تجربیات حاصل از عمر طولانی‌ام را در اختیارتان بگذارم. رفقا، ماهیت زندگی ما چیست؟ ما حیوانات زندگی رقت‌باری داریم؛ تا آخرین رمق از ما کار می‌کشند و به محض این‌که توانمان به پایان برسد، سرمان را می‌برند. آیا این عمل از طبیعت سرزمین ما برمی‌خیزد؟ آیا انگلستان سرزمینی بی‌حاصل است و توانایی سیر کردن شکم حیواناتش را ندارد؟ به هیچ‌وجه این‌طور نیست!
معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

kimia
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

هیچوقت این اشتباه رو نکنین که بخواین خلاصه شده ی این کتاب رو بخونین... زیبایی و اثر این کتاب از بین میره و در ضمن خودِ کتاب اونقدر طولانی نیس که آدم مجبور به خوندنِ خلاصه بشه!

بلاتریکس لسترنج
۱۳۹۷/۰۷/۰۸

دیگه قلعه ی حیوانات که خودش حداقل پنجاه ورقه خلاصه نمیخواد که

noir
۱۳۹۸/۰۶/۳۱

عجیبا غریبا... کل کتاب مزرعه حیوانات ۱۲۰ صفحه است، اون وقت خلاصه شده؟؟ !! چیزی هم از داستان و زیبایی روایت اش مونده؟؟ تعجبم از عزیزانی هست که این نسخه رو خوندند.

Nasrin
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

نسخه اصلی رو بخونید. هر خطش زیبا و جذابه و در عین حال کوتاه. این یک ستاره ای که میدم به نسخه خلاصه اش هست وگرنه این اثر بی نظیرهههه در نوع خودش

علیرضا مروت
۱۳۹۸/۰۳/۲۱

من اصلشو خوندم ،خیلی عجیبه که ی کتاب صد و چند صفحه ای که خودش ی داستان کوتاه هست دوباره خلاصه میشه...

maryam
۱۳۹۷/۰۵/۱۴

دو بار خوندمش از اون کتاباییه که بنظرم همه باید بخونند.

Sajad Sadeghi
۱۳۹۷/۰۹/۲۳

این کتاب اصلی نیست.۳۰ درصد کتاب ترجمه غلط یا به زبان خودمون اسلامی شده.

parisa
۱۳۹۷/۰۸/۲۰

عالیه.

مهدی
۱۳۹۷/۰۸/۱۷

اگه یکم دقت کنین می تونین اکثر وقایع رو با انقلاب روسیه انطباق بدید

تبسم
۱۳۹۷/۰۷/۰۷

واقعا زیبا...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
همه‌ی حیوانات برابرند، اما بعضی برابرترند.
Amir Ali
دو اسب نیز که از روزگار قدیم بازمانده بودند، متوجه تغییری در هفت‌فرمان روی دیوار شدند. بند هفتم به این شکل در آمده بود: همه‌ی حیوانات برابرند، اما بعضی برابرترند.
apachi
گر تویی از زمره‌ی احشام سرکشی در خاک بی‌فرجام گوش جان بسپار بدین آواز روز روشن رخ نماید باز پایمان گردد رها از بند شانه‌ها از بار بی‌مانند سر رسد دوران انسان‌ها عصر نو، از آن حیوان‌ها
"Shfar"
ناپلئون شرایطی فراهم کرده است تا اسب محبوب قلعه برای درمان به بیمارستان منتقل شود. گاری حمل اسب که به قلعه رسید روی آن نوشته شده بود: سلاخی سیموندز. حیوانات کوشیدند باکسر را از گاری پیاده کنند، با این حال تلاششان بی‌نتیجه ماند و حیوان به مسلخ رفت. چند روز بعد اسکوئیلر در خطابه‌ای پر آب چشم از مرگ غم‌انگیز باکسر خبر داد.
apachi
بند هفتم به این شکل در آمده بود: همه‌ی حیوانات برابرند، اما بعضی برابرترند.
محمدپوریا
حیوانات مات و مبهوت از پشت پنجره به تماشا ایستاده بودند. چیزی در چهره‌ی خوک‌ها عجیب و متفاوت می‌نمود، چیزی که پیش‌تر به آن پی نبرده بودند. حیوانات در کمال تعجب دریافتند که دیگر چهره‌ی خوک‌ها و انسان‌ّها برای‌شان قابل تمییز نیست
پوریا

حجم

۲۶٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۶٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان