دانلود و خرید کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد (خلاصه کتاب) کیت برتون ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد (خلاصه کتاب) اثر کیت برتون

کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد نوشتهٔ کیت برتون و برینلی پلتز و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. تکنیک‌هایی برای اینکه اعتماد به نفستان را بالا ببرید و به آرزوهایتان برسید! در این خلاصه‌کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد

با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید: شما برای یک هدف منحصربه‌فرد به دنیا آمده‌اید و راهی جز پیداکردنش ندارید.

اگر از شما بپرسند اعتمادبه‌نفس چیست، به‌احتمال زیاد نمی‌توانید تعریف درستی از آن ارائه بدهید. اعتمادبه‌نفس یک توانایی برای درست عمل کردن در هر شرایطی است. بدون توجه به اینکه این شرایط چقدر سخت است.

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده بدون اینکه حس انجام کاری را داشته باشید آن را شروع کنید و به‌محض شروع کردن، احساس خوبی پیدا کنید؟ این تغییر در رفتار، گوشه‌ای از تأثیری است که اعتمادبه‌نفس به شما می‌دهد. اعتمادبه‌نفس یعنی بتوانید از حس لحظه حالتان بگذرید تا به نتیجه موردنظر برسید. اعتمادبه‌نفس به این معنا نیست که نترسید؛ شما احساس ترس می‌کنید اما می‌توانید با آن زندگیتان را ادامه دهید.

اگر حالتان خوب نباشد و مسئولیت‌های زیادی به عهده گرفته باشید، احتمالاً اعتمادبه‌نفستان کم شده است؛ پس در قدم اول باید نقاط قوت خود را پیدا کنید.

شما با عوامل مختلفی احاطه شده‌اید که ممکن است فکر کنید هیچ ارتباطی با کاری که می‌خواهید انجام دهید ندارد. اما این عوامل روی اعتمادبه‌نفس تأثیر می‌گذارد.

ناراحت شدن برای اینکه قهرمان المپیک نیستید، آن هم وقتی استعداد شما در زمینه موسیقی است، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

گاهی اوقات ما قدر استعدادهایمان را نمی‌دانیم و نقاط قوتمان را جدی نمی‌گیریم. شما ممکن است استعدادهایتان را عادی بدانید و فکر کنید همه این مهارت را دارند، اما واقعاً این‌طور نیست. این ویژگی خاص شما است و وقتی بدانید در چه شرایطی به بهترین شکل انجامش می‌دهید، می‌توانید آن را تکرار کنید و اعتمادبه‌نفستان را بالا ببرید.

کی می‌خواهید شروع کنید؟ بهترین زمان همین‌ حالا است؛ نه از اول هفته و وقتی همه چیز بر وفق‌مراد است. شما باید ذهنیت جدیدی پیدا کنید و خودتان را از شر تردیدها خلاص کنید. همین حالا نگاهی به درونتان بیندازید و از خود بپرسید:

• آیا با این تغییر مشکلی ندارم و واقعاً می‌خواهم آدم با اعتمادبه‌نفسی باشم؟

• اگر این اتفاق بیفتد چه چیزهایی به دست می‌آورم و چه چیزهایی را از دست می‌دهم؟

اگر جواب‌هایتان مثبت است و خوشحالید که می‌خواهید شروع کنید، پس آماده تغییر هستید؛ حتی اگر ترسناک به نظر برسد. خلاصه کتاب ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد اینجاست تا در این تغییرْ همراهتان باشد.

خواندن خلاصه‌کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که احساس می‌کنند اعتماد به نفس پایینی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد

«برای پاک‌سازی ذهن باید به ریشه مسائلی دست پیدا کنید که واقعاً جلوی پیشرفتتان را گرفته‌اند. شاید درست ندانید چه چیزی سر راهتان قرار دارد، اما سرنخ‌هایی در حرف‌ها و شیوه توصیف تجربه‌هایتان یافت می‌شود. تابه‌حال شده بگویید: «امکان ندارد بتوانم شغلم را رها کنم!» یا «من همیشه مشکل دارم، چون هیچ‌وقت به یک مدرسه درست‌وحسابی نرفتم!» یا «آنها هیچ‌وقت من را برای ترفیع انتخاب نمی‌کنند!»

این مدل حرف‌ها واقعیت نیست، بلکه فقط برداشت شما از واقعیت است. این‌ها فقط داستان‌هایی است که ما برای ترساندن خودمان می‌گوییم. کلی‌بافی‌هایی که محدودمان می‌کند و اعتمادبه‌نفس ماجراجویی را از ما می‌گیرد.

همین‌طور که با اعتمادبه‌نفس بیشتر دنیا را توصیف می‌کنید، به کلماتی که به کار می‌برید گوش دهید. حواستان باشد کجا کلمات کلی مثل همیشه، هرگز، همه‌چیز، کلاً، غیرممکن و ... را مورد استفاده قرار می‌دهید. این کلمات را عوض کنید یا حرفتان را با عبارت‌هایی مثل «تصمیم من این است که»، «گاهی اوقات»، «این امکان وجود دارد»، «تقریباً» و ... اصلاح کنید.

شکایت کردن از همه چیز باعث می‌شود به‌جای آنکه مسئولیت کارهایتان را برعهده بگیرید آن را گردن دیگران بیندازید.

به‌جای آنکه روی اشتباه و مشکل تمرکز کنید، به چیزی که می‌خواهید به جایش اتفاق بیفتد تمرکز کنید. به‌جای اینکه منتظر بنشینید و به دیگران واکنش دفاعی نشان دهید، در موقعیت فعال قرار بگیرید. فراموش نکنید که خودآگاهی و انعطاف در رفتار، دو نشانه اصلی اعتمادبه‌نفس هستند.

شاید عجیب به نظر برسد، اما گاهی خانواده باعث کاهش اعتمادبه‌نفس ما می‌شوند. اگر برادر بزرگتان در کودکی به شما امر و نهی کرده است دلیل نمی‌شود که بیست سال بعد هم بتواند همین کار را بکند و شما بخواهید ارتباطی بچگانه و از روی ضعف با او داشته باشید.

الگوی رفتاری شما با خانواده، مناسب فرد با اعتمادبه‌نفسی که می‌خواهید باشید نیست. شما باید نقشتان را در خانواده بازنویسی کنید. یکی از افراد خانواده را در نظر بگیرید که دوست دارید رابطه بهتری با او داشته باشید. حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

در گام اول، رابطه فعلی‌تان را با او توضیح دهید. وضعیتی که برایتان از همه سخت‌تر است بیان کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید چه چیزی تغییر کند تا بتوانید رابطه بهتری با او داشته باشید. حالا توضیح بدهید که دوست دارید رابطه‌تان با او در سه سال آینده چطور باشد. سعی کنید جمله‌ها را با زبان حال بنویسید، طوری که انگار همین الان دارد اتفاق می‌افتد. در گام دوم، تلاش کنید رفتارتان طوری باشد که انگار رابطه‌تان واقعاً تغییر کرده است.»

نظرات کاربران

shakila
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

خوبه بد نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر هر روز و به هر روشی گام‌هایی هرچند کوچک در جهت این هدف کلی بردارید، به‌تدریج به بااعتمادبه‌نفس‌ترین شخصی تبدیل می‌شوید که می‌توانید باشید.
کاربر ۵۷۵۶۳۷۵

حجم

۳۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

حجم

۳۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان