دانلود و خرید کتاب خودت را بشناس (خلاصه کتاب) دیوید جی لیبرمن ترجمه فاطمه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودت را بشناس (خلاصه کتاب) اثر دیوید جی لیبرمن

کتاب خودت را بشناس (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب خودت را بشناس (خلاصه کتاب)

میکروکتاب خودت را بشناس نوشتهٔ دیوید جی لیبرمن با ترجمهٔ فاطمه فراهانی و گروه گردآوری و ترجمه سبکتو در نشر سبکتو چاپ شده است. دکتر دیوید جی لیبرمن (David J. Lieberman) نویسنده و رهبر شناخته شده بین‌المللی در زمینه رفتارهای انسانی و روابط بین فردی است. او در بیش از ۲۰۰ برنامه زنده تلویزیونی شرکت کرده و به عنوان کارشناس برنامه در خصوص تکنیک‌های روان‌شناسی و روابط بین فردی نکات مهمی را ارائه داده است. دکتر لیبرمن همچنین با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سرتاسر دنیا به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر و موثرتر رفتار کنند تا بتوانند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

درباره کتاب خودت را بشناس

«خودت را بشناس» با بسیاری از کتاب‌هایی که تا امروز در مورد توسعه فردی و خودشناسی خوانده‌اید متفاوت است. نحوه نگارش این کتاب به گونه‌ای است که آن را واقعا کاربردی کرده و برای شما یک مسیر مشخص تعین می‌کند. دکتر لیبرمن در این کتاب ۴ مرحله کلی را بررسی می‌کند که هم به شناخت بهتر از خودتان و هم ایجاد تغییر در زندگی‌تان کمک می‌کند. در مرحله اول شما را ۷۳ پرسش یا مشکلی که تقریبا همه با آنها درگیر هستند و هنوز پاسخ و راهکار درستی پیدا نکردند روبرو می‌کند و خیلی ساده راه‌حل‌های واقعی هر کدام را ارائه می‌دهد و تمام بهانه‌ها را برای تغییر نکردن از شما می‌گیرد. پس برای شناخت بهتر خودتان و ایجاد هیجان در زندگی‌تان این میکروکتاب را بخوانید.

میکروکتاب چیست؟

بیایید با یک سوال از خودمان شروع کنیم: چرا کتاب کم می‌خوانیم؟ و مطالعه جایی در سبک زندگی‌مان ندارد؟ سبکتو با مصاحبه‌های متعدد و بررسی سبک‌زندگی افراد، متوجه شد که این سوال ۳ دلیل اصلی دارد: اولی عدم تمرکز! در سبک‌زندگی جدید دیگر نمی‌توانیم مثل گذشته بلندمدت روی موضوعی تمرکز کنیم. به کلاس‌های طولانی درس دقت کنید تا به راحتی آن را درک کنید. دومین دلیل نداشتن وقت کافی است که فرصت مطالعه را از ما گرفته و مورد سوم وجود اضافه‌نویسی در کتاب‌هاست که گاهی از حوصله ما خارج می‌شود. از این رو سبکتو فرهنگی به نام میکروکتاب را معرفی کرد. میکروکتاب‌ها چکیده‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش کامل کتاب را در اختیار شما می‌گذارد و مهمتر اینکه فضای کتاب کامل حفظ شده و لذت مطالعه را از دست نمی‌دهید. همچنین با وجود نسخه صوتی آن‌ها می‌توانید بدون دغدغه در همه‌جا از مطالعه لذت ببرید. امروزه سبکتو حوزه خود را گسترش داده و علاوه‌بر میکروکتاب‌های چکیده شده، دارای کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه هم هست.

سبکتو با میکروکتاب می‌خواهد فرهنگ مطالعه را تغییر دهد تا هر فردی با هر شرایطی بتواند در سال ۵۰ کتاب مطالعه کند.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش اصلی هم چکیده مفید آن است.

کتاب خودت را بشناس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خودت را بشناس

فصل اول : زمان آن رسیده که تغییر و پیشرفت کنید

اگر به صدای تیک تاک ساعت توجه نکنید، طبیعتا نمی‌تواند باعث آزار شما شود. اما اگر به آن صدا توجه کنید، تنها چیزی که شما را اذیت می‌کند، همان صدای ساعت است. این میزان از آزاردهنده بودن به قدری زیاد می‌شود که دیگر نمی‌توانید به چیز دیگری توجه کنید. باید بدانید که قدرت افکار، رفتارها و احساسات آدم ریشه در نامرئی بودن آن‌ها دارد. شما از اینکه چه اعمالی را به وجود می‌آورید، آگاهی ندارید. زمانی در مورد مجموعه رفتارهای خودتان آگاهی کسب می‌کنید که فرآیند آن‌ها دقیقا برایتان روشن می‌شود و می‌توانید آسیب‌های آن‌ها را ببینید و حس کنید.

هدف اصلی این است که بتوانید روال عادی نگرش خود را به کلی تغییر دهید و خودتان را از الگوهای فکری شرطی شده خلاص کنید. این هدف وقتی به دست می‌آید که بتوانید نسبت به رفتارهای خاصی که معمولا زیاد مورد توجه نیستند، واقع‌بین باشید. زمانی که شما چنین رفتارهایی را به چالش می‌کشید، یاد می‌گیرید که دیگر براساس عادات خود رفتار نکنید. اگر زندگی برای همه پیچیده شده، به دلیل اتوماتیکی شدن آن است. وقتی از سرعت زندگی خود بکاهید، آن وقت متوجه می‌شوید که زندگی در عین سادگی چقدر زیباتر است.

در اغلب موارد این که بتوانید در مورد رفتار خود آگاهی به دست آورید و نسبت به رفتاری که در ارتباط با خودتان انجام می‌دهید نگاهی آگاهانه داشته باشید، می‌تواند کمک کند که خیلی چیزها را تغییر دهید. اما باید بدانید که برخی از رفتارها ریشه‌های عمیق‌تری دارند که باید با روش‌های خاصی آن‌ها را از بین ببرید. اگر هم نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید، آن را به عنوان یک واقعیت در مورد خودتان بپذیرید تا بتوانید با زندگی خود به خوبی همراه شوید.

نظرات کاربران

کیان
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

خیلی خوب کاملش رو هم گرفتم ،برای هر مشکلی در رفتار دلیل و راه حل داشت من اول میکرو کتاب میگیرم و اگر از کتاب خوشم اومد حتما کتاب کامل رو هم میگیرم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر احساس کنید که بعد از اتفاقی خوب، اتفاق بدی رخ خواهد داد، این موضوع حقیقت پیدا می‌کند چون شما چنین طرز فکری را به راحتی پذیرفته‌اید و مدام رفتار خود را با انتظارات خودتان هماهنگ کرده‌اید.
کاربر ۴۱۰۶۴۵۳

حجم

۴۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۴۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان