دانلود و خرید کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان ایمی نیتن ترجمه مرجان مدنی رزاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان اثر ایمی نیتن

کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان

معرفی کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان

کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان نوشتهٔ ایمی نیتن با ترجمهٔ مرجان مدنی رزاقی و بابک ولی پور در نشر چشمه به چاپ رسیده است. این کتاب دربردارندهٔ نکاتی از نوجوانان و حرفه‌ای‌های موسیقی است. کتاب راهنمای موسیقی‌دانان جوان مربوط به بخش موسیقی نشر گیلگمش است که زیرمجموعهٔ نشر چشمه است.

درباره کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان

کتاب راهنمای موسیقی‌دانان جوان از گفت‌وگو با بیش از ۲۰ موسیقی‌دان حرفه‌ای و بیش از ۱۰۰ نوازندهٔ نوجوان تشکیل شده است. مسائلی که در این کتاب مطرح می‌شود، از رایج‌ترین مشکلات، پرسش‌ها، افکار و احساسات هنرجویان جوان است. تمرین موسیقی موضوع اصلی کتاب راهنمای موسیقی‌دانان جوان است اما علاوه‌بر این، اطلاعات مفیدی دربارهٔ انتخاب و تغییر ساز و معلم، اضطراب در اجرا، شرکت در مسابقات، همکاری گروهی، ناکامی‌ها، آهنگسازی و غیره از زبان حرفه‌ای‌ها و نوجوانان نوآموز در این اثر آمده است.

کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای عموم نوازندگان تألیف شده و برای نوآموزان یا حرفه‌ای‌ها با هر سازی ایده‌های تأمل‌برانگیزی دارد. زبان کتاب ساده و صمیمی است. مخاطب اصلی کتاب نوجوان‌ها هستند ولی کتاب برای بزرگ‌سالان نیز نکات ارزشمندی دارد.

بخشی از کتاب راهنمای موسیقی دانان جوان

«ما ـ هیویی چنین توصیف می‌کند: «موسیقی شبکه‌ای است از راه‌های به‌هم‌متصل. هر کاری که در یک قسمت انجام می‌دهید در قسمت دیگر به کمک‌تان می‌آید.» ساز اصلی این نوجوان پیانو است، اما ویولن نیز می‌نوازد چون آن‌طور که می‌گوید: «ویولن به من کمک می‌کند تا لحن آوازی قطعات پیانو را درک کنم.» جوئل دربارهٔ مزیت دیگر نواختن چند ساز یادآوری می‌کند: «شانس‌هایی برای اجرا در موقعیت‌های مختلف ایجاد می‌کند، من از این موضوع لذت می‌برم.»

به‌اضافهٔ پیانو

برای بسیاری از نوجوانان شروع موسیقی با پیانو اتفاق می‌افتد و احساس می‌کنند که این مسیری عالی برای آغاز است. جوئل، که خودش با پیانو کار را شروع کرده و بعدها ویولن را هم به آن افزوده است، می‌گوید: «وقتی کم‌سن هستید، نتایج فوری به علاقه‌مند ماندن کمک می‌کند. با پیانو می‌توانید بسیاری از آهنگ‌های ابتدایی را تقریباً بدون معطلی اجرا کنید.» شناخت ساز کلاویه‌دار به یادگیری سازهای دیگر کمک می‌کند. سی‌آن که علاوه‌بر پیانو، کلارینت، ویولن و اُرگ نیز می‌نوازد معتقد است: «اگر پیانو بنوازید، راحت‌تر گام‌ها، فواصل نیم‌پرده و پرده را درک می‌کنید.» اَبی خاطرنشان می‌کند: «اگر در یادگیری چیزی با ترومبون دچار مشکل بشوم، سراغ پیانو می‌روم و آن را اجرا می‌کنم تا بفهمم چه‌طور صدا می‌دهد.» دانیل کَتزِن، نوازندهٔ حرفه‌ای، می‌افزاید: «هنوز وقتی هورن می‌نوازم در ذهنم کیبورد را مجسم می‌کنم.»

ساز اصلی هیلاری هان همیشه ویولن بوده، اما این ویولن‌نواز حرفه‌ای درس‌های پیانو را نیز ادامه داده است، هر چند به اعتراف خودش: «هیچ‌وقت پیانو را زیاد تمرین نکردم. دوست نداشتم هر روز ساعت‌ها روبه‌روی دیوارِ پشت پیانو بنشینم. اما برای بررسی و کندوکاو ساز جالبی بود و احساس متفاوتی در من به موسیقی ایجاد می‌کرد. این ساز برای کمک به نُت‌خوانی مفید است.» دانستن نحوهٔ خواندن موسیقی پیانو باعث می‌شود خواندن نُت‌های موسیقی ارکستری، که در هر صفحه چندین خط حامل برای سازهای مختلف دارد، آسان‌تر شود. هیلاری هان، به عنوان تک‌نوازی که با ارکسترهای مهم بسیاری همکاری می‌کند، نیاز دارد پیش از اجرا کل نُت را مطالعه کند تا از آن‌چه همراه با دیگر نوازندگان روی صحنه در طول اجرای قطعه رقم خواهد زد سر دربیاورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان