دانلود و خرید کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم دیوید اینگلم ترجمه فرزانه قناعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم اثر دیوید اینگلم

کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم

معرفی کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم

معرفی کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم

کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم نوشتهٔ دیوید اینگلم و فرزانه قناعتی است. انتشارات اندیشه آگاه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم

کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم به ما یاد می‌دهد تا با دیگران وارد تعامل شویم، آن‌ها را رهبری کنیم، تحت‌تأثیرشان قرار دهیم و نیز محبوب آن‌ها باشیم. این کتاب گفته است که بهترین و اولین راه برای تبدیل‌شدن به موفق‌ترین نسخه از خودمان این است که سعی کنیم خودمان را تا حد امکان خوب بشناسیم. کتاب حاضر در فصل اول به تاریخچهٔ مختصری از نظریه‌های روان‌شناختی درمورد شخصیت درون‌گرا و آخرین یافته‌های علمی مرتبط با آن پرداخته؛ همچنین به‌طور خلاصه به ویژگی‌های بارز رفتاری این تیپ شخصیتی اشاره کرده تا تفاوت‌های عملکردی شخصیت‌های درون‌گرا و برونگرا بهتر درک شود؛ سپس با علم به این موضوعات، در فصل ۲ به بررسی تصورات غلط و مزایا و معایب درون‌گرایی پرداخته شده است. این کتاب در ۱۲ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و همچنین برای کسانی که دنبال کتاب‌هایی برای تغییر شخصیت هستند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم

دانایی یعنی قدرت

بدون شک دانش و آگاهی، قدرت به همراه می‌آورد و بهترین راه برای موفقیت و سازگاری این است که سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید؛ یعنی به درون خود عمیق شوید و ویژگی‌های شخصیتی خود را درک کنید. بررسی کنید چه صفات ویژگی‌هایی دارید که بر خلق‌وخوی شما اثر می‌گذارند. سعی کنید بفهمید تا چه حد درون‌گرا هستید و در نمودار طیف برونگرا و درون‌گرا در کجا قرارگرفته‌اید. آیا هم خجالتی هستید و هم از اضطراب اجتماعی رنج می‌برید؟ آیا حساسیت‌های بیش‌ازحد احساسی یا فیزیکی را تجربه می‌کنید؟ علاوه بر این‌ها، صفات و ویژگی‌های دیگر شما چیست و آن‌ها چطور در نقاط ضعف و قوت شخصیت شما نقش دارند؟

همان‌طور که قبل‌تر در این کتاب ذکر شد، یکی از راه‌های تشخیص میزان درون‌گرایی، توجه به سطح انرژی است تا دریابید آیا در حال مصرف انرژی هستید یا انرژی ذخیره می‌کنید. برای اینکه خود را بهتر بشناسید، باید دقت کنید تا متوجه شوید انجام فعالیت‌های مختلف یا تعامل با افراد گوناگون، چه تأثیری روی سطح انرژی شما دارند. هرکسی منحصربه‌فرد است. پس نوع درون‌گرایی شما ممکن است با فرد دیگر تفاوت داشته باشد. همچنین به خاطر داشته باشید، انرژی به شکل‌های مختلفی وجود دارد مانند انرژی روحی، احساسی، فیزیکی و همچنین انرژی‌های آرامش، دریافتی، فعال، خلاق و شکل‌های دیگر. درون‌گراها باید توجه ویژه‌ای به مکان‌ها و افراد مختلف داشته باشند تا تأثیر آن‌ها را بر روی سطح «انرژی آرامش» و «انرژی مراقب» خود دریابند و درک کنند. انرژی آرامش برای ساکت کردن ذهن شلوغ درون‌گراها ضروری است، درحالی‌که انرژی مراقب، هنگام آشفتگی و هیجان‌زدگی بیش‌ازحد، به آن‌ها کمک می‌کند و سطح انرژی را بالا می‌برد. هدف کلی این است که شما به میزان مصرف انرژی خود آگاه باشید و بدانید برای تجدیدقوا چه‌کارهایی باید انجام دهید.

پذیرش

بعدازاینکه خود را به‌خوبی شناختید، برای اینکه یاد بگیرید چطور خود را همان‌طور که هستید بپذیرید، کارهای زیر را انجام دهید. اولین مرحله از این تمرین، کار نسبتاً آسانی است: تائید و باور نقاط قوت ذاتی و طبیعی خود؛ اما پذیرفتن محدودیت‌ها و نقاط ضعف هم درست به همین اندازه اهمیت دارد. اساساً، هدف از این تمرین، این است که یاد بگیرید برخی ویژگی‌هایی که نیاز به تغییر دارند را، بی‌جهت بزرگ نکنید و جاهایی که لازم است، کمی بیشتر تلاش کنید. تمرین کنید همانی که هستید باشید و همراه درون‌گرایی خود باشید، نه علیه آن. همان‌طور که در فصل‌های قبل خواندیم، برخی ویژگی‌ها به‌صورت ذاتی در درون‌گراها وجود ندارند (البته برونگراها هم مشکلات خود را دارند)؛ و از زوایای مختلف به این موضوع پرداختیم که می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد و می‌توان روی نقاط ضعف کارکرد؛ نقاط ضعفی که در حقیقت، اصلاً نقطه‌ضعف نیستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
یکی دیگر از روش‌هایی که نشان می‌دهد دنیای امروز طرفدار برونگراهاست، تأکید بی‌وقفه بر کار گروهی و تیمی است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که عصر تفکر گروهی است، جایی که احساسات فردی، دائماً برای وفق دادن خود با نظر جمع، تحت‌فشار است و درنهایت نظرات شخصی و شعور ذاتی فرد، فدای تفکر گروهی می‌شود.
winchester
درون‌گراها ذاتاً آرام و خونسرد هستند و این یعنی می‌توانند به‌راحتی با شرایط بحرانی مقابله کنند. در چنین شرایطی آن‌ها خونسردی خود را حفظ می‌کنند و مثل برونگراها، به‌طور مشهود آرامششان به هم نمی‌خورد و ازاین‌رو به اعضای تیم خود اطمینان می‌دهند که همه‌چیز تحت کنترل است.
winchester
مدیران درون‌گرا تمایلی به سلطه‌طلبی و قدرت ندارند. هنگام تصمیم‌گیری، خوب فکر می‌کنند و ریسک‌ها و پیامدها و انواع انتخاب‌های موجود را کاملاً در نظر می‌گیرند. از مهارت‌های تحقیقی ذاتی و طبیعی خود استفاده کرده و حقایق و اطلاعات را قبل از اقدام به انجام کار، به‌دقت جمع‌آوری می‌کنند. توانایی تفکر عمیقشان به آن‌ها کمک می‌کند که زوایای مختلف موضوع را به‌خوبی ببینند و سپس آن را با اعضای تیم در میان می‌گذارند. برخلاف مدیران برونگرا که فوراً دست‌به‌کار می‌شوند، یک مدیر درون‌گرا آهسته و با آگاهی پیش می‌رود و عوامل متعدد را در نظر می‌گیرد.
winchester
درون‌گراها با حس همدردی ذاتی و حساس بودن به اطراف، همیشه مراقب‌اند که احساسات دیگران به‌خوبی درک شود. آن‌ها دیگران را به مشارکت تشویق می‌کنند و آن‌ها را ترغیب می‌کنند آن‌طور که دوست دارند، تفکر و اظهارنظر کنند. نهایتاً به دلیل اینکه همهٔ اعضا با مدیران درون‌گرا برای به اشتراک گذاشتن نظرات و احساساتشان راحت هستند، خلاقیت و نوآوری در گروه بالا می‌رود.
winchester
ازآنجاکه درون‌گراها دوست ندارند توجه دیگران را به خود جلب کنند معمولاً با در میان نگذاشتن مشکلات و حرف‌های دلشان با دیگران، خود را تحت‌فشار و مورد بی‌مهری قرار می‌دهند. از شکایت بیزارند و معمولاً این‌طور تصور می‌کنند که اگر راجع به خود صحبت کنند، حوصلهٔ دیگران را سر می‌برند.
winchester
اولین ویژگی مثبت افراد درون‌گرا که معمولاً باعث تعجب اکثریت مردم می‌شود، این است که درون‌گراها ذاتاً مدیران و رهبران خوبی هستند.
winchester
نهایتاً، درون‌گراها و برونگراها به یک اندازه باهوش هستند اما اغلب، درون‌گراها تحصیلات علمی بیشتری دارند چون درس‌خوان‌تر هستند. آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها روی موضوعی تمرکز کنند و از کندوکاو در مسائل عمیق و پیچیده لذت می‌برند. همین موضوع توضیح می‌دهد که چرا درون‌گراها در مدرسه و دانشگاه عملکرد بهتری دارند و معمولاً نسبت به برونگراها، بیشتر وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌شوند.
winchester

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
۱۹,۹۵۰
۵۰%
تومان