دانلود و خرید کتاب درمان هیجان مدار (EFT) ندا اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان هیجان مدار (EFT) اثر ندا اسلامی

کتاب درمان هیجان مدار (EFT)

معرفی کتاب درمان هیجان مدار (EFT)

کتاب درمان هیجان‌ مدار (EFT) نوشتۀ ندا اسلامی است. این کتاب را انتشارات پادینا در سال ۱۳۹۹ منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان هیجان‌ مدار (EFT)

زوج‌درمانی هیجان‌مدار یک درمان کوتاه‌مدت، اصولی و مداخله‌ای آزمایشی برای کاهش آشفتگی در رابطه‌های عاشقانه بزرگسالان و ایجاد دلبستگی ایمن‌تر است. این رویکرد در مورد خانواده‌ها نیز استفاده می‌شود. این عنوان نشان‌دهنده اهمیت هیجان به‌مثابه یک عامل سازمان‌دهنده اصلی تجربیات درونی و عنصر کلیدی تعاملات در روابط عاشقانه است. در هیجان زوج‌درمانی مؤثر توجه ویژه‌ای به هیجان به‌عنوان عنصر اساسی تغییر شده است. زوج‌درمانی هیجان‌مدار، با استفاده از قدرت «حرکت‌کردن» از کلمه‌ای لاتین به معنای هیجان، زوجین را به حرکت درآورده و پاسخ‌های جدید در تعاملات اصلی آنها ایجاد می‌کند. وقتی صحبت از «حرکت و تغییر ریتمیک» می‌شود معمولاً منظورمان لمس‌کردن و جنبشی است که فرد را مجبور کند به نشانه پاسخ دهد و این امر منجر به بروز کنشی در او شود. هیجان، فرم دهنده و سازمان‌دهنده پاسخ‌های کلیدی در روابط نزدیک است.

درمان هیجان محور، تأکید خاصی بر یکپارچه‌سازی هیجان یا شناخت، انگیزش و رفتار دارد. درمانگر به‌منظور اصلاح هیجان‌ها، آن‌ها را فعال می‌کند. در این شیوۀ درمان، شناسایی و بهبود طرح‌واره‌های هیجانی اهمیت زیادی دارد. «گرینبرگ» و «پایی ویو» این طرح‌واره‌های هیجانی را مجموعه‌ای از اصول سازمان‌یافته با محتوای فرد - ویژه تعریف می‌کنند که با هیجان‌ها، اهداف، خاطرات و تمایلات رفتاری گره‌خورده‌اند. طرح‌واره‌های هیجانی از تأثیر متقابل تاریخچۀ یادگیری اولیۀ فرد و خلق‌وخوی فطری او به وجود می‌آیند. وقتی طرح‌واره‌های هیجانی فعال می‌شوند، تأثیر بسزایی در چگونگی تعبیر و تفسیر وقایع زندگی و واکنش به آنها دارند. هدف نهایی درمان هیجان محور، مانند مدل طرح‌واره، تغییر طرح‌واره‌های هیجانی است. درمان باهدف ایجاد طرح‌واره‌های جدید، تجربۀ درونی غیرقابل‌دسترس... را وارد حوزۀ آگاهی بیمار می‌کند.

خواندن کتاب درمان هیجان‌ مدار (EFT) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب درمان هیجان‌ مدار (EFT) برای زوج‌هایی قابل‌استفاده است که در رابطۀ خود دچار آشفتگی هستند و سعی در بهبود روابط خود دارند.

بخشی از کتاب درمان هیجان‌ مدار (EFT)

«مراحل درمان هیجان ‌مدار

تمرکز درمان هیجان‌مدار بر اینجا و اکنون است و از سه مرحله اصلی تشکیل شده است، در ادامه هر کدام از این مراحل را شرح داده‌ایم:

مرحله اول

در مرحله اول به ازبین‌بردن چرخه معیوب و منفی روابط اعضای خانواده پرداخته می‌شود. افراد تشویق می‌شوند تا به تعاملات خود نگاه دقیق‌تری داشته باشند تا متوجه شوند که در این چرخه معیوب چه اتفاقی می‌افتد و در نهایت درک کنند که تعاملات منفی آنها به دلیل دلبستگی ناایمن و فاصله عاطفی است که از یکدیگر دارند.

مرحله دوم

مرحله بعدی بازسازی تعاملات است که در آن درمانگر به مراجعین کمک می‌کند تا در مورد ترس‌ها و نگرانی‌هایی که از رابطه خود دارند صحبت کنند. افراد در این مرحله آموزش می‌بینند که چطور با یکدیگر صحبت کنند که فاصله عاطفی کمتر شود در حقیقت یاد می‌گیرند که در موردنیازهای خود صحبت کنند و دیگر اعضا نسبت به آن نیازها پذیراتر باشند و با مسئولیت بیشتری واکنش نشان دهند.

مرحله سوم

در مرحله آخر به مراجعین کمک می‌شود تا دریابند چگونه این الگوهای ارتباطی بروز و تداوم پیدا کرده است. به مراجع نشان داده می‌شود که چطور موفق شوند این الگوها را تغییر دهند و به‌صورت پایدار در آینده حفظ کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۶۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان