دانلود و خرید کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان داون موریسیو ترجمه سجاد عباسی جگرلوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان اثر داون موریسیو

کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان

معرفی کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان

کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان اثری از داون موریسیو و ترجمۀ سجاد عباسی جگرلوئی و زهرا سیفی کردلر است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است. کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان شامل پنجاه مراقبه برای تمرین آگاهی، پذیرش و آرامش است.

درباره کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان

کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان مقدمه‌ای راجع به ذهن‌آگاهی و ۵۰ تمرین مراقبه ارائه‌شده است که می‌توانید در شرایط مختلف آنها را انجام دهید، همچنین نکاتی دررابطه‌با ادامۀ تمرینات فراتر از این کتاب ارائه‌شده است به‌طوری‌که این تمرینات به نقطه اتکا در زندگی شما بدل می‌شوند.

در بخش ۱، تعریف ذهن‌آگاهی و تفاوت‌های میان ذهن‌آگاهی و مراقبه توضیح داده می‌شود و به طور مختصر دررابطه‌با تاریخچۀ ذهن‌آگاهی بحث می‌شود و نکات اساسی دررابطه‌با انجام مراقبه را می‌آموزید و از ملاحظات دیگر برای انجام تمرین آگاه می‌شوید. ازآنجایی‌که ذهن شما در بیشتر عمر شما ذهن آگاه بودن را تمرین نکرده است، به‌احتمال زیاد در بعضی از مواقع نسبت به تمرین مقاومت می‌کند. آشنایی با اطلاعات مقدماتی بخش یک سودمند است به‌طوری‌که زمانی که احساس مقاومت می‌کنید، از اطلاعات و ابزار لازم برای تأیید تجربه و غلبه بر موانع ذهنی برخوردار هستید.

در بخش دوم کتاب پنجاه تمرین مراقبه ۵ تا ۱۵ دقیقه‌ای ارائه می‌شود. هدف از این مراقبه‌ها سازگاری با تمرین در یک روز معین است و نشان می‌دهد چگونه می‌توانید حیطه ذهن‌آگاهی خود را گسترش دهید.

این مراقبه‌ها برای همۀ سطوح مناسب هستند و نیازی نیست که تدریجی پیش بروید و آنها را انجام دهید. می‌توان این مراقبه‌ها را بیشتر از یکبار در یک روز یا در زندگی انجام داد. این مراقبه‌ها همیشه قابل تمرین هستند؛ اما بااینکه ما به طور دائم در حال تغییر و تکامل هستیم، آنها همیشه جدید باقی می‌ماند.

خواندن کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همۀ ما می‌توانیم برای بهبود عملکرد ذهن و دوری از اضطراب از تمرینات این کتاب استفاده کنیم.

بخشی از کتاب مراقبه ذهن آگاهی برای مبتدیان

«مراقبه

مراقبه می‌تواند در زمینه‌های مختلف معانی متفاوتی داشته باشد؛ اما در اینجا به طور خاص من برای اشاره به تمرین عامدانه آگاه بودن از لحظه حاضر از آن استفاده می‌کنم. به‌عبارت‌دیگر، مراقبه شامل فن‌های زیادی است که بسیاری از آنها به تقویت ذهن‌آگاهی کمک می‌کنند. به طور معمول مراقبه ذهن‌آگاهی شامل اتصال ذهن شما به شی خنثی مراقبه است. این شی می‌تواند تنفس شما، احساسی فیزیکی یا یک‌صدا باشد. دستورالعمل اول این است که توجه خود را به شی مراقبه معطوف کنید و هرزمانی که متوجه ازهم‌گسیختگی ذهن خود شدید، تمرکز خود را به‌آرامی به سمت شی یا کانون تمرکز خود معطوف نماید.

این تمرین ذهن‌آگاهی به ایجاد تمرکز کمک می‌کند و تمرکز دروازه پرورش ذهن‌آگاهی است؛ به‌عبارت‌دیگر، مراقبه نوعی تمرین ذهنی شبیه به تمرین فیزیکی برای بدن است. همان‌طور که شما به‌واسطه باشگاه عضلات خود را تقویت می‌کنید، می‌توانید با مراقبه منظم تمرکز و آگاهی خود را تقویت نمایید.

هرچند بدون تمرکز، ذهن‌آگاهی امکان‌پذیر است؛ اما انجام آن دشوارتر می‌شود. این امر بدان دلیل است که شما دهه‌ها اجازه دادید تا ذهن شما از یک چیز به چیزی دیگر مانند گذشته، آینده یا خیال بپرد و ناگهان می‌خواهید تا ذهن شما لحظۀ حاضر باقی بماند. درنتیجه تقویت ذهن‌آگاهی به احساسی چالش‌برانگیز بدل می‌شود.

به طور متناقض در این شرایط سخت، وظیفۀ ما رویارویی با لحظه‌ای است که در آن تقویت ذهن‌آگاهی احساسی چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد؛ یعنی ما باید در طی تمرین با خود دوستانه، مهربان و شکیبا باشیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۷۳۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان