دانلود و خرید کتاب راهنمای خواب ماخیل کلرک ترجمه حامد بیت سعید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای خواب اثر ماخیل کلرک

کتاب راهنمای خواب

نویسنده:ماخیل کلرک
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای خواب

کتاب راهنمای خواب؛ برقراری ارتباط با روح از طریق فرآیند رویاپرورانی نوشتهٔ ماخیل کلرک و ترجمهٔ حامد بیت سعید است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. در این کتاب بسیار ساده و قابل‌فهم، ماخیل کلرک چندوچون و چرایی فرآیند رؤیاپرورانی و قدمت آن را شرح داده است. رؤیاپرورانی قدرت شفابخشی و خلاقیت را در اختیارمان می‌گذارد. 

درباره کتاب راهنمای خواب

رؤیاها توانایی پیشگویی دارند و روح، یکی از باارزش‌ترین گنجینه‌های حیات را هدایت می‌بخشند. افراد کمی از نحوهٔ ارتباط با این نیروهای غیبی آگاه‌اند. ماخیل کلِرک فرآیندی گام‌به‌گام برای پرسیدن پرسش‌های دقیق از رؤیاها ارائه می‌دهد که خرد راه‌گشای آن‌ها را به منصهٔ ظهور می‌رساند. کتاب راهنمای خواب عرصهٔ تازه‌ای را پیش پا می‌نهد، فرصت‌های جدیدی را مهیا می‌کند و قلب و روح آدمی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 

کتاب راهنمای خواب رویکردی ساده، صریح و مؤثر ارائه می‌دهد تا بتوانیم از خرد درون و پندواندرزهای آن بهره‌مند شویم. اگر به دنبال راهی برای ارتباط با رؤیا و اعماق وجودتان هستید، به فرآیند رؤیاپرورانی این کتاب عمل کنید و خود از رهنمودهای رؤیایتان پرده بردارید. 

برخی از جملاتی که در تحسین کتاب راهنمای خواب گفته شده است:

«کتاب راهنمای خواب منبع پرباری از ایده‌ها و شیوه‌های رؤیاپرورانی، رؤیاپردازی و پندآموزی از رؤیاها در اختیارمان می‌گذارد. ماخیل کلرک همچون معلمی داناست، چراکه او دانش موجود در آداب و رسوم باستانی و آموزه‌های درمانگران بومی را در پرتو روان‌شناسی و آگاهی عمیق خود وارد قلمرو شگفت‌انگیز رؤیاها می‌کند.»

مایکل مید، نویسندهٔ کتاب بیداری روح

«ماخیل کلرک کتاب بی‌نظیری دربارهٔ رؤیاها نوشته است. شما به لطف او یاد خواهید گرفت نقش رؤیاها را در زندگی خود پررنگ‌تر کنید. این کتاب مطالب واضح و جالب‌توجهی دارد و خود را درگیر بحث‌های جزئی و نظریات مبهم نمی‌کند. خواندن این اثر خود نوعی ماجراجویی است. باید رؤیاها را بخشی از زندگی روزمرهٔ خود کنید. این کتاب راهنمای مفید و الهام‌بخشی است.»

توماس مور، نویسندهٔ کتاب قدرت روح

«به چه نحوی در زندگی خود با ندای درونتان تعامل دارید؟ این کتاب زیبا و دل‌نشین راهنمای هر شب شما برای بهره‌مندی از خرد بی‌پایان رؤیاهاست. هر شب، موقع خواب، آن را مطالعه کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود.»

دکتر تینا استْرامستِد، مشاور رسمی ازدواج و خانواده، رئیس مرکز سولز بادی سنتر

«ماخیل کلرک بیش از ۲۵ سال است که دربارهٔ عالم رؤیا بحث و بررسی می‌کند. این کتاب، که حاصل علاقهٔ شدید و پیوستهٔ او به عالم رؤیاست، شما را یاری می‌کند تا با رؤیاهای خود ارتباط برقرار کنید و الهامات آن‌ها را دریابید. با این دستورالعمل مجرّب می‌آموزید که رؤیاها را برای الهام‌گرفتن، آشکارساختن و بهترکردن اوضاع زندگی به کار بگیرید.»

دایان موشو همیلتون، نویسندهٔ کتاب گفت‌وگوهای دلسوزانه

«آموختن زبان رؤیاها و کسب قدرت حکیمانه و مقدس آن‌ها برای دستیابی به حقیقی‌ترین وجه زندگی بسیار مسرت‌بخش و هوشمندانه است. ماخیل کلرک، در این کتاب زیبا و خردمندانه و بدیع، طیف گسترده‌ای از آیین‌های جهان را در کنار تجربهٔ غنی خود به کار می‌گیرد تا شیوهٔ نوینی برای رؤیاپردازی و بهبود زندگی روزمره به ما ارائه کند.»

اندرو هاروی، نویسندهٔ کتاب امید و بهروزی

«رؤیاها همدمی خردمندند و با مثال‌هایی روشنگرانه و ترکیبی دل‌پسند از تاریخ و سنت‌های فرهنگی به ما کمک می‌کنند. کتاب راهنمای خواب خوانندگانش را قدم‌به‌قدم به هنر باستانی و پرکاربرد رؤیاپرورانی هدایت می‌کند. ماخیل کلرک با تأکید بر قدرت اجرای مناسک رؤیاپرورانی و هنر صحیح پرسیدن، خوانندگان را به سوی خرد درونی‌شان سوق می‌دهد.»

دکتر کلر جانسون، نویسندهٔ کتاب هنر رؤیابینی آگاهانه

«ماخیل کلرک در مقدمهٔ این کتاب توضیح می‌دهد که چطور وقتی خودش را باخته بود، رؤیاها کمکش کردند تا دوباره به زندگی برگردد. حالا این تجربهٔ گران‌بها را در قالب سازوکار پنج‌مرحله‌ای جذاب، حکیمانه و کاربردی رؤیاپرورانی ارائه کرده است. کتاب پیشِ رو در روزگار نابسامان امروزی، که همهٔ ما برای بازگشت به آغوش زندگی به حکمت و خرد رؤیاها محتاجیم، اثری واقعاً سودمند به شمار می‌رود.»

دکتر رابرت دی. رومانیشین، نویسندهٔ کتاب دکتر فرانکنشتاین، هیولا و سایه‌های فناوری

«در رؤیاپردازی ماخیل کلرک، پرسیدن مانند عمل قلب باز است. اگر سؤال خود را درست و بجا بپرسیم، قلب هم پذیرای آن خواهد بود. با آموختن رؤیاپرورانی، سؤالتان را درست مطرح کنید و منتظر شگفتانه‌های خارق‌العاده‌ای باشید.»

دنیس پاتریک اسلاتری، نویسندهٔ کتاب مشی افسانه

«راهنمای خواب گوهری کوچک، اما بسیار قدرتمند است. ماخیل کلرک بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را صرف گردآوری حکمت و خرد مذاهب مختلف کرده و آن‌ها را در این کتاب گنجانده است. اثر پیشِ رو مناسب افرادی است که می‌خواهند از طریق ذهن رؤیاپردازشان با روح ارتباط بگیرند.»

دکتر جوزف کامبْرِی، نویسندهٔ کتاب تقارن

«ماخیل کلرک می‌داند که رؤیا نه‌تنها دریچه‌ای برای کشف سرّ درون ماست، بلکه دعوتی از جانب روح برای تلنگرزدن به ضمیر خودآگاه است. کلرک مجموعه‌ای از عقاید، ابزارها و نمونه‌های پربار و ارزشمند را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهند چطور باید با باطن خود هم‌کلام شویم و از این سرچشمهٔ آگاهی، که ما را بهتر از خودمان می‌شناسد، راهنمایی بخواهیم.»

دکتر جیمز هالیس

خواندن کتاب راهنمای خواب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید رویاپروری را درون خودتان تقویت کنید و از رویاهایتان راهی به سوی شفا بیابید این کتاب را بخوانید.

درباره ماخیل کلِرک

ماخیل کلِرک روان‌درمانگر معتبر، سخنران بین‌المللی، رؤیاپرداز، نویسنده و کارآفرین اجتماعی است.

او از سال ۲۰۰۶ به روان‌درمانی مشغول است و هم‌اکنون، یک مطب خصوصی برخط دارد. او هم‌زمان با اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشتهٔ روان‌شناسی مشاوره‌ای از مؤسسهٔ تحصیلات تکمیلی پاسیفیکا، به مطالعهٔ روان‌شناسی یونگ پرداخت. وی که مجذوب آیین‌های شفابخش بود، به سرتاسر جهان سفر کرد و فرهنگ‌های گوناگون و فنون رؤیاپردازی شفابخش آن‌ها را مطالعه کرد. تمرکز وی بیشتر بر آیین‌های آفریقایی است، چراکه خود در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او بزرگ‌شدهٔ کشور هلند است، اما هم‌اینک در ایالات متحده به سر می‌برد.

ماخیل در سراسر اروپا، آفریقای جنوبی و امریکای شمالی سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی را با موضوع رؤیا و روان‌شناسی ارائه و برپا کرده است. علاوه‌براین، او سخنرانی‌ها و کارگاه‌های انگیزشی در زمینهٔ خلاقیت، نوآوری و رهبری برای شرکت‌های مختلف دایر می‌کند. وی چندین مقاله دربارهٔ رؤیاها نوشته و یک دورهٔ آموزشی را در آموزشگاه برخط یونگ‌پلتفرم برگزار کرده است.

ماخیل در حیطهٔ کاری خود مورد عنایت رؤیاها قرار گرفت و متأثر از رؤیایی شبانه، انجمن یونگ در ایالت یوتا و آموزشگاه برخط یونگ‌پلتفرم را تأسیس کرد. او به پاس این خدمات، جوایز متعددی را از انجمن محلی دریافت کرده است.

بخشی از کتاب راهنمای خواب

«آلبرت اینشتین می‌گوید: «اگر برای حل مسئله‌ای یک ساعت وقت داشتم و زندگی‌ام به راه‌حل آن بستگی داشت، ۵۵ دقیقهٔ اول را به طرح پرسشی درست‌وحسابی اختصاص می‌دادم و آنگاه می‌توانستم مسئله را در کمتر از پنج دقیقه حل کنم.»

همانند اینشتین که بر وقت‌گذاشتن برای طرح پرسش درست تأکید دارد، من نیز تکرار می‌کنم که طرح‌کردن پرسشی درست و اصولی در فرآیند رؤیاپرورانی اهمیت بسزایی دارد. کیفیت پرسش کیفیت پاسخ دریافتی را مشخص می‌کند.

وقتی در کارم به افرادی برمی‌خورم که پس از فرآیند رؤیاپرورانی با پاسخ‌های گیج‌کنندهٔ رؤیا مواجه شده‌اند یا اصلاً هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند، اولین کاری که می‌کنم این است که نحوهٔ جمله‌بندی به‌کاررفته در پرسش آن‌ها را بررسی می‌کنم. اغلب اوقات علت مشکل همین است. اجازه دهید ماجرای یک پرسش بدطرح‌شده را برایتان تعریف کنم که به رؤیای نامفهومی منجر شد.

یک بار در شهر بی‌نظیر مراکش، جایی که احساس می‌کنید که در فیلم هزارویک شب هستید، کارگاهی دربارهٔ رؤیاها در آخر هفته برگزار کردم. فاریا، یکی از شرکت‌کنندگان محلی که زنی زیبا و سبزه‌رو با چشمانی عسلی بود، در انتخاب هم‌اتاقی خود سردرگم شده بود. او ذاتاً سخاوتمند و از طرفی، بسیار حساس و درون‌گراست. درنتیجه، به‌شدت مستعد جذب انرژی دیگران است. بنابراین برای او مهم بود که هم‌اتاقی‌اش فردی متناسب با روحیات وی باشد. فاریا این سؤال را از رؤیای خود پرسید: «آیا با این شخص هم‌اتاقی بشم یا نشم؟»

این پرسش، نادرست است، چراکه دو پرسش را در دل خود گنجانده، و از قضا، متضاد یکدیگرند. آیا می‌توانید بفهمید که چرا این موضوع مشکل‌آفرین است؟ زمانی که پاسخ رؤیا را بررسی می‌کنیم، نمی‌توانیم بفهمیم کدام قسمت از آن مربوط به پرسش «آیا باید با اون هم‌اتاقی بشم؟» است و کدام مربوط به پرسش «یا نشم؟» می‌شود. یک لحظه وقت بگذارید و ببینید چه رؤیایی به پرسش فاریا راجع به هم‌اتاقی شدن یا نشدنش پاسخ می‌دهد.»

نظرات کاربران

A.Foroud
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

تلاش نویسنده کتاب، یعنی آقای کلرک، بیشتر بر جنبه عملی و کاربردی رؤیابینی متمرکز هست تا جنبه نظری و اثباتی. نویسنده ابتدا از اهمیت عالم رؤیا و موجودات آن مطالبی رو بیان میکنه و سپس با معرفی روش ها و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اهمیتی ندارد که پاسخ رؤیا چیست و شما دربارهٔ معنای آن چه فکری می‌کنید. همواره خودتان مسئول انتخابی هستید که متأثر از پاسخ رؤیا انجام می‌دهید. چه باورتان شود که رؤیا شما را شدیداً ترغیب به قدم‌گذاشتن در مسیری خاص می‌کند، چه نشود، چه این‌که رابطه‌ای را به هم بزنید، چه نزنید و چه فلان خانه را بخرید، چه نخرید، مسئولیت این انتخاب‌ها بر عهدهٔ شماست.
A.Foroud
هیچ سازوکار مشخصی برای پی‌بردن به نقاط کور و باورهای محدودکنندهٔ شما وجود ندارد و کتابی نیز پیدا نمی‌کنید که در آن دستورالعمل‌هایی متناسب با موقعیت خاص زندگی‌تان ارائه شده باشد؛ ولی رؤیا از پسِ این کار برمی‌آید.
A.Foroud
تحلیلگر مکتب یونگ، رابرت جانسون، می‌نویسد: «در اپرای پارسیفال اثر واگنر، پادشاه ماهیگیر زخمی در این لحظه برمی‌خیزد و آواز شگفت‌انگیزی به نشانهٔ پیروزی و اقتدار و توانمندی می‌خواند. این نقطهٔ اوج کل حکایت است!»
علی سوفی
«پادشاه ماهیگیر» بیمار است و از مدت‌ها قبل پیشگویی شده بود که اگر فرد احمق و بی‌گناهی به دربار آمد و سؤال خاصی پرسید، پادشاه شفا خواهد یافت. زمانی که پارسیفال احمق برای اولین بار پا به دربار می‌گذارد، جرئت نمی‌کند چیزی بپرسد. همه ناامید می‌شوند و دربار باید بیست سال دیگر صبر کند تا پارسیفال دوباره قلعه را پیدا کند. در داستان پارسیفال لحظه‌ای که او پرسش بجایی را مطرح می‌کند پادشاه شفا می‌یابد و کل قلعه غرق در شادی می‌شود.
علی سوفی
مسیر روشنگری در مکتب ذِن را کوآن‌ها هموار کرده‌اند. کوآن‌ها پرسش‌های معماگونه‌ای هستند که حقیقت شما را آشکار می‌کنند. طرح پرسش مناسب امر مهمی است که شما را به حالت جدیدی از خودآگاهی می‌رساند و این موضوع در کل جهان پذیرفته شده است. یکی از حکایات قرون‌وسطی به نام افسانهٔ جام مقدس نمونهٔ بارز آن به شمار می‌رود.
علی سوفی

حجم

۱۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان