دانلود و خرید کتاب احکام باروری و فرزندآوری سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احکام باروری و فرزندآوری اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب احکام باروری و فرزندآوری

معرفی کتاب احکام باروری و فرزندآوری

کتاب احکام باروری و فرزندآوری نوشتۀ سیدعلی خامنه ای است. انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب احکام باروری و فرزندآوری

گفته شده است که کتاب احکام باروری و فرزندآوری به‌دنبال تبیینی کاربردی و سؤال‌محور با ویژگی‌های پیش‌گفته دربارۀ بخش مهمی از احکام پزشکی مانند احکام تلقیح مصنوعی، سقط جنین و پیشگیری از بارداری است. دین اسلام مجموعه‌ای است وحیانی که رسالتش نمایاندن راه سعادت انسان در زندگی دنیوی و حیات پس از مرگ است. این دین، برنامه‌های متعدد و جامعی را برای رسیدن به این هدف والا معرفی کرده است؛ بنابراین احکام در کنار عقاید و اخلاق از بخش‌های ضروری دین است که بر زندگی فرد و اجتماع اثر اساسی دارد؛ چراکه راهنمای استفاده از استعدادها از منظر دین در فقه یا احکام تجلی می‌یابد؛ به همین دلیل، اهتمام به یادگیری احکام شرعی و عمل به آن‌ها در عرصهٔ زندگی فردی و اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

خواندن کتاب احکام باروری و فرزندآوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران احکام اسلامی و قوانین آن در روابط زناشویی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب احکام باروری و فرزندآوری

«تلقیح با اسپرم شوهر

در حال زنده‌بودن

۱. گرفتن اسپرم از شوهر و تزریق آن در رحم همسرش چه حکمی دارد؟ آیات عظام امام خمینی، خامنه ای، بهجت تبریزی، خویی، سیستانی، شبیری، صافی، فاضل، مکارم، نوری و وحید این کار اشکال ندارد؛ اما باید از مقدمات حرام از قبیل لمس و نگاه‌کردن به عورت مرد یا زن اجتناب کرد.

۲. درصورتی‌که تلقیح مستلزم لمس یا نگاه حرام به بدن زن باشد این کار برای بیمار چه حکمی دارد؟ آیات عظام امام خمینی، خامنه ای بهجت تبریزی، خویی، سیستانی، صافی، فاضل، مکارم نوری و وحید نشان‌دادن آلت تناسلی و مشاهده آن توسط دیگران غیر از شوهر به‌خاطر تلقیح جایز نیست. همچنین نشان‌دادن بدن به نامحرم (غیر از دست و صورت) و لمس بدن توسط نامحرم حرام است. اما اگر نیاز به فرزند ضروری باشد و آن، به دیدن آلت تناسلی یا لمس بدن نامحرم موقوف باشد در آن صورت جایز می‌شود و از موارد ضرورت آن است که پدر و مادر آن چنان برای فرزند داشتن بی‌صبری می‌کنند که تحمل آن وضع برایشان فوق‌العاده دشوار و طاقت‌فرساست.

آیت‌الله شبیری نشان‌دادن آلت تناسلی و مشاهده آن توسط دیگران غیر از شوهر، به‌خاطر تلقیح جایز نیست. نشان‌دادن بدن به نامحرم (غیر از دست و صورت) و لمس آن توسط نامحرم حرام است. اما اگر نیاز به فرزند، آن چنان برای زن ضروری باشد که به حد اضطرار و استیصال رسیده باشد و آن به دیدن آلت تناسلی موقوف باشد در آن صورت جایز می‌شود و از موارد اضطرار آن است که پدر و مادر آن چنان برای فرزند داشتن بی‌صبری می‌کنند که وضعیت موجود برای ایشان غیرقابل‌تحمل باشد.

۳.بعد از فوت

باتوجه‌به اینکه نطفه مرد از نظر علمی تا ۷۲ ساعت پس از مرگ دارای حیات کامل است و بعد از آن نیز قابلیت نگهداری دارد؛ اگر همسر درخواست گرفتن اسپرم از شوهر متوفای خود و انتقال آن به رحم خود را داشته باشد، آیا پزشکان مجاز به این کار هستند و در صورت انجام این کار بچه به چه کسی ملحق می‌شود؟ آیات عظام سیستانی و مکارم این عمل اشکال دارد، ولی درصورتی‌که این عمل را انجام داده‌اند فرزند مزبور حلال‌زاده است و احکام محرمیت را دارد و از مادر ارث می‌برد؛ ولی از پدر ارث نمی‌برد.

آیات عظام صافی و نوری: اشکال ندارد.

آیت‌الله خامنه ای: این عمل اشکالی ندارد و بچه به صاحب نطفه ملحق می‌شود، اما از او ارث نمی‌برد.

آیت‌الله فاضل: این عمل اشکالی ندارد و بچه به صاحب نطفه ملحق می‌شود؛ اما در مورد ارث با دیگر ورثه مصالحه کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۶۹۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان