دانلود و خرید کتاب تمدن آزتک لوئیس واربرتون ترجمه سیما مولایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمدن آزتک اثر لوئیس واربرتون

کتاب تمدن آزتک

معرفی کتاب تمدن آزتک

کتاب تمدن آزتک نوشتهٔ لوئیس واربرتون و ترجمهٔ سیما مولایی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تمدن آزتک

آزتِک‌ها تمدن سرخ‌پوستی در مکزیک بودند. آن‌ها در قرن ۱۴ میلادی یعنی زمانی که شهر تنوچ تیتلان را ساختند به قدرت رسیدند.

مردم آزتک از گروه‌های مختلف قومی مرکز مکزیک تشکیل شده بودند، به خصوص از گروه‌هایی که به زبان ناهواتل یا آزتک صحبت می‌کردند و بر قسمت‌های بزرگی از آمریکای میانه از قرن ۱۴ تا ۱۶ تسلط داشتند. تمدن آزتک بر اساس دولت شهر سازماندهی شده بود، بعضی از آن‌ها به هم پیوسته بودند تا اتحاد، کنفدراسیون سیاسی یا امپراتوری تشکیل دهند. امپراتوری آزتک یک کنفدراسیون از سه دولت شهر بود که در سال ۱۴۲۷ تشکیل شده بود. این سه دولت شهر عبارت بودند از تنوچتیتلان، مکزیکا یا تتسکوکو و تلاکوپان.

آنها به کوزه‌ها و معماری‌شان معروف هستند. همچنین اساطیر آزتک‌ها بسیار معروف هستند.

کتاب تمدن آزتک به این تمدن بزرگ و ناشناخته می‌پردازد.

خواندن کتاب تمدن آزتک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با تمدن‌های قارهٔ آمریکا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تمدن آزتک

«آزتک‌های توانمند. نام آن‌ها یادآور ماسک‌های پوشیده از گوهر، گاهشمارهای سنگی عظیم و سرآذین‌های درهم‌بافته از پَر است. این نام بازتاب افسانه‌هایی است دربارهٔ کاخ‌های مجلل پر از طلا، امپراتوری پهناور و پیوسته درحال‌جنگ, و خدایان تشنهٔ خون که خواهان قربانی کردن انسان‌ها بودند. اما گاهی حقیقت شگفت‌انگیزتر از افسانه است و تمدن آزتک‌ها از جملهٔ چنین حقایقی در تاریخ است. آزتک‌ها هنگامی که وارد درهٔ مکزیک شدند تهیدست و سربار بودند, اما در کوتاه‌مدت توانستند بر بسیاری از موانع چیره شوند و امپراتوری‌ای برپا کنند که زیباترین شهر قارهٔ آمریکا را در خود داشت و در همان حال تمدنی پدید آوردند که یکی از شگفت‌انگیزترین تمدن‌هایی است که جهان تاکنون شناخته است.

به هر روی این تمدن فقط برخاسته از میان آزتک‌ها نبود. آن‌ها مردمانی بودند که سریع می‌آموختند و بسیار از فرهنگ دیگر وام می‌گرفتند. در واقع آزتک‌ها اسفنج‌وار می‌توانستند جنبه‌های گوناگون تمدن دیگران را جذب کنند. آن‌ها خدایان و رسم‌ها، زبان و فلسفه، تاریخ و نیاکان, صنعت و کشاورزی را از دیگران گرفتند و نیک‌بختی نیز با آن‌ها همراه بود, زیرا حتی در آن زمان هم مکزیک میراث فرهنگی غنی‌ای داشت که آزتک‌ها توانستند از آن بهره گیرند. مدت‌ها پیش از ورود آزتک‌ها، تمدن‌های پرتکاپو یکی پس از دیگری شکوفا شد و از میان رفت. اما هر یک از آن‌ها میراثی به جا گذاشت که شالودهٔ تمدن بعدی قرار گرفت.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان