دانلود کتاب صوتی تمدن آزتک با صدای امیررضا علی زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تمدن آزتک اثر لوئیس واربرتون

دانلود و خرید کتاب صوتی تمدن آزتک

انتشارات:آوانامه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی تمدن آزتک

کتاب صوتی تمدن آزتک نوشتهٔ لوییس واربرتون و ترجمهٔ سیما مولایی است. امیررضا علی زاده گویندگی این کتاب دانستنی صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تمدن آزتک

آزتِک‌ها تمدن سرخ‌پوستی در مکزیک بودند. آن‌ها در قرن ۱۴ میلادی، یعنی زمانی که شهر تنوچ تیتلان را ساختند، به قدرت رسیدند. مردم آزتک از گروه‌های مختلف قومی مرکز مکزیک تشکیل شده بودند، به‌خصوص از گروه‌هایی که به زبان ناهواتل یا آزتک صحبت می‌کردند و بر قسمت‌های بزرگی از آمریکای میانه از قرن ۱۴ تا ۱۶ تسلط داشتند. تمدن آزتک بر اساس دولت‌شهر سازماندهی شده بود، بعضی از آن‌ها به هم پیوسته بودند تا اتحاد، کنفدراسیون سیاسی یا امپراتوری تشکیل دهند. امپراتوری آزتک یک کنفدراسیون از سه دولت‌شهر بود که در سال ۱۴۲۷ تشکیل شده بود. این سه دولت شهر عبارت بودند از تنوچتیتلان، مکزیکا یا تتسکوکو و تلاکوپان. آن‌ها به کوزه‌ها و معماری‌شان معروف هستند. همچنین اساطیر آزتک‌ها بسیار معروف هستند. لوئیس واربرتون در کتاب صوتی تمدن آزتک به این تمدن بزرگ و ناشناخته پرداخته است.

شنیدن کتاب صوتی تمدن آزتک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند با تمدن‌های قارهٔ آمریکا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. همچنین نوجوانانی که به مطالعهٔ کتاب‌های دانستنی علاقه دارند، می‌توانند از شنیدن این اثر صوتی لذت ببرند.

بخشی از کتاب صوتی تمدن آزتک

«آزتک‌های توانمند. نام آن‌ها یادآور ماسک‌های پوشیده از گوهر، گاهشمارهای سنگی عظیم و سرآذین‌های درهم‌بافته از پَر است. این نام بازتاب افسانه‌هایی است دربارهٔ کاخ‌های مجلل پر از طلا، امپراتوری پهناور و پیوسته درحال‌جنگ, و خدایان تشنهٔ خون که خواهان قربانی کردن انسان‌ها بودند. اما گاهی حقیقت شگفت‌انگیزتر از افسانه است و تمدن آزتک‌ها از جملهٔ چنین حقایقی در تاریخ است. آزتک‌ها هنگامی که وارد درهٔ مکزیک شدند تهیدست و سربار بودند, اما در کوتاه‌مدت توانستند بر بسیاری از موانع چیره شوند و امپراتوری‌ای برپا کنند که زیباترین شهر قارهٔ آمریکا را در خود داشت و در همان حال تمدنی پدید آوردند که یکی از شگفت‌انگیزترین تمدن‌هایی است که جهان تاکنون شناخته است.

به هر روی این تمدن فقط برخاسته از میان آزتک‌ها نبود. آن‌ها مردمانی بودند که سریع می‌آموختند و بسیار از فرهنگ دیگر وام می‌گرفتند. در واقع آزتک‌ها اسفنج‌وار می‌توانستند جنبه‌های گوناگون تمدن دیگران را جذب کنند. آن‌ها خدایان و رسم‌ها، زبان و فلسفه، تاریخ و نیاکان, صنعت و کشاورزی را از دیگران گرفتند و نیک‌بختی نیز با آن‌ها همراه بود, زیرا حتی در آن زمان هم مکزیک میراث فرهنگی غنی‌ای داشت که آزتک‌ها توانستند از آن بهره گیرند. مدت‌ها پیش از ورود آزتک‌ها، تمدن‌های پرتکاپو یکی پس از دیگری شکوفا شد و از میان رفت. اما هر یک از آن‌ها میراثی به جا گذاشت که شالودهٔ تمدن بعدی قرار گرفت.»

سهم اقتصاددانان آمریکایی در تفکر اقتصادی مدرن
آلن جی. گروچی
روش های تحقیق در علوم علف های هرز
ویلیام ونسیل
مدیریت تحول در بخش دولتی ایران مبتنی بر تحول اداری
محمدرضا ستاری‌راد
قیمت گذاری پیشرفته اختیار معامله ها (کاربردها در متلب)
علیرضا سارنج
هنگام نیایش چه می کنیم؟
ونسان برومر
ضیافت شام برای احمق ها
فرانسیس وبر
گزیده آرای دیوان لاهه (جلد دوم)
احمد مظفری
دادگاه انقلاب
علیرضا نمرودی
ازدواج موقت
نجم الدین طبسی
طراحی مدارات الکترونیکی با نرم افزار Electronic WORKBENCH
علی سلطانی شریف آبادی
کاربرد‌های زیستی نانومواد (جلد سوم)
علی اکبر صبوری
ناکام های تهران
قربان کشکولی نژاد کوهی
طعم لاغری به روایت ساناز سانیا
ساناز مینایی
شب سوئیت
مهدی فتحی
مداخله بشردوستانه در امور داخلی کشورها با تاکید بر قضیه بحرین
سیدعبدالمحمد موسوی
پیش دبستانی، من دارم می آیم!
دی. جی. اشتاین برگ
پرسش و پاسخ بیماران نیازمند پیوند استخوان و بافت نرم
رضا عمید
نوروماسکولار و روانپزشکی در کودکان (1403)
ایمان وفایی
بازگشت به سرزمین درس های یادنگرفته
لی یا باریسونا گراسکینا
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت

حجم

۵۵۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت

حجم

۵۵۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان