دانلود و خرید کتاب راهنمای مداخله در بحران کورت کریستین سن ترجمه سمیه محمدی تیله نوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای مداخله در بحران

کتاب راهنمای مداخله در بحران؛ مدیریت بیماری روانی، سوءاستفاده جنسی، خودکشی و... نوشتۀ کورت کریستین سن و ترجمۀ سمیه محمدی تیله نوئی و امینه کاشانیان و فهیمه موسی‌زاده و فرحناز بشیری خصال است. این کتاب را انتشارات آپریس منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای مداخله در بحران

در این کتاب مهارت گوش‌دادن فعال، تکنیک‌های برقراری ارتباط آگاهانه و ابزارهای اصلی مشاوره و روش‌های گام‌به‌گام غلبه بر مشکلات را خواهید آموخت. این کتاب شامل تمرین‌های عملی جهت افزایش خودآگاهی، همدلی و عدم قضاوت است. راهکارهای این کتاب برای مقابله با هر بحرانی کارساز خواهد بود. آنچه این کتاب را از سایر کتاب‌های مشابه آن متمایز می‌کند، مطالبی است که واقعاً به خواننده کمک می‌کند تا عمیقاً مسائل را بررسی و به درک بهتری از روان‌شناسی و مسائل پیچیده آن برسد. مطالب این کتاب به بهبود مهارت‌های زندگی و کیفیت آن کمک می‌کند.

منظور از بحران وقوع رویدادهای غیرمنتظره‌ای است که فراتر از حد تحمل هستند و موجب ناراحتی حاد شده و منابع و مکانیسم‌های مقابله‌ای فرد را تهدید می‌کند. بحران در لغت به معنی، آشفتگی، طوفان و فشار است. این واژه به تغییرات و دگرگونی‌های عمیق اشاره دارد در بحران واکنش‌هایی مثل اضطراب، افسردگی، بهت روانی، انکار احساس بی، یاوری، تنهائی، پرخاشگری، اعتیاد، برانگیختگی هیجانی، احساس شدید، گناه، فقدان ترس هراس خودکشی و مسائلی ازاین‌قبیل دیده می‌شود لذا، وضعیت بحران به درماندگی و غالباً اختلال کارکردی منجر می‌شود، موجب ازدست‌رفتن توانایی تطابقی می‌گردد و ممکن است پیامدهای نامطلوب بلند مدتی داشته باشد. در چنین شرایطی فرد نیاز به حمایت دارد، تا در آن موقعیت از نظر جسمی، روانی و اجتماعی احساس امنیت و آرامش کند؛ لذا اقدامات فوری روان‌شناختی و مدیریت بر حفظ و افزایش سطح سلامت روان افراد آسیب‌دیده از اهداف مهم این کتاب بشمار می‌رود.

هدف این کتاب آموزش نکات کلیدی جهت، کمک حمایت و توانمندسازی افرادی است که در مورد مشکلات خاص خود با شما تماس می‌گیرند. مهم‌ترین مؤلفه کمک به دیگران همدلی با آنها است و اساس همدلی بر پایه توانایی درک‌پذیرش و مراقبت از افراد است.

با مطالعه این کتاب متوجه می‌شوید که قضاوت‌ها و باورهای محدودکننده ما، مهم‌ترین موانع در ایجاد، همدلی گوش‌دادن به دیگران، برقراری روابط صادقانه و افزایش خودآگاهی است. در این کتاب مطالب متعددی بیان گردید که هر کدام از این تکنیک‌ها و نکات برای شما به‌عنوان مشاور مربی یا یک راهنما مفید اسـت و به‌خوبی می‌توانید آنها را به کار گیرید برای ایجاد تغییرات اساسی در یـک فـرد بایـد تمرینات این کتاب را به طور کامل اجرا کنید و بدین ترتیب نه‌تنها یک مداخله‌گر در بحران حرف‌های خواهید بود بلکه می‌توانید رابطه‌ای عمیق، دوستانه مسالمت‌آمیز با مراجعین و در زندگی روزمره خود داشته باشید.

خواندن کتاب راهنمای مداخله در بحران را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب بهترین و مفیدترین راهنما برای دانشجویان و مشاوران است.

بخشی از کتاب راهنمای مداخله در بحران

«آیا این گفتگوها محرمانه است؟

معمولاً مراجعین اصرار دارند گفتگوهایشان با مشاور محرمانه باشد و اگر سؤالی در این زمینه پرسیدند به آنها این اطمینان خاطر را دهید که اساس کار روان‌شناسی و مشاوره بر رازداری است و این یک قانون کلی است. به آنها اطمینان دهید که خط مشاوره تلفنی شما کاملاً محرمانه است و این به مراجعینی که در ارائه اطلاعات شخصی خود مردد هستند کمک می‌کند به شما بیشتر اعتماد کنند.

«بله تمام صحبت‌های شما محرمانه می‌ماند».

اجازه ندهید خیلی ذهنشان درگیر این مسئله شود و پس از اطمینان گفتگو را آغاز کنید. گاهی نیاز است به برخی مراجعین در مورد نوع مشاوره و هدف خود توضیحاتی دهید و به او فرصت فکرکردن و تصمیم‌گیری دهید و اصلاً عجله‌ای نداشته باشید. در برخی موارد خاص شما مجبور به افشای راز برخی مراجعین هستید. در این موارد باید از همان ابتدا نسبت به قوانین مرکز مشاوره خود در این زمینه آگاهی کسب کنید.

سؤالات گشاینده

در آغاز گفتگو می‌توانید از سؤالات گشاینده استفاده کنید:

«امروز چه اتفاقی افتاده است؟»

چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟»

«دوست دارید در مورد چه موضوعی صحبت کنید؟»

این سؤالات آغازکننده به مراجعی که سردرگم است کمک می‌کند تا در مورد مشکلش شروع به گفتگو کند بهتر است از تعارف‌های معمول و سؤالاتی که پاسخ‌های کوتاه مثل «بله» و «خیر» دارند برای آغاز گفتگو استفاده نکنید.

امنیت قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که مراجع در امنیت است. در تمـاس با خطوط مشاوره تلفنی گاهی ممکن است تماس‌گیرنده در معرض خطـر باشد و ابتدا باید از این مورد مطمئن شوید و همیشه آن را مدنظر قرار دهید. برخی افراد به طور واضح مشکلات خود را بیان نمی‌کنند و باید از طریق پرسش‌های غیرمستقیم از شرایط و سلامت آنها مطمئن گردید. یادتان باشد همیشه امنیت مراجعین تلفنی خود را در نظر گیرید. در این مورد توضیحات بیشتری در بخش‌های بعدی ارائه می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
۷۰,۰۰۰
۵۰%
تومان