دانلود و خرید کتاب زندگی‌نامه من: خاطرات، خواب‌ها و تفکرات کارل گوستاو یونگ آنیلا یافه ترجمه بهروز ذکا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی‌نامه من: خاطرات، خواب‌ها و تفکرات کارل گوستاو یونگ اثر آنیلا یافه

کتاب زندگی‌نامه من: خاطرات، خواب‌ها و تفکرات کارل گوستاو یونگ

نویسنده:آنیلا یافه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی‌نامه من: خاطرات، خواب‌ها و تفکرات کارل گوستاو یونگ

«زندگی‌نامه من» خاطرات، خواب‌ها و تفکرات کارل گوستاو یونگ(۱۹۶۱-۱۸۷۵)، روانکاو و متخصص مغز و اعصاب سوئیسی است. این کتاب را آنیلا یافه(۱۹۹۱-۱۹۰۳)، روانکاو، دستیار، منشی و زندگی‌نامه‌نویس کارل گوستاو یونگ گردآوری کرده است. یافه علاوه بر گردآوری و ویراستاری مطالب کتاب حاضر، کتاب دیگری تحت عنوان اسطوره جان در آثار ک. گ. یونگ را منتشر کرده است. یافه پس از مرگ یونگ نیز، سه جلد از مجموعه نامه‌های او را به چاپ رساند که از جمله مهم‌ترین اسناد در مورد یونگ به شمار می‌رود. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: وقتی مردم می‌گویند آدمی فهمیده و فرهیخته هستی، پذیرفتن چنین سخنی برای چون منی مشکل می‌نماید. روزی روزگاری، رهگذری از کنار شطی عبور می‌کرد، لحظه‌ای درنگ کرد و با دولاّوراست کردن کمر خود توانست فقط به قدر کاسه‌ای کوچک از آن شط، آبی بردارد. ولی این مقدار آب در قیاس با خود آن شط چه چیزی می‌توانست باشد؟ من که تمامی آن شط نبودم و نخواهم بود، من فقط با لحظه‌ای درنگ کردن و با خم کردن کمر خود، موفق شدم مختصر آبی از آن‌جا بردارم. دیگرانی هم بودند که از کنار این شط عبور می‌کردند، شاید بسیاری از آنان هم فکر می‌کردند باید کاری بیش از این‌ها، صورت داد، ولی بیش از این کاری از دست من ساخته نبود. من هرگز در زمره آدم‌هائی نبوده‌ام که همواره فکر می‌کنند برای شکوفه کردن گل‌های گیلاس باید هم چنان در انتظار ماند و دست روی دست گذاشت. در چنین شرایطی من در آن جا درنگ می‌کنم تا لااقل با چشمانی باز و تحسین‌آمیز شاهد آن باشم که به بینم در این مورد از دست طبیعت چه کاری می‌تواند ساخته باشد.

نظرات کاربران

hamex
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

کاش صوتی این کتاب هم موجود بود... اگر کسی تمایل دارد که آثار یونگ را (به قلم خودش) مطالعه کند، به نظرم این اولین کتابی‌ست که باید مطالعه کند. اما بد نیست قبل از آن یکی از کتابهایی که آشنایی با

- بیشتر
محمود
۱۴۰۰/۰۵/۱۱

قبل از مطالعه آثار یونگ، خواندن این کتاب الزامی‌ست. نه تنها داستان زندگی و حوادث مهم را از کودکی مورد بیان و بررسی قرار داده، بلکه مختصری از نظرات یونگ چه در جریان داستان و چه مستقیما مورد اشاره قرار

- بیشتر
Behrad
۱۳۹۶/۰۱/۱۲

لطفن کتاب "انسان و سمبول هایش" رو هم موجود کنین😊!

Saeid Aravand
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

مقدمه مترجم به چه درد بنده میخوره که به عنوان نمونه بخوانم ؟ حتی کیفیت ترجمه رو هم نشون نمیده !

کافه کتاب
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

نیمه ابتدایی کتاب عالی بود ولی نیمه دومش خیلی حوصله سر بر بود

نادر کاربر
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

ترجمه اش افتضاحه ولی حرفای یونگ خیلی میارزه بنابراین پیشنهاد میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
با دوربین اخترشناسی در اعماق روح خویش نگریستن گرفت. آن چه در آغاز چیزی جز آشفتگی مطلق نمی‌نمود، در پس نگاه ژرف او هم چون صور فلکی زیبائی جلوه‌گر شد و بدین گونه بود که وی به دنیاهای ناپیدای شعور، دنیاهائی در پس دنیاهای دیگر، بیافزود. کلریج: یادداشت‌های خصوصی
علی رضا
من تنها در پرتو رویدادهای درونی خود می‌توانم خود را بشناسم و یگانه چیزی که سرگذشت مرا از سرگذشت دیگران متمایز می‌گرداند در همین امر نهفته است به عبارت دیگر زندگی‌نامه من چیزی است که بر حول و محور چنین مسایلی دور می‌زند.
Eli N
از طریق ایجاد ارتباط بین دو عنصر زمانی و مکانی در ناخودآگاه، چه بسا من خبر از وقوع حادثه یا امری می‌داده‌ام که در عالم واقع، در جای دیگری در شرف وقوع بوده است. ناخودآگاه جمعی نزد همگان مشترک است و شاکله اساسی است که قدما به آن «وحدت وجود یا همبستگی کل کائنات» نام داده‌اند.
hamex
غالبا مشاهده شده زنانی که نسبت به شوهران خود، علاقه و محبتی از ته قلب ندارند، نسبت به روابط دوستانه شوهران خود با اشخاص دیگر به چشم حسادت نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند به طرق مختلف این‌گونه روابط را برهم زنند. این قبیل زنان میل دارند شوهران آن‌ها مطلقا و به طور دربست در اختیار آنان باشند، صرفا به این دلیل که آن‌ها علاقه‌ای به همسران خود ندارند. ریشه اصلی تمامی حسادت‌ها را باید در فقدان محبت جستجو کرد.
hamex
صاحب رازی بودن و سعی در نهفته نگاه داشتن آن در دل، در تکوین شخصیت من نقش عمده‌ای ایفا کرده بود که به اعتقاد خودم برای شناخت و تحلیل عوالم دوران کودکی شخصی چون من باید به این امر توجهی خاص مبذول گردد.
Eli N

حجم

۸۰۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲۳ صفحه

حجم

۸۰۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲۳ صفحه

قیمت:
۲۴۸,۰۰۰
تومان