دانلود و خرید کتاب خودتان را برند کنید دیوید رویستون لی ترجمه فاطمه باغستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودتان را برند کنید اثر دیوید  رویستون لی

کتاب خودتان را برند کنید

معرفی کتاب خودتان را برند کنید

کتاب خودتان را برند کنید نوشته جان پرکیس و دیوید رویستون است. این کتاب در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

درباره کتاب خودتان را برند کنید

شما همین حالا هم برند دارید. همان‌طور که جف بزوس، مؤسس آمازون گفته است: «برند شما همان چیزی است که مردم در نبود شما می‌گویند.» البته برخی از افراد تلاشی برای ایجاد برند خود نمی‌کنند. آن‌ها زندگی‌شان را می‌کنند و امید دارند که کسی آن‌ها را بشناسد. برخی با استعداد هستند اما شناخته شده نیستند. برخی برندهایی ضعیف دارند که به آن می‌چسبند. اما داشتن یک برند قوی، زندگی شما را دگرگون می‌کند. این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور برای خودتان برند بیافرینید.

بهترین کار این است که پیامی ساده به دیگران بدهی تا کارمندان، مشتریان، کارفرمایان و دیگر افراد همیشه تو را با آن به یاد آورند. مسلماً وقتی آن‌ها به تو نیاز دارند، به تو فکر می‌کنند.

ما الگویی منحصربه‌فرد ترسیم کرده و توسعه داده‌ایم که هر کسی در هر شرایطی می‌تواند آن را بفهمد و به آن عمل کند. این الگو به شما شناختی عمیق می‌دهد تا دریابید دقیقاً چه کسی هستید و در چه زمینه‌ای بهترین می‌باشید. این شناخت، گام‌های مهمی دارد که انرژی و اشتیاق شما را برای کسب و کارتان بیشتر می‌کند و کلید موفقیت در هر شغلی را در دستان شما می‌گذارد. با این کلید می‌توانید افرادی را جذب کنید که به توانمندی‌های شما نیاز دارند.

در طول این کتاب به شما نشان می‌دهیم که چطور شبکه ارتباطی عظیم و قدرتمندی بسازید تا برای شما فرصت‌های جدیدی بیافریند و حساب‌های بانکی شما را پر و پیمان نگه دارد. این کتاب راهنمایی به‌سوی مقصدی دوردست اما زیباست.

خواندن کتاب خودتان را برند کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به‌دنبال موفقیت و برند شخصی‌اند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خودتان را برند کنید

دو رویکرد در برندسازی وجود دارد. اولین رویکرد، پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد است که ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری محسوب می‌شود. البته هر برندی، یک ویژگی خاص و مجزا ندارد که آن را منحصربه‌فرد سازد. اما می‌توان پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد را بر اساس ترکیبی از مزایای خاص به مشتری ارائه کرد. برای مثال یک مایع شوینده می‌تواند هم چربی‌ها و هم رسوبات آهکی را از بین ببرد. یا فردی می‌تواند هم در بازاریابی و هم در امور مالی موفق باشد.

برخی افراد می‌خواهند ویژگی منحصربه‌فرد آن‌ها، ارزان‌ترین بودن باشد. این امر با خودش مشکلاتی به همراه دارد. اول این‌که اگر تنها بر اساس قیمت رقابت کنید، درآمد کمی خواهید داشت. دوم آن‌که هر شرکتی می‌تواند هر وقت دلش خواست همین کار منحصربه‌فرد شما را انجام دهد و قیمت محصولاتش را کاهش دهد. سومین مشکل این است که ارزان بودن می‌تواند مشتریان زیادی را پس بزند. آن‌ها ممکن است ارزانی را نشانه کیفیت بد محصول بدانند. محصولات دارای کیفیت عالی گاهی اوقات آن‌قدر گران هستند که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد.

بهتر است همین‌جا دو مسئله مبهم در مورد پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد را برایتان روشن کنم. اول این‌که ما از کلمه منحصربه‌فرد در مفهوم ادبی آن استفاده می‌کنیم. منحصربه‌فرد به معنای تک‌بودن است. ما محصول یا خدماتی نداریم که خیلی تک باشد. محصولات وخدمات یا تک هستند یا نیستند. دومین نقطه ابهام برانگیز زمانی است که مردم از عبارت پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد در حالت جمع استفاده می‌کنند. و مزایایی که رقبا ارائه می‌دهند مانند یک سال گارانتی یا خدمات پس از فروش را جزء پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد می‌دانند. اگر آدم‌های زیادی یک چیز را داشته باشند، آن چیز دیگر تک یا منحصربه‌فرد نخواهد بود. پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد شما یا باید یک ویژگی متمایز و یا ترکیبی منحصربه‌فرد و متمایز از چند ویژگی باشد. یک پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد روشن و شفاف موجب می‌شود برند شما در ذهن افراد برای همیشه مانا شود.

رویکرد دوم در برند سازی، هویت برند است. یکی از حامیان هویت برند، دیوید اوگویلی، مؤسس شرکت تبلیغاتی اوگویلی بود. او بر این عقیده بود که هویت برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. او در کتاب خود به نام اعترافات یک مرد تبلیغات چی۲ آورده است که تبلیغ‌کنندگان باید به‌طور روشن شخصیت‌هایی را برای برندها تعریف و تعیین کنند و هر سال به همین شخصیت‌ها وفادار بمانند. در حقیقت این هویت کلی برند است که جایگاه آن را در بازار تعیین می‌کند نه مسائلی مثل تفاوت‌های ناچیز محصولات.

هویت‌های برند مانند هویت و شخصیت انسان‌ها در طول زمان شکل می‌گیرد. برخی از آن‌ها یک هویت میراثی دارند که به دهه‌ها یا قرن‌ها قبل باز می‌گردد. نسل‌های مختلفی از یک خانواده این برند را می‌شناسند و آن را دوست دارند. این حالت را می‌توان در محصولات تجملاتی، بانکداری، تیم‌های ورزشی، مؤسسات خیریه، خودروها، دوربین‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها دید. کلید این است که مطمئن شوی هویت برند، پایدار باقی مانده است اما محصولات یا خدمات، گسترش و تحول مثبت داشته و برند نیز رشد کرده است. در فصل ۷ خواهیم دید که کهن‌الگوها، ابزاری ارزشمند برای مدیریت این فرایند محسوب می‌شود.

برخی از ارزشمندترین برندها هم پیشنهادفروش منحصربه‌فرد و هم هویت قدرتمندی دارند. برای مثال، کوکاکولا یک فرمول ساخت منحصربه‌فرد و یک هویت برند قدرتمند دارد که در سراسر جهان شناخته‌شده و معروف است.

رهبری: مدیران نوآور و تحول‌ساز این‌گونه عمل می‌کنند
برایان تریسی
سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها
بن هوروویتز
مزیت
پاتریک لنچیونی
صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم)
پیتر تیل
مدیریت فروش: تشریح فعالیت‌های کلیدی سرپرست تیم فروش
برایان تریسی
استراتژی در عمل: راهنمایی برای عملگران به سوی تفکر استراتژیک
جرج توستیگا
کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟
راب گافی
گفت‌وگو با مردم: فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارتاپ ناب
گیف کنستابل
مذاکره
برایان تریسی
تجارت در عصر جدید
تینا پورشاهد
از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟)
جیم کالینز
رهبران نوین (قدرت هوش هیجانی در رهبری)
دانیل گلمن
هشت راز نظامیان برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی
فرزانه نوری
هنر کارآفرینی: تجربه‌ها و آموخته‌های موفق‌ترین کارآفرینان جهان
راجر کارترایت
قدرت هوش هیجانی
دانیل گلمن
جذب؛ چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد!
گابریل وینبرگ
تجربه‌ی اپل (اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری)
کارماین گالو
رازهایی از قدرت مذاکره (تجارت جهانی ۱۴)
محمدابراهیم گوهریان

نظرات کاربران

mahzadshaygan
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

در حوزه کتاب های برند شخصی این کتاب بهترین نیست . پارادوکسی بین محتوا کتاب و حجم کتاب وجود داشت. می توانست مطالب بیشتری را آموزش دهد . فصل اول کتاب درباره ی چرایی ساخت برند شخصی بود. فصل دوم کتاب درباره ی

- بیشتر
فرشید
۱۳۹۵/۱۰/۰۶

پس از مطالعه زیاد جالب نبود😯

behnam azadgouyan
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

اصلا جالب نبود. هی جلوتر رفتم که بهتر بشه دیدم اصلا

فرشید
۱۳۹۵/۱۰/۰۵

ممنون ،عالی

کاربر مریم
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

این اولین کتاب در حوزه برند سازی بود که مطالعه کردم، خواندنش رو توصیه می کنم چون مطالب جدیدی داشت و راهکارهای خوبی ارائه شده بود ضمن اینکه تمرین های مفید و خلاصه خوبی هم داشت.

کرم کتاب
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

یک کتاب خیلی کاربردی است هم برای افرادی که به دنبال کسب و کارن هم افراد شخصی، فراتر از تصوراتم مفید بود

N.hashemi
۱۳۹۶/۰۴/۱۷

یکی از کتاب های فوق العاده که من دو سال پیش از طاقچه خریدم و خواندم و برام بسیار مفید بود. حتا امسال هم یک دور دیگه خواندم و باز هم ازش استفاده کردم. به نظرم یه کتاب همه جانبه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۹)
برخی افراد نه تنها استعدادهایشان را فراموش می‌کنند بلکه بر نقاط ضعف خود تکیه می‌زنند.
Nasrin mohseninia
شما همان چیزی می‌شوید که روحتان را با آن تغذیه می‌کنید.
Nasrin mohseninia
شغلی چند فعالیته بسازید
پارسا فقیه
اگر می‌خواهید موفق باشید، باید خودتان را منحصربه‌فرد نگه دارید طوری‌که در میان جمع به چشم بیایید. مردم باید به یاد بیاورند که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و چه تفاوتی ایجاد می‌کنید
زهرا
«برند شما همان چیزی است که مردم در نبود شما می‌گویند.»
زهرا
برند را می‌توان از طریق نمادهایی مثل نام شما، ظاهر فیزیکی شما و یا روش صحبت یا قلم شما انتقال داد
Navid Pishkar
قبل از بیرون آمدن از تختخواب، به خودتان بگویید، «امروز هر آنچه رخ می‌دهد را می‌پذیرم
Anahid
در بسیاری از موارد، ویژگی‌هایی که در دیگران تحسین می‌کنیم، در خود ما نیز وجود دارند. اما به دلایل مختلف آن‌ها را سرکوب کرده‌ایم. و در حال حاضر آن‌ها را در دیگران می‌بینیم و بازتاب می‌دهیم.
Anahid
هر چه خودت را بهتر بشناسی، بهتر می‌توانی برای خودت بازار دست و پا کنی. همین‌طور که در حال رشد هستی، می‌فهمی که در چه زمینه‌هایی ضعف و در چه زمینه‌های قوت داری
seyed mohsen shafie
کارفرمای شما، مادر یا پدر شما نیست که در شرایط بد و خوب روزگار، هوایتان را داشته باشد. وفاداری شما نیز به ندرت با امنیت شغلی پاسخ داده می‌شود
seyed mohsen shafie

حجم

۸۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۸۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۹۰۰
تومان