دانلود و خرید کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی آن فیلوتسوس ترجمه سعید اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی اثر آن فیلوتسوس

کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی

معرفی کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی

کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی نوشتهٔ آن فیلوتسوس و گیل اس. مدفورد و ترجمهٔ سعید اسدی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی

سویه‌های نوین در آموزش هنرهای نمایشی با نیت آماده‌‌سازی دانشکده‌های کنونی تئاتری نوشته شده است که مایل‌اند در به کارگیری روش آموزشی خود بازنگری کنند. دگرگونی در فناوری و تغییر در گرایش آموزشی به سوی یادگیری میان‌رشته‌ای، کارآفرینی، برنامه‌های آموزشی نخستین سال تحصیلی، برنامه‌ٔ اصلی و فوق برنامه‌ٔ درسی، الزامات نویسندگی خلاق، ارزیابی دوره‌ٔ آموزشی و دیگر حوزه‌های مرتبط، آموزشگران تئاتر را به سمت راهبردهای نوآورانه، پرسشگرانه و تجربه‌گرای تدریسِ نوین سوق داده است. در این نوشتار تمرکز بر رویکردهای تجربی اثبات‌شده‌ای است که در پژوهش‌های این حوزه نیز بازتاب یافته است. هدف پیشنهاد روش‌های نوآورانه و مورد وثوقی است که ممکن است مربیان تئاتر بخواهند از آن‌ها برای ترغیب دانشجویان به مشارکت فعال در حرکت به سوی موفقیت بهره ببرند. اگرچه عمده‌‌ٔ نویسندگان این مقالات در آمریکا به سر می‌برند، اما نویسندگان دیگری از استرالیا، نیوزیلند و انگلستان نیز با نوشتار خود در این کتاب سهیم‌اند. 

سویه‌های نوین آموزش هنرهای نمایشی به پنج بخش تقسیم شده است:

بخش اول، آموزش با فناوری‌های دیجیتال است که شامل چگونگی مشارکت دادن نسلِ I در روش‌های باز بهره‌گیری از تئاتر به‌عنوان یک دوره‌ٔ برخط (آنلاین) می‌شود. همچنین دو مورد مطالعاتی راهپیمایی شنیداری دیجیتال و داستان‌گویی دیجیتال را که در تجربه‌ٔ عملی آزموده شده‌ است، در برمی‌گیرد.

بخش دوم، تدریس را در پاسخ به گرایش‌های آموزشی، با تمرکز بر الزامات گسترده‌ای که دانشگاه‌ها با آن روبه‌رو هستند، نشان می‌دهد: ارزیابی برنامه‌های آموزشی تئاتر، تدریس دوره‌های فشرده‌ٔ نویسندگی و تدریس دوره‌های تجربه‌ٔ نخستین سال تحصیل (FYE).

بخش سوم، به مسیرهای نوین آموزش در «اجرا» می‌پردازد که مطالبی درباره‌ٔ آموزش بازیگری به افراد معلول (کم توان)، پذیرش تنوع بازیگران درون  فرهنگی و همچنین کارآفرینی به‌عنوان بخشی از فرایند آموزش بازیگری را شامل می‌شود.

بخش چهارم به تدریس ورای روش‌های سنتی می‌پردازد و با بررسی موردی مطالعاتی و نشان دادن سه رویکرد منحصربه‌فرد تعلیمی روش برشت را در فرایند براندازی اجرایی در کلاس درس، به‌مثابه یک فمینیست، به کار می‌گیرد و با هدف تعلیم اخلاقی و فراخوانی دانشجویان برای دوره‌های برقراری عدالت اجتماعی، چگونگی آموختن از تعامل با کودکان را مورد توجه قرار می‌دهد.

بخش پنجم، به آموزش مشارکتی یا در میان  رشته‌ها می‌پردازد. با ارائه‌ٔ سه کلاس میان  رشته‌ای/ مشارکتی موارد مطالعاتی زیر را تصویر می‌کند: یکی در فناوری تئاتر (آزمایشگری تعلیمات امضایی برای دانشجویان مهندسی و تئاتر)، دومی در کارآفرینی تجاری و سوم در تولید تئاتر ابداعی با محوریت گروه اجتماعی.

خواندن کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان ادبیات و هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌‌کنیم.

بخشی از کتاب سویه های نوین در آموزش هنرهای نمایشی

«کاربران رسانه‌های معاصر به‌ویژه دانشجویان نسل I.، متولد دهه‌ی ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰  با روشی کاملاً متفاوت از کسانی که فقط یک دهه قبل از آن‌ها به دنیا آمده‌اند یا در جهان مشاهده و کار می‌کنند. در فناوری  فرهنگ قرن بیست و یکم، نفوذ فراگیر اینترنت که از طریق دستگاه‌های هوشمند به آن دسترسی پیدا می‌کنند، وظیفه‌ی چندکارگی و تعامل مستقیم برای یادگیری مؤثر در دانشجویانِ نسل I را ضروری می‌کند.

این دانشجویان، از طریق رسانه‌ای که در آن برای چندین بار و به‌طور هم‌زمان به مکان‌ها و چیزها متصل می‌شوند، روش دیدن و تعامل خود را با محیطی اشباع شده تطبیق داده‌اند. معلمان تئاتر معاصر باید این دگرگونی را به‌عنوان تغییری معرفت‌شناختی درک کنند و همچنین این امر بر آنچه دانشجویان نسل I از تئاتر انتظار دارند نیز تأثیر می‌گذارد.

در این فصل از طریق پارادایم‌های دیجیتالی جهتی جدید به سوی تفکری مطرح شده است تا بتوان این معنا را بازسازی کرد که تئاتر برای دانشجویان امروز چیست و برای دانشجویان فردا چه خواهد بود. از آنجا که نسل I به حدی در سیل تعامل مداوم در استفاده از رسانه‌ها غرق می‌شود که فرد را در مرکز آفرینش قرار می‌دهد و به اعتقاد من لازم است که تمرین تئاتر در الگویی قرار گیرد تا مخاطب را در مرکز رویداد قرار دهد. در این فصل روش‌هایی برای نزدیک شدن به این نوع تئاتر مخاطب  محور پیشنهاد شده است. بعد از معرفی روش‌هایی که نسل I جهان را مشاهده و دریافت می‌کنند، من راهکارهایی را برای توسعه‌ی تئاتر تعاملی ارائه می‌دهم که بر کنشگری مخاطبان مشارکت‌کننده در تئاتر قرن بیست و یکم تأکید دارد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۶۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۱۸۲,۰۰۰
تومان