دانلود و خرید کتاب کیمیای شرق فریبا رفوگران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیمیای شرق اثر فریبا رفوگران

کتاب کیمیای شرق

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کیمیای شرق

کتاب کیمیای شرق نوشتهٔ فریبا رفوگران است. نشر قطره این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی بررسی تیپ‌شناسی شخصیتی سه‌گانه.

درباره کتاب کیمیای شرق

کتاب کیمیای شرق حاصل تلاش فریبا رفورگران است که در ابتدا به زبان انگلیسی منتشر شده است. این کتاب شامل سیستم تیپ‌شناسی سه‌گانه و زمینهٔ تئوریک آن است. به درخواست بسیاری از خوانندگان بر آن شد که نسخهٔ فارسی این اثر را نیز منتشر کند. او بیان می‌کند که طی نگارش کتاب «کیمیای شرق» به زبان فارسی آن را در یک مجموعهٔ سه‌جلدی ارائه دهد. کتاب «کیمیای شرق» شامل آزمون شخصیت، توصیف ویژگی‌های کلی سه تیپ شخصیتی «اهل زر»، «اهل نام» و «اهل زور»، آزمون مرحلهٔ رشد شخصیت و همچنین توصیف ویژگی‌های هر یک از سه تیپ در هر یک از سه مرحلهٔ «زنده‌گاری»، «دلاوری» و «کدخدایی» است. فریبا رفوگران تلاش کرده است که پشتوانهٔ تئوریک سیستم تیپ‌شناسی سه‌گانه را در یک جلد و تمرین‌های عملی مربوط به این سیستم را در جلدی دیگر به انتشار درآورد. این کتاب شامل سه بخش است که عبارت‌اند از «بخش نخست: راهنما»، «بخش دوم: ویژگی‌های کلی سه تیپ شخصیتی» و «بخش سوم: ویژگی‌های سه تیپ در سه مرحلهٔ رشد شخصیت».

خواندن کتاب کیمیای شرق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کیمیای شرق

«با آشنایی با تیپ‌شناسی سه‌گانه، نه‌تنها تشخیص می‌دهید ابعاد شخصیتی بارز، پشتیبان و پنهان شما کدام یک از سه تیپ اهل زر، نام یا روز است، بلکه متوجه می‌شوید در شرایط حاضر در کدام یک از سه مرحلهٔ رشد شخصیتی، یعنی زنده‌گاری، دلاوری یا کدخدایی به‌سر می‌برید. به عبارت دیگر پی می‌برید افکار، احساسات و رفتار شما در برابر هر موقعیت مشخص از آن یک زنده‌گار، دلاور یا کدخدا است. اگرچه جنبه‌های مختلف یک فرد، قوم یا فرهنگ میان سه مرحلهٔ رشد روانی در نوسان است، در بیش‌تر مواقع، یکی از این سه مرحله غالب است. بدین معنا که نوع نگرش، افکار، احساسات و رفتار، به‌ویژه نوع برخورد شما با مسائل در بیش‌تر اوقات تعیین‌کننده مرحلهٔ رشد شخصیتی در این برهه از زندگی‌تان است.

گفتیم که ویژگی‌های شخصیت ما همواره تعیین‌کننده و ثابت‌اند، منتها کاربرد و تجلی آن‌ها در هر یک از سه وادی زنده‌گاری، دلاوری و کدخدایی تغییر می‌کند. برای این‌که بدانید شما، جامعه‌ای که به آن تعلق دارید یا فرهنگی که در آن زندگی می‌کنید در کدام یک از این سه مرحله به‌سر می‌برید، باید ببینید ویژگی‌های شخصیتی به چه شکل بروز می‌کنند. برای مثال، خصوصیت حفظ و نگهداری را نزد اهل زر در نظر بیاوریم. نگه داشتن و صرفه‌جویی یکی از ویژگی‌های تیپ ۱ است که در هر مرحله از رشد شخصیت به گونه متفاوتی بروز می‌کند. در مرحلهٔ زنده‌گاری، هنگامی که یک اهل زر مثلاً در پول، مواد خوراکی، وسایل مصرفی یا انرژی صرفه‌جویی می‌کند، برای آن است که به دنیا از جایگاه محدودیت و امساک می‌نگرد. در مرحلهٔ دلاوری هنگامی که یک اهل زر صرفه‌جویی می‌کند با این قصد است که آن‌چه را پس‌انداز کرده در جای دیگری به سود خود به‌کار برد و در این میان هم خود او و هم دیگران سود می‌برند. در مرحلهٔ کدخدایی، صرفه‌جویی تبدیل به عمل بخشندگی، مهر و اهمیت دادن می‌شود. دانشمندان یا کاسب‌هایی که محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و یا صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در نظر دارند، از جمله کدخدایان اهل زر هستند. در هر سه مورد، ویژگی شخصیتی حفظ کردن و صرفه‌جویی یکی است، اما نسبت به مرحلهٔ رشد روانی فرد، جامعه یا فرهنگ اهل زر کاربرد متفاوتی پیدا می‌کند. با شناخت خصوصیات هر تیپ شخصیتی و مراحل رشد آن‌ها در فصل‌های آینده این تفاوت‌ها برای‌تان روشن‌تر خواهد شد.

در ضمن، درست است که ویژگی‌ها، ارزش‌های بنیادی و اولویت‌های وجه بارز در مرحلهٔ زنده‌گاری، دلاوری و کدخدایی همواره تعیین‌کننده و ثابت باقی می‌مانند، اما در عین حال، توانایی‌های هر سه تیپ شخصیتی در ما وجود دارد؛ یعنی ما بالقوه از قابلیت‌ها و توانایی‌های هر سه وجه مهیاگر، یار و نگهبان برخورداریم. هرچه در وادی دلاوری و کدخدایی پیش‌تر می‌رویم، خصوصیات دو وجه دیگر به قابلیت‌های ما افزوده شده، در تحقق بینش‌ها و اهداف‌مان به ما کمک می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۲۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان