دانلود و خرید کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰) محمدحسین یزدانی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰) اثر محمدحسین یزدانی راد

کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰)

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰)

کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰) نوشتهٔ محمدحسین یزدانی راد است و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است.


نشر روزنه با دریافت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ آغاز به فعالیت کرده است. هدف نشر روزنه در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش آگاهی عمومی جامعه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. با این وجود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تمام سنین، نشر روزنه در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. بسیاری از این آثار از جمله ترجمه مجموعه داستان‌های یاران حلقه با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است. یکی دیگر از مجموعه‌های درخور این نشر، مجموعه آثار شهید بهشتی است که بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گردآوری کرده است.

درباره کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰)

بدون درک درستی از تاریخ نمی‌توان چشم‌اندازی از آینده ترسیم کرد. در این میان ناگفته پیداست که فعالین اقتصادی یک منطقه و خطه باید اشراف کاملی بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن داشته باشند. کتاب «تاریخ اقتصادی همدان در سده‌های معاصر» همانگونه که از نامش پیداست با نگاهی مشابه به بررسی تاریخ اقتصادی خطه همدان در فاصله زمانی بیش از دو قرن می‌پردازد.

تاریخ اقتصادی همدان در سده‌های معاصر پژوهشی ساختارمند براساس مطالعات میان رشته‌ای با بهره‌گیری از «نظریه شیوه تولید» است. کتاب حاضر که اقتصاد همدان را از دوره قاجار تا انقلاب اسلامی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و تجارت در بر می‌گیرد، درعین‌حال مشتمل بر تاریخچه و شرح فعالیت‌های اتاق بازرگانی این منطقه نیز بوده و با چنین رویکردی درصدد در اختیار گذاشتن تجارب ارزنده برای همه کسانی است که با نفی گسست تاریخی، درصدد دریافت راهبردهای آتی از تجارب پیشین هستند تا با استفاده از آنها امکان بازخوانی دقیق موضوعات، تحلیل‌های مبتنی بر واقعیات مستند از منظرهای مختلف شکل گرفته، استخراج شوند و مورد بهره‌گیری قرار گیرند. این کتاب ضمن بررسی سیر تحول اقتصادی شهر همدان در سده‌های معاصر و ارائه راهکارهای مناسب جهت رشد و توسعه آن، به دلیل پرداختن به تاریخچه فعالیت‌های اقتصادی و همچنین شرح پیشه‌ها، حرف، صنایع و تولیدات عمده اقتصادی این منطقه برای علاقمندان مفید و جالب خواهد بود.

خواندن کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های تاریخ معاصر و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاریخ اقتصادی همدان در سده های معاصر (۱۱۷۵ - ۱۴۰۰)

«همدان از گذشته‌های دور تا به امروز حسب موقعیت طبیعی و جغرافیایی از جمله مراکز مهم اقتصادی ایران به‌شمار میرفته و همواره نقش مهمی در تولیدات کشور برعهده داشته است. به کار بردن تعابیری همچون: «انبار ایران»، «مرکز انبار مالالتجاره»، «انبار غله»، «بارانداز تجاری» دلالت بر رونق فعالیت‌های اقتصادی این منطقه در ادوار مختلف داشته است و حاکی از رونق و آبادانی آن در قرون و اعصار متمادی بوده است.

اقتصاد همدان در ادوار گذشته تحت تاثیر عوامل مختلف از رشد کمی مناسبی برخوردار بوده و در عین حال در ادواری نیز دچار انحطاط و بی ثباتی گشته است. بی تردید شناخت عوامل موثر در این فرایند، مستلزم مطالعه و پژوهشی جامع‌نگر در این حوزه میباشد که به کمک آن ضمن شناخت جنبه‌های مختلف این مساله، راهبردهای ثمربخشی برای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی این منطقه ارائه و امکان برنامه‌ریزی دقیق و مناسب فراهم گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان