دانلود و خرید کتاب مامان لطفا داد نزن جنیفر اسمیت ترجمه سمیرا صالح اردستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مامان لطفا داد نزن اثر جنیفر اسمیت

کتاب مامان لطفا داد نزن

معرفی کتاب مامان لطفا داد نزن

کتاب مامان لطفا داد نزن نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ سمیرا صالح اردستانی و پرستو قندی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه والد خوبی باشیم؟

درباره کتاب مامان لطفا داد نزن

بسیاری از والدین معتقدند فریادزدن تنها راه جلب توجه بچه‌هاست. آنها به اشتباه تصور می‌کنند که فریادزدن به طور کلی آسیبی به کودکان نمی‌زند. اما فریادزدن ما، بچه‌ها را می‌ترساند. وقتی از ما بترسند، به طور خودکار از ما فاصله می‌گیرد. خشم ما آنها را دور و هر گونه ارتباط محبت‌آمیز میانمان را نابود می‌کند.

فریادزدن بر سر فرزندانمان، سازوکار «جنگ یا گریز» را تحریک می‌کند. زمانی که در این وضعیت متشنج هستید، فرزندتان چیزی که می‌گویید را نمی‌شنود. تمام چیزی که می‌داند این است که ترسیده است. همچنین به فرزندتان یاد می‌دهید فقط زمانی به حرفتان پاسخ بدهد که صدایتان را بالا برده‌اید.

متاسفانه، این نوع والدگری فایده‌ای برای شما یا فرزندتان دربرندارد. وقتی مدام در حال فریادزدن و تهدیدکردن فرزندتان هستید، نمی‌توانید بچه‌های شاد پرورش دهید. هیچ والدی قصد آسیب‌زدن به فرزندش را ندارد، اما این نوع والدگری دقیقاً همین کار را می‌کند.

به منظور اینکه فرزندی شاد پرورش بدهید که رفتار خوبی با شما داشته باشد، باید اول خودتان را کنترل کنید. شما باید طرز تفکر و واکنش خودتان به رفتار آنها را تغییر بدهید.

مطالعهٔ کتاب مامان لطفا داد نزن شروع خوبی است. در فصل‌های بعد خواهید دید چرا والدگری سخت‌گیر و آسان‌گیر نتیجه‌بخش نیست. یاد خواهید گرفت که در پیش‌گرفتن یک سبک والدگری موثر چقدر آسان است. در مسیر یادگرفتن والدگری مثبت، نه‌تنها رابطه‌تان را با فرزندتان بهبود می‌دهید بلکه حال خودتان نیز بهبود می‌یابد.

گام اول دانستن این نکته است که در هر مرحلهٔ رشد کودکی چه انتظاری باید داشته باشید. ما والدین اغلب به اشتباه فکر می‌کنیم که فرزندانمان باید امور خودشان را «بهتر بدانند». این درست نیست، این ما هستیم که در جایگاه بزرگسال باید بهتر بدانیم. در هر فصل این کتاب، توصیه‌هایی در زمینهٔ والدگری مثبت یاد خواهید گرفت که برای همان مرحلهٔ رشد فرزندتان اثربخش است.

وقتی تصمیم بگیرید والد موثر و مثبتی باشید، کل خانواده تحت تاثیر مثبت قرار خواهد گرفت. خواهید دید که فرزندانتان می‌خواهند خوش رفتار باشند و از قوانین شما پیروی کنند. در پایان روز استرس کمتری خواهید داشت. دیگر خانه‌تان شبیه میدان جنگ نخواهد بود. در عوض، می‌توانید خانه‌ای سرشار از عشق و آرامش برای کل خانواده تدارک ببینید.

فصل‌های کتاب مامان لطفا داد نزن از این قرار است:

فصل ۱: روز سخت

فصل ۲: والدین قلدر، فرزندان قلدر

فصل ۳: والدین آرام، فرزند آرام

فصل ۴: والدگری مؤثر در عمل

فصل ۵: والدگری مثبت از روز اول

فصل ۶: دوسالگی بی‌نظیر است

فصل ۷: سال‌های جادویی

فصل ۸: اجتماع، مدرسه

فصل ۹: آیا زمانش فرا رسیده؟

فصل ۱۰: کودک شاد من چه شد؟

فصل ۱۱: فرزندم بزرگ شده است

فصل ۱۲: توصیه‌هایی برای والدگری مؤثر و فریاد نزدن

خواندن کتاب مامان لطفا داد نزن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مامان لطفا داد نزن

«خب، از دوران بلوغ جان سالم به در بردید. در جایگاه والد حالا در آخرین مرحلهٔ مهم و سخت هستید. سال‌های نوجوانی سنین ۱۷-۱۵ سالگی را دربرمی‌گیرد. کودک خوب و کوچک شما تقریباً یک بزرگسال شده است. والدین باید در این سن کم‌کم با نوجوان مثل یک بزرگسال رفتار کنند. آنها هنوز در حال رشد، یادگیری و تغییر هستند و نیاز به راهنمایی شما دارند.

در این سن، تفکر همسالان از جنس مخالف مهمتر می‌شود. مطمئن شوید با فرزندتان دربارهٔ رفتارهای پرخطر صحبت کنید. یادش بدهید در موقعیت‌های دشوار بهترین تصمیم را بگیرد. برای مثال، اگر تحت فشار همسالان قرار گرفت که سیگار بکشد چه کند یا اگر دوستش زیر سن قانونی خواست رانندگی کند با او همراه نشود و در صورت امکان او را نیز از این کار باز دارد.

نوجوانان برای اینکه در جمع دوستان پذیرفته شوند، تحت فشار زیادی هستند. شاهد تقلای او با غم و افسردگی در گذر از این دوران خواهید بود. اگر متوجه تغییرات زیاد در نوع رفتار، لباس یا دوستانی که با آنها معاشرت دارد شدید، با او حرف بزنید و احساساتش را جویا شوید. به این ترتیب در جریان امور هستید و می‌دانید آیا استرس یا افسردگی بیش از حد دارد که ممکن است منجر به آسیب زدن به خودش شود یا خیر. همین که بداند می‌تواند دربارهٔ احساساتش با شما صحبت کند، ممکن است زندگی‌اش را نجات بدهد.

با نوجوانتان پیرامون خطرات رسانه‌های اجتماعی صحبت کنید. بدانید و آگاه باشید در اینترنت چه سایت‌هایی را بازدید می‌کند. با او راجع به اینکه چه مطالبی را باید یا نباید در اینترنت منتشر کند حرف بزنید. در مورد شیادان اینترنتی و خطر نشر اطلاعات شخصی با کسی که نمی‌شناسد، به او آموزش بدهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۱۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان