دانلود و خرید کتاب مشاوره قبل از ازدواج آنجلا اسکورتو ترجمه یاسر مدنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشاوره قبل از ازدواج اثر آنجلا اسکورتو

کتاب مشاوره قبل از ازدواج

معرفی کتاب مشاوره قبل از ازدواج

کتاب مشاوره قبل از ازدواج نوشتهٔ آنجلا اسکورتو و ترجمهٔ یاسر مدنی و حمیدرضا گلشن است و انتشارات مرسل آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی برای درمانگران است.

درباره کتاب مشاوره قبل از ازدواج

خانواده اولین نهاد اجتماعی و بنیان جامعه است که برای رفع نیازمندی‌های حیاتی و عاطفی انسان و بقای جامعه ضرورت تام دارد. خانواده با ازدواج تشکیل می‌شود؛ لذا آموزش و مشاوره در مراحل قبل، حین و پس از ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد. موفقیت در ازدواج تا حدود زیادی به شناخت صحیح از خود و طرف مقابل، یادگیری دامنه‌ای از مهارت‌ها و آگاهی از روند و اتفاقات ازدواج بستگی دارد. مشاورهٔ پیش از ازدواج می‌تواند این روند را تسهیل کند تا افراد با دیدی واقعی و باز، دست به انتخاب بزنند و همچنین خود را آمادهٔ مقابله با مشکلات احتمالی کنند. ازطرفی جامعه ایران در مرحله گذار از جامعه سنتی به‌سمت جامعه مدرن قرار دارد و در چنین شرایط پیچیده‌ای اهمیت مشاوره درمورد مهم‌ترین اتفاق دوره بزرگسالی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

کتاب مشاوره قبل از ازدواج یکی از کتاب‌های جدید و کاربردی است که می‌تواند راهگشای مشاوران و روان‌شناسانی باشد که در زمینه مشاورهٔ ازدواج فعالیت می‌کنند و آنها را به‌صورت عملیاتی با مشکلات واقعی و راه‌حل‌های کاربردی آشنا می‌کند.

در این کتاب برداشت‌های نادرستی درمورد ازدواج و مسائل زندگی مطرح می‌شود و سپس همراه با مثال‌هایی واقعیت امر به تصویر کشیده می‌شود. همچنین به مشاوران کمک می‌شود تا مهارت‌های ضروری را به‌صورت کاربردی به زوج‌ها آموزش دهند.

کتاب مشاورهٔ پیش از ازدواج راهنمایی است برای درمانگران و مشاوران که مشکلات معمول زوج‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد، زوج‌هایی که زندگی مشترک را شروع کرده و یا با آن روبه‌رو هستند. این راهنمای گام‌به‌گام به آموزش راهبردهای مداخله‌ای برای مشکلات رایج پیش از ازدواج ازقبیل فشار مالی، تعامل اقوام طرفین و مسائل بهداشت روانی می‌پردازد. همچنین این کتاب به خوانندگان مهارت‌های مفیدی نظیر همدلی، سازگاری و ایجاد ارتباط موفق را برای جمعیت بالقوّه متنوع مراجعان آموزش می‌دهد. اسکورتو همچنین توانسته است به درمانگران کمک کند تا ارزیابی‌ها و برنامه‌های درمانی را برای هریک از زوج‌ها به‌صورت شخصی تنظیم کنند تا آنها واجد انتظاراتی معقولانه باشند. این اثر توسط یک درمانگر جنسی موفق نگاشته شده  و شامل یک فصل منحصر به نکات آموزشی جنسی جهت حفظ تمایل و جذابیت در روابط بلندمدت است.

خواندن کتاب مشاوره قبل از ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ درمانگرانی که در زمینهٔ ازدواج مشاوره می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که قصد ازدواج دارند می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب مشاوره قبل از ازدواج

«از لحظه‌ای که مراجع وارد اتاق درمان می‌شود، درمانگران با کارهای بسیاری روبه‌رو می‌شوند که باید انجام دهند. آنها نه‌تنها مسئول طرح بهترین توصیه هستند، بلکه باید نسبت به ارزیابی مشکلات بالقوه، الگوهای تعاملی و تمایل او به تغییر؛ اقدام کنند.

این فصل معطوف به مسائل حوزه‌های مختلف زندگی پیش از ازدواج زوج‌هاست که درمانگر در جلسهٔ نخست به ارزیابی آن مسائل می‌پردازد. شما با عوامل مختلفی آشنا می‌شوید که سبب موفقیت زندگی زناشویی هستند و نیز چالش‌های رایج و شناخته‌شده‌ای را خواهید شناخت که زوج‌های جوان هنگام آماده‌سازی مقدمات ازدواج با آنها روبه‌رو می‌شوند. به‌علاوه شما با برخی از ارزیابی‌های حرفه‌ای متداولی آشنا خواهید شد که باید در برنامهٔ درمانی مشاورهٔ پیش از ازدواج به کار ببرید.

بعد از آشنایی با شیوهٔ درست و مناسب ارزیابی مراجعان پیش از ازدواج، شما از چگونگی کاربرد این ارزیابی در برنامهٔ درمانی مخصوص مراجعان خود اطلاع خواهید یافت.

هدف از مشاورهٔ پیش از ازدواج، کمک به طرفین برای حل و فصل هر نوع چالش توسط زوج‌هاست که ممکن است پیش از ازدواج با آن مواجه شده باشند. درواقع، این هدف برای زوج‌هایی که مسأله و چالشی ندارند، شناسایی مسائل احتمالی است که امکان دارد بعدها به‌صورت چالش خود را در زندگی مشترک نشان دهند. هدف اصلی، در اینجا، دادن راهکار به زوج‌هاست تا بتوانند ازدواجی سالم و شاد را تجربه کنند.

شرح حال مراجع

متیو و جنا برای اولین جلسهٔ مشاورهٔ پیش از ازدواج مراجعه کرده‌اند و به‌خاطر آماده شدن برای جشن ازدواج، مشتاق هستند همه‌چیز را دربارهٔ ازدواج بدانند. متیو مهندس است و حدود شصت تا هفتاد ساعت در طول هفته کار می‌کند و بیشتر وقت‌ها در سفرهای کاری به‌سر می‌برد. جنا هم مدیر مغازهٔ خرده‌فروشی است و تمایل دارد بعدازظهرها و نیز آخر هفته‌ها و به‌مدت هفته‌ای چهل ساعت کار کند. آنها چهار سال قبل همدیگر را در دانشگاه و طی یک گردهمایی دوستانه دیده و شناخته‌اند و از آن زمان باهم بوده‌اند.

در زمان حضور چنین زوجی، اولین هدف شما کسب بیشترین اطلاعات دربارهٔ آنهاست، پس می‌توان این سؤال‌ها را پرسید:

۱. اولین‌بار چگونه باهم آشنا شدید؟

۲. بیشترین انتظار شما از مشاورهٔ پیش از ازدواج چیست؟

۳. چگونه تصمیم به ازدواج گرفتید؟

۴. چه کسی این پیشنهاد را مطرح کرد؟ کی و چگونه؟

۵. عروسی چه زمانی است؟ برنامهٔ جشن عروسی تاکنون چگونه پیش رفته است؟

نکتهٔ مهم جلسهٔ نخست، ایجاد رابطه‌ای مبتنی‌بر اعتماد با مراجعان خود است. تحقیق و پژوهش دربارهٔ عوامل مؤثر بر موفقیت درمان، نشان می‌دهد که اتحاد درمانی (ارتباط دوسویه و تعامل بین بیمار و روان‌درمانگر) باعث می‌شود ۳۰ درصد از نتایج درمان به وقوع بپیوندد (اسپرنکل و بلو، ۲۰۰۷). عمدهٔ توجه در جلسهٔ اول باید مبتنی‌بر ایجاد رابطه‌ای اعتمادمحور در فرآیند درمان باشد و در انتهای این جلسه، شما باید درک مشخصی از اهداف درمانی مراجع، همراه با درک کلی زمینه‌های فکری هریک از مراجعان داشته باشید و همچنین ایده‌هایی را مطرح کنید که در انتخاب مفیدترین ابزار درمان باتوجه به نیازهای مراجعان مؤثر واقع شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۱۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان