دانلود و خرید کتاب تویی که نشناختمت سعید علامیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تویی که نشناختمت اثر سعید  علامیان

کتاب تویی که نشناختمت

انتشارات:نشر شاهد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تویی که نشناختمت

کتاب تویی که نشناختمت نوشتهٔ سعید علامیان است و نشر شاهد آن را منتشر کرده است. این کتاب روایتی از زندگی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده است.

درباره کتاب تویی که نشناختمت

شهید محسن فخری‌زاده با زندگی‌اش به جوان‌ها یاد می‌دهد موفقیت در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نیست، در وجود فرد است. فخری زاده نشان داد که با اراده پابرجا می‌شود در کشور خودت، از جایی‌که تلقین کرده‌اند دانش در آن نیست و عقب مانده است! به جایی رسید که بزرگان دانش دنیا در برابرت دچار عجز شوند.

فخری زاده گمنام زندگی کرد و گمنام از دنیا رفت. اما اسم او در تاریخ تمدن اسلام و ایران گمنام نخواهد ماند. 

کتاب تویی که نشناختمت کار فشرده‌ای است که در هشت ماه به سرانجام رسید و داستان زندگی این شهید بزرگوار است.

خواندن کتاب تویی که نشناختمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ کتاب‌های زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تویی که نشناختمت

«ابتدا که لقب بزرگترین مدافع سلامت را از همکار شهید فخری زاده شنیدم برایم کمی دور از ذهن آمد. ذکر این عنوان برای کسی که به‌عنوان دانشمند هسته‌ای شناخته شده است می‌تواند برای یک مستندنگار محل تردید و احتیاط باشد. اما صحبت‌های دکتر احمد کریمی نیا که تخصص بالایی در مسائل زیستی دارد، باعث شد عنوان «مدافع بزرگ سلامت» را روی این فصل بگذارم:

در طول تاریخ بشریت هرگاه دو کشور، دو قوم، دو گروه، حتی دو نفر در مواجهه با هم نتوانستند با ابزارهای نظامی پیروز شوند به ابزارهای غیرنظامی رو آوردند که شایع‌ترینش زیستی بوده است. مباحث شیمیایی و هسته‌ای کمی جوان‌تر هستند؛ هسته‌ای هنوز به صد سال نرسیده و مربوط به بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ است. در حوزه شیمیایی هم بیشتر در جنگ‌های قرن بیستم از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند. اما به گذشته که برگردیم استفاده از روغن‌های داغ و قیر مذاب را می‌بینیم. در حوزه زیستی، در مذهب ما همه معصومین (ع) به جز حضرت صاحب‌الزمان (عج) به نوعی با ادوات غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند. حتی حضرت امیر (ع) که ضربت می‌خورند با سم شهید می‌شوند. موارد فراوانی از آلوده کردن چشمه‌ها و چاه‌های آب طرف مخاصم به بیماری وبا و طاعون در تاریخ وجود دارد. در جنگ‌های جهانی اول و دوم از شایع کردن بیماری سفلیس هم استفاده شده است. حتی براساس روایتی می‌گویند آلمان‌ها در جنگ جهانی دوم اسرای لهستانی را آلوده می‌کنند و به طرف مرزهای شوروی گسیل می‌دهند و شوروی‌ها هم آن‌ها را به سمت ایران اعزام می‌کنند. از این تجربه‌ها در طول تاریخ داریم.

وقتی از ابزارهای غیرنظامی برای حمله استفاده می‌شود قاعدتاً باید دفاع مناسب با آن ابزار هم پیش‌بینی شود. این دفاع امروزه به عنوان دفاع غیر نظامی و در کشور ما به اسم پدافند غیرعامل شناخته می‌شود.

همانطور که در دفاع نظامی ابزارهایمان باید کاراتر از حمله کننده باشد، در دفاع غیر نظامی هم باید عامل حمله را بشناسیم و متناسب با آن، حتی یک پله بالاتر، سیستم‌های دفاعی خودمان را ارتقا بدهیم. با گذشت بیش از دو سال از پاندمی کرونا در دنیا، هنوز که هنوز است با علم امروزی بشر که ظاهراً در اوج علم در طول تاریخ است، نتوانستند ثابت کنند این بیماری یک بیماری طبیعی بوده که بین انسان و حیوان چرخش داشته؟ فرار آزمایشگاهی بوده؟ یا یک اقدام عامدانه و تروریستی است؟»

نظرات کاربران

ali612
۱۴۰۲/۰۲/۲۸

کتاب ابعاد مختلف زندگی شهید فخری زاده رو توضیح میده،به قسمت هایی از زندگی شهید فخری زاده میپردازه که تا حالا اصلا نه شنیده شده و نه گفته شده و ناب مونده. حتما حتما کتاب رو بخونین،انتهای کتاب آدم منقلب میشه

- بیشتر
Sobhan Naghizadeh
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

خیلی عالیه ، حتما بخونید

nersisuse
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

عالی بود. کتاب شامل بخشهاییه که نویسنده با افراد اشنا به شهید، مصاحبه کرده. کاش کتابی نوشته بشه که افکار شهید را در حیطه های مختلف علمی، باز نشر بده.

کاربر ۱۲۳۵۹۲۲
۱۴۰۲/۰۵/۱۹

کتاب حقایقی مستند و شگفت آوری از نبوغ و دانش فخری زاده را روایت میکند. او نه فقط در دانش هسته ای در علوم دیگر مثل ادبیات و فلسفه تبحر داشته. او از اول دبیرستان دنبال فیزیک بوده و تا

- بیشتر
شباهنگ
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

کتاب بی نظیره، هم شخصیت ایشون فوق العاده‌س هم جمع آوری اطلاعات کتاب عالیه. درباره وجهه علمیشون انقدری بدونید که تز دکتری شون آشکارسازی پادنوترینو بوده. فیزیک خونده ها میفهمن این یعنی لبه‌ی لبه‌ی علم....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
وقتی نمره بد می‌گرفتیم ورقه‌مان را می‌بردیم امضا کند. نگاه می‌کرد، وقتی خراب بود می‌گفت پسرِ من اینکه ورقه شما نیست، برو ورقه خودت را بیاور. ما می‌فهمیدیم منظورش چیست؛ یعنی پسر من تنبل و ضعیف نیست. می‌گفت این را امضاء می‌کنم. دفعه بعد ورقه خودت را بیاور! وقتی این‌طور می‌گفت واقعاً می‌رفتیم تلاش می‌کردیم.
Sobhan Naghizadeh
در زمانی که می‌بینیم خیلی‌هایمان داریم سبقت می‌گیریم برای ثروتمند شدن و احساس می‌کنیم آن موقع که رفتیم جبهه از دست دادیم و ضرر کردیم و همین سبقت‌ها و چشم و هم‌چشمی‌هاست که سبب می‌شود اختلاس بکنیم نعوذبالله، کاخ برای خودمان بسازیم، خانه‌های آنچنانی درست بکنیم، ولی می‌بنیم هنوز هم وجود دارند عزیزانی که پشت به همه چیز کردند. این روزها دیدید خانه آقای سلیمانی را؟ نشان می‌دهد این آدم به‌عنوان یک سرلشکر مملکت با آن زندگی، خب این آدم در حیاتش شهید است!
ali612
رئیس صدایش می‌کردم. یک روز رفتم پیشش. گفتم: «رئیس می‌دانی دوست دارم چه‌طور زندگی کنم؟» پرسید: «چه‌طور؟» گفتم: «دوست دارم کارم طوری پیش برود، این‌قدر عمیق و بنیادی کار کنم که مثل خاری در چشم دشمن باشم، چاره‌ای جز اینکه این خار را از چشمش بیرون کند نداشته باشد، اما وقتی این خار را از چشمش درمی‌آورد چشمش هم در بیاید.» لبخندی زد. لبخندهایش خیلی قشنگ بود. با همان لبخند گفت: «من هم همین‌طور.»
ali612
فخری زاده با زندگی‌اش به جوان‌ها یاد می‌دهد موفقیت در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نیست، در وجود فرد است. فخری زاده نشان داد که با اراده پابرجا می‌شود در کشور خودت، از جایی‌که تلقین کرده‌اند دانش در آن نیست و عقب مانده است! به جایی رسید که بزرگان دانش دنیا در برابرت دچار عجز شوند.
Sobhan Naghizadeh
پس از چهل سال مجاهدت علمی که بی‌نهایت فرصت برای تحصیل در خارج از کشور داشت، یک کلمه در دانشگاه‌های خارج نخواند و حتی یک دوره کوتاه در خارج نگذراند. در همین مدارس و دانشگاه های ایران با همین ظرفیت‌های داخلی تبدیل به کسی می‌شود که با اوپنهایمر مقایسه‌اش می‌کنند. دانشمندی می‌شود که او را جزو پانصد نفر افراد قدرتمند دنیا معرفی می‌کنند. در ایران پنج نفر توی آن لیست هستند که یکی‌شان حضرت آقاست.
Sobhan Naghizadeh
گفت: «این‌قدر خواهیم خوابید، الان باید کار کرد.»
zahir
چندماه قبل از شهادتش سرما خورده بود. عروس‌هایش به او می‌گفتند بابا جلسه زیاد می‌روی مواظب باش کرونا نگیری. توی بحبوحه کرونا بود. می‌گفت نترسید تقدیرم نیست توی بستر بمیرم. درمورد رانندگی‌اش هم همین حرف را زده بود. سال‌ها قبل به او می‌گفتند این‌قدر سرعت می‌روی خدای نکرده برایت حادثه‌ای اتفاق می‌افتد. می‌گفت تقدیر من نیست توی تصادف رانندگی بمیرم.
ali612
فخری زاده چراغی گرفته با آن راهنمایی می‌کرد وارد این وادی بشویم. گفت: «قرآن در جای‌جایش به خلقت توجه می‌دهد. می‌گوید ببینید شتر را چه طور خلق کردیم؟ امر می‌کند نظر بکنید به زنبور که چه طور عسل می‌سازد، عالم چه‌طور می‌گردد؟ هفت آسمان چی هستند؟ به این‌ها فکر بکنید.»
Sobhan Naghizadeh
شش ماه قبل از همه‌گیری کرونا، در نشریه آوا که شهریور ۱۳۹۸ منتشر شد پیش‌بینی کرده بودیم یک اتفاق بیولوژیک در دنیا خواهد افتاد. بر این مبنا که پرادایم دنیا در حال تغییر است، از دنیای صنعتی داریم به دنیای دیجیتال مهاجرت می‌کنیم.
ali612
چهل حدیث و الی‌الخلافه والولایه امام را بارها خوانده بود. با تأکید می‌گوید شما را توصیه می‌کنم به کتب این عالم عارف فرزانه. می‌گوید من نمی‌دانم خدا چه چیز در وجود این مرد نهاده بود که هیچ‌وقت اندیشه‌هایش قدیمی نمی‌شود.
Sobhan Naghizadeh

حجم

۴۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۴۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان