دانلود و خرید کتاب Du cote de chez Khayyam عمر بن ابراهیم خیام ترجمه حامد فولادوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب Du cote de chez Khayyam اثر عمر بن ابراهیم خیام

کتاب Du cote de chez Khayyam

انتشارات:انتشارات بهجت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب Du cote de chez Khayyam

کتاب Du cote de chez Khayyam حاوی شعرهای عمر خیام نیشابوری با ترجمهٔ حامد فولادوند است. انتشارات بهجت این کتاب شعر را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به فرانسوی ارائه شده است.

درباره کتاب Du cote de chez Khayyam

کتاب Du cote de chez Khayyam که می‌توان آن را «در کنار خیام» ترجمه کرد، حاوی گزیده‌ای از شعرهای شاعر بزرگ ایرانی، خیام است که به‌وسیلهٔ حامد فولادوند به زبان فرانسوی برگردانده شده‌اند. می‌دانیم که عمر خیام نیشابوری با نام کامل «غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیام نیشابوری» در سال ۴۴۰ هجری قمری به دنیا آمد و در سال ۵۱۷ هجری قمری درگذشت. او که خیامی، خیام نیشابوری و خیامی النّیسابوری هم نامیده شده، همه‌چیزدان، فیلسوف، موسیقی‌دان، فیزیک‌دان، ادیب، عارف، مفسر، شیمی‌دان، زیست‌شناس، زمین‌شناس، دین‌شناس، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر رباعی‌سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقیان است. گفته می‌شود که جایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بوده، اما آوازهٔ او مدیون رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. رباعیات خیام به بیشترِ زبان‌های زنده برگردانده شده است.

رباعی یا چهارگانه نیز از قالب‌های شعر فارسی است که در فارسی به آن ترانه و چارانه نیز می‌گویند. رباعی در حقیقت تنها قالب کاملاً فارسی است و نوعی شعر است که در ۴ مصراع جز مصراع سوم دیگر مصراع‌ها هم‌قافیه و یا مترادف هستند. این قالب، یک قالب شعر فارسی است، که در زبان‌های دیگری (از جمله زبان‌های عربی و اردو) نیز مورد استفاده قرار گرفته است. بیشترین تعداد ابیات رباعی توسط «عطار نیشابوری» در کتاب مختارنامه سروده شده است؛ حدود ۴۷۰۰ بیت.

شهرت خیام در غرب، به‌طور مشخص، بیشتر مدیون ترجمهٔ «ادوارد فیتزجرالد» (نویسنده) از رباعیات او به زبان انگلیسی است. یکی از برجسته‌ترین کارهای خیام نیشابوری را می‌توان سروسامان‌دادن و سرپرستی محاسبات گاه‌شماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک که در دورهٔ پادشاهی ملک‌شاه سلجوقی بود، دانست. محاسبات منسوب به خیام در این زمینه، هنوز معتبر است و دقتی به‌مراتب بالاتر از گاه‌شماری میلادی دارد. خیام در ریاضیات، نجوم، علوم ادبی، دینی و تاریخی استاد بود. نقش خیام در حل معادلات درجهٔ سوم و مطالعاتش دربارهٔ اصل پنجم اقلیدس نام او را به‌عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده است. شماری از تذکره‌نویسان، خیام را شاگرد ابن‌سینا و شماری نیز او را شاگرد امام موفق نیشابوری خوانده‌اند.

خواندن کتاب Du cote de chez Khayyam را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ شعر خیام به زبان فرانسوی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان