دانلود و خرید کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی علیرضا مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی اثر علیرضا مرادی

کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی

معرفی کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی

کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی نوشتهٔ علیرضا مرادی، نعیم شکری و نجمه عظیم زاده است. انتشارات نور علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از ۱۰۱ شاخص سخن گفته است.

درباره کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی

کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی کوشیده است تا شما را با اقسام مختلف شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... آشنا کند و کمک کند تا بتوانید جایگاه بین‌المللی کشورهای دنیا از منظر شاخص‌های بین‌المللی، در مقایسه با همدیگر را درک کنید. این کتاب به درک جایگاه ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از منظر شاخص‌های معرفی‌شده کمک می‌کند و موجب تعمق و تفکر درمورد عقب‌ماندگی یا پیشرفت این کشور از منظر شاخص‌های معرفی‌شده می‌شود. نویسندگان درمورد یافتن سمت‌وسوی درست توسعهٔ پایدار ایران و افزایش حساسیت نظری محققان حوزه‌های مختلف علمی پیرامون شاخص‌ها و کارکردهای مترتب بر آن‌ها سخن گفته‌اند. این کتاب در ۱۰۱ بخش از ۱۰۱ شاخص سخن گفته است.

خواندن کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه شاخص های بین المللی

«مشارکت زنان در نیروی کار، یکی از عوامل توسعه اقتصادی در کشورهای سراسر جهان به شمار می‌رود. نرخ مشارکت زنان در بسیاری از نقاط به صورت مدام در حال افزایش بوده است. در طول سه دهه گذشته، مشارکت زنان در نیروی کار در بسیاری از نقاط سراسر جهان پیشرفت کرده، اما هنوز از نرخ مشارکت مردان در بازار کار عقب‌تر است. در آمریکا، رشد مشارکت زنان در نیروی کار متوقف شده، در حالی که در کره‌جنوبی با وجود دستاوردهای گذشته، هنوز شکاف‌های قابل توجهی میان مشارکت زنان و مردان به چشم می‌خورد. به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، رشد نرخ مشارکت زنان سنین بین ۲۵ تا ۶۴ سال آمریکایی در نیروی کار در سال ۲۰۰۰ متوقف شد و در سال ۲۰۱۹ به سطح سال ۱۹۹۶ کاهش یافت. در مقایسه، بسیاری از کشورهای صنعتی دیگر افزایش قابل توجهی را در میزان مشارکت زنان تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال، اخیرا نرخ مشارکت زنان در نیروی کار در فرانسه، آلمان و بریتانیا به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است. برخی از اقتصاددانان معتقدند که برداشته شدن شرایط مرخصی والدین در آمریکا یکی از عوامل موثر در توقف مشارکت زنان در نیروی کار در سال‌های نخست کاری آنها است. دلیل دیگر نرخ پایین مشارکت می‌تواند ناشی از رکود اقتصادی بزرگ باشد. بسیاری از کارکنان پس از رکود اقتصادی به دلیل ثابت ماندن دستمزدها مجددا وارد بازار کار نشدند. گفتنی است که مشارکت در نیروی کار، به بخشی از جمعیت اشاره دارد که در حال حاضر شاغل و یا جویای کار هستند.

بر طبق آمارهای منتشر شده توسط بانک جهانی در سال ۲۰۱۹، در کشورهای روآندا، ماداگاسکار، جزایر سلیمان و نپال شاهد بیشترین نرخ مشارکت زنان بعنوان نیروی کار به نسبت جمعیت آن کشورها بودیم و این کشورها از حیث این شاخص رتبه‌های اول تا چهارم جهان را در آن سال به خود اختصاص داده بودند. رتبه ایران در بین ۱۸۱ کشور جهان در جایگاه ۱۷۶ ام بود. نرخ مشارکت زنان در نیروی کار در ایران ۱۷/۶۱ محاسبه شده است.»

خانه های تاریخ
آنا گرین
باباتاریکی
محمدحسین محمدی
مادران و پسران
مایکل گوریان
مقدمه ای کوتاه بر اصول برنامه نویسی در نرم افزار MATLAB
وحید محتشمی
پادشاه سوئد
مارجری واینمن شارمت
کیجا (۲)
بهداد رحمانی
اثر مرکب
دارن هاردی
قصه های یک خانواده دوست داشتنی (حدیث کسا)
صاحبه عاشوری
کار کار انگلیسی‌ هاست
جک استراو
میکروبیولوژی براک (جلد دوم)
مایکل مادیگان
نمایش‌نامه‌های آسان؛ غول خودخواه، غول مهربان (جلد چهارم)
حسن دولت آبادی
سرمایه گذاری ثالث در داوری بین المللی
مهسا مولوی
راهنمای واژگان و نکات کاربردی آکسفورد ورد اسکیلز اینترمدیت سطح ۲ (جلد سوم)
علیرضا معتمد
پیچیدگی، آشوب و جنگ ترکیبی
محمدرضا احمدی یقین
چشم انداز عشق
موسی زمان‌زاده‌دربان
چشمان کهربایی درخت مر
رقیه کبیری
ماشین از کار می‌اُفتد
ای. ام. فورستر
به نام پدر، به نام زندگی
ویلیام وارتن
هنر رزم
سون تزو
همه‌چیز درباره‌ی بدن انسان
بی پاشا چادوری
دایرة‌المعارف بصری جدول تناوبی
فردین شیرازی
دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان ویژه دانش‌آموزان (جلد اول)
گروه نویسندگان دی کی
واژه نامه سیاسی - فرهنگی
شهریار زرشناس
فرهنگ اصطلاحات و مکتب‌های سیاسی
پرویز بابایی
آداب دیکتاتوری
فرانک دیکوتر
دانشنامه داروهای اعتیادآور
ریچارد لارنس میلر
جهان مکتوب
مارتین پوکنر
همه‌چیز درباره‌ی ربات‌ها
ناتان لپورا
همه‌چیز درباره‌ی حیوانات
آندرو میلز
فهرستنویسی؛ اصول و روش‌ها
فتاحی رحمت الله
همه‌چیز درباره‌ی عصر حَجَر
کلینت جانولیس
دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان ویژه دانش‌آموزان (جلد دوم)
گروه نویسندگان دی کی
محرمانه‌های اقتصاد ایران؛ جلد اول
مهدی مهر پور
فرهنگ ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات فارسی و انگلیسی
مهدی ناصری
فرهنگ فشرده‌ی سخن
حسن انوری
اطلاعات دانش‌آموز؛ جلد دوم
سیدحسن سید محمدی
همه‌چیز درباره‌ی مهندسی
امیلی هانت
فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی
سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
شاخص بهره‌وری آب Water use efficiency index شاخص بهره‌وری مصرف آب به عنوان میزان ارزش افزوده ایجاد شده (به دلار آمریکا) به ازای هر حجم آب برداشت شده در متر مکعب، توسط یک فعالیت اقتصادی معین تعریف می‌شود. بعضی از بخش‌ها، به عنوان مثال، کشاورزی، صنعت، انرژی و تأمین آب شهری به دلیل مصرف زیاد آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در سال ۲۰۱۸ گزارشی توسط سازمان ملل متحد منتشر گردید که در آن کشورهای لوکزامبورگ، سوئیس، بریتانیا، دانمارک، ایرلند و قطر در رتبه‌های اول تا ششم جهان قرار داشتند. این کشورها به ترتیب ذکر شده هرکدام به میزان ۱۰۹۷، ۳۴۰، ۳۲۴، ۲۶۲، ۲۲۹ و ۲۰۱ دلار بر هر مترمکعب برداشت آب، ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند. رتبه کشورمان ایران ۵ دلار به ازای هر مترمکعب برداشت آب، ارزش افزوده ایجاد نموده و در جایگاه ۱۱۹ جهان قرار گرفته است
ناصر
شاخص جهانی امنیت غذایی نام یک شاخص برای سنجیدن میزان توانایی یک کشور برای فراهم کردن غذا و خوراک برای شهروندان خود است. این شاخص سه عامل بنیادین توانایی تهیه غذا (Affordability)، در درسترس بودن غذا (Availablity) و کیفیت مواد غذایی را (Quality) در کشورهای جهان مورد بررسی قرار می‌دهد. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده، برآورد گردیده که حدود ۸۴۲ میلیون نفر گرسنگی مزمن را تجربه میکنند که نسبت به ۸۶۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۳، کاهشی تقریبا ۳ درصدی را نشان میدهد.
ناصر
شاخص استطاعت خرید خانه می‌توانند ایده‌ای از سطح استاندارد زندگی در یک منطقه خاص یا جذابیت برای مهاجران برای ورود به یک منطقه‌ای خاص را ارائه نماید. بر طبق آمار منتشر شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رتبه کشورمان در بین ۱۱۱ کشور دنیا، با امتیاز ۰/۱۳ در رتبه ۱۰۹ قرار دارد.
ناصر
۲) شاخص آمادگی الکترونیکی E-readiness index منظور از آمادگی الکترونیکی، آمادگی یک کشور یا سازمان برای بهره‌برداری از فرصت‌های مبتنی بر شبکه (مخصوصاً اینترنت) می‌باشد. در واقع آمادگی الکترونیکی به توانایی یک سازمان در بهره‌برداری از امکاناتی چون اینترنت به عنوان عامل موثر در رشد اقتصادی و توسعه انسانی اشاره دارد. با این دید، آمادگی الکترونیکی دارای ابعاد و مؤلفه‌هایی مانند زیرساخت مخابراتی، منابع انسانی، چهارچوب‌های قانونی و سیاستی می‌باشد. در تعریفی دیگر، شاخص آمادگی الکترونیکی به مقدار توانایی پذیرش، استفاده و به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در جوامع مختلف اطلاق می‌گردد. برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی در کشورها مدل‌های زیادی وجود دارد. بعضی از این مدل‌ها عبارتند از: EIU، APEC، CID و ....
ناصر

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان