دانلود و خرید کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول) علی راجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول) اثر علی راجی

کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول)

معرفی کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول)

کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول) نوشتهٔ علی راجی است. انتشارات اهورا قلم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به پیش از هجرت امام حسین (ع) به مدینه تا روز تاسوعا پرداخته است.

درباره کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول)

کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول) روایت خود را از پیش از هجرت امام حسین (ع) به مدینه آغاز کرده و آن را تا روز تاسوعا ادامه داده است. به‌گفتهٔ دانشنامهٔ اسلام، از ویژگی‌های اخلاقی امام حسین (ع) بردباری، تواضع، فصاحت و در نهایت صفاتی است که از رفتارهای وی می‌توان برداشت کرد؛ مانند خوارشمردن مرگ، بیزاری از زندگی ننگین، غرور و مانند این‌ها. در بسیاری از روایات، به شباهت امام حسین (ع) به حضرت محمد (ص) اشاره شده است. امام حسین (ع) در مدینه به بخشندگی معروف بود و غلامان و کنیزانش را در صورت مشاهدهٔ خوش‌رفتاری آزاد می‌کرد. گفته شده است که امام حسین (ع) به معلم فرزندانش مال و پوشاک فراوان هدیه داد و دهانشان را پر از دُر کرد؛ درحالی‌که اذعان می‌داشت که این، جبران‌کنندهٔ ارزش کار معلم نیست. مردی شامی، یک بار به امام حسین (ع) و امام علی (ع) ناسزا گفت، اما حسین (ع) از او درگذشت و او را مورد مهربانی و لطف خود قرار داد. امام حسین (ع) امام سوم شیعیان و شخصیتی تاریخی و جهانی است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد. این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد روش و منش امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مظلومیت سیدالشهداء (ع) (جلد اول)

«آن روزی که فاطمه زهرا عفیفه پرده‌نشین، به مسجد می‌آید و در دفاع از حق خلافت همسر و امام زمانش فریاد می‌زند و غاصبان خلافت را در تاریخ رسوا می‌کند و آن روزی که خلیفه اول و دوم کنار بستر فاطمه حاضر می‌شوند تا از دختر رسول خدا در عوض رفتارهای ظالمانه‌شان عذرخواهی و دلجویی کنند و فاطمه ابتدائاً با آن‌ها سخن نگفت و سرانجام با یک جمله آنها را محاکمه کرد، آن روز فاطمه زهرا با بصیرت و فرقانی که از تقوایش نشأت می‌گرفت دریافته بود که اگر خلافت حقه از مسیر الهی خود منحرف شود و غیر صالحان زمامدار امر شوند، دنیا را میدان جولان خود قرار می‌دهند و بیت‌المال را بودجه عیاشی خود می‌کنند و بر جان و مال و ناموس مردم رحم نخواهند کرد. خلافت ایده‌آل در نگاه اهل‌بیت خلافتی است که پیامبر اکرم در بیان عدالت اجتماعی آن فرمود: «لو سرقت فاطمه بنت محمد لقطعت یدها» اگر فاطمه دختر محمد هم دزدی کند دستش را قطع می‌کنم، این تحکیم عدالت با حاکمیت علی(ع) استمرار می‌یافت و با خلافت معصومین، بهشتی در زمین شکل می‌گرفت، ولی با خانه‌نشین کردن علی(ع) و حذف امیرالمؤمنین از مدار خلافت، عکس‌العمل آن را به صورت حاکمیت فساق و نا اهلان شاهدیم، تا آنجا که با روی کار آمدن امویان عدالت کاملاً رنگ باخت و فسق و فجور جای عدل و داد نشست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان