دانلود و خرید کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی جیمز بنت لوی ترجمه مرضیه اکرامی
کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی اثر جیمز بنت لوی

کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی

معرفی کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی

کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی نوشتهٔ جیمز بنت – لوی، گیلیان باتلر، ملانی فنل، آن هکمن، مارتینا مولر و دیوید وستبروک و ترجمهٔ مرضیه اکرامی و نادر حسن‌پور است و نشر ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی

شناخت‌‌درمانی به بیماران کمک می‌‌کند که الگوهای فکری تحریف‌‌شده‌‌شان را شناسایی کرده و اصلاح کنند. برای این کار، باورهای بیماران به عنوان فرضیه‌‌هایی در نظر گرفته شده و سپس با طراحی و انجام تمرین‌‌های رفتاری، این باورها مورد آزمون قرار می‌‌گیرند.

تمرین‌‌های رفتاری بیماران را تشویق می‌‌کنند تا از طریق عملکردشان، باورهایشان را بیازمایند. این تمرین‌‌ها در زمرهٔ قدرتمندترین روش‌های ایجاد تغییر در شناخت‌‌درمانی بوده و عنصر کلیدی درمان محسوب می‌‌شوند. با وجود این، در مورد جزئیات طراحی و اجرای عملی آنها نوشته‌‌های اندکی وجود دارد. کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی قصد دارد این خلأ را پر کند.

مؤلفان مشهور این کتاب، متخصصانی هستند که در تهیه و توسعه برنامه‌‌های شناخت‌‌درمانی بیمارستان واندفورد اکسفورد سهم بسیار داشته و کتاب‌های خودیاری بسیاری نوشته‌‌اند و در اختیار عموم مردم قرار داده‌‌اند. این کتاب خلاصه‌‌ای مفید از تمرین‌‌های رفتاری رایج و راهنمای عملی ترتیب دادن آنها و همچنین بحث درباره نتایج آنها با بیماران را در اختیار درمانگران قرار داده‌‌اند.

خواندن کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای آکسفورد برای تمرین‌ های رفتاری در شناخت درمانی

«راهنمای آکسفورد برای خوانندگانی طراحی شده است که در حال آموختن شناخت‌درمانی هستند و بعضی از مهارت‌ها را دارند. فرضِ ما بر این است که خوانندگان دارای دانش پایه در مورد شناخت‌درمانی بوده و توانایی ارزیابی و فرمول‌بندی شناختی را دارند و روش‌های اساسی درمان را می‌شناسند.

تهیهٔ یک فرمول‌بندی دقیق شناختی، شرط لازم برای طراحی و اجرای تمرین‌های رفتاری مؤثر است. شناخت‌های افراد، مورد آزمون قرار می‌گیرند. مهم است، بدانیم زمینه‌هایی که باید آزمایش شوند از بیماری به بیمار دیگر فرق می‌کنند. لذا ضروری است که تمرین‌ها به‌طور اختصاصی و متناسب با نیازهای هر بیمار طراحی شوند. راهنمای آکسفورد مثال‌های بسیاری را از تمرین‌های رفتاری ممکن ارائه می‌دهد که شامل مواردی برای مشکلات خاص نیز می‌شوند. این مثال‌ها خلاقیت خوانندگان را برمی‌انگیزند تا این تمرین‌ها را طبق نیازهای بیماران خود به کار ببرند.

ممکن است احساس شود که راهنمای آکسفورد مانند یک کتاب راهنمای آشپزی طراحی شده است، اما هیچ‌کدام از دستورالعمل‌های آن بی‌اراده و بدون توجه به موضوع بیماری دنبال نمی‌شود، در عوض، هدف این است که به خوانندگان کمک شود که اصول موجود را درک کنند و در نتیجه بتوانند انواع بی‌انتهایی از "غذاها" را درست کنند.

فصل ۱ و ۲ مقدمه‌ای برای تمرین‌های رفتاری فراهم کرده و همچنین زمینه‌ساز بقیهٔ کتاب می‌باشند. فصل ۱ در مورد پایهٔ مفهومی تمرین‌های رفتاری بحث می‌کند که شامل نقش این تمرین‌ها در شناخت‌درمانی، ریشه‌های تاریخی آنها، ارزش بالینی و توضیحات نظری است که ممکن است چگونگی تأثیر تمرین‌ها را بیان کند. فصل ۲ یک راهنمای کاربردی جامع برای طراحی و اجرای تمرین‌های رفتاری ارائه می‌کند که باید قبل از فصول بعدی خوانده شود تا درک کامل تمرین‌ها را ممکن کند.

‌ فصول باقیماندهٔ کتاب بر مشکلات اختصاصی تمرکز می‌کنند. اینها شامل مشکلاتی هستند که به طور سنتی، شناخت‌درمانی بر آنها تمرکز می‌کند (مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی)، همچنین اختلالاتی که اخیراً مورد مطالعه قرار گرفته‌اند (اختلال دوقطبی، علائم روان‌پریشی) و بعضی اختلالات که هنوز در حال بررسی هستند (مشکلات سلامت جسمانی، آسیب مغزی) نیز نشان داده شده‌اند. همچنین چند فصل در مورد مشکلات بین‌حوزه‌ای وجود دارد (اجتناب از عاطفه، احترام به خود پایین، موضوعات بین‌فردی، رفتارهای خود- آسیب‌رسان). همهٔ این موضوعات ممکن است به تنهایی مطالعه شوند، اما اغلب مشکلات به هم مرتبط هستند و تمرین‌های رفتاری مفید شاید در فصل‌های دیگر نیز یافت شوند، در انتهای هر فصل قسمتی وجود دارد که خواننده را به سمت فصل‌های مربوطه هدایت می‌کند. برای کمک به خواننده، همهٔ فصل‌ها ساختار مشابهی دارند که عبارت‌اند از:

۱- شرح اساسی از مشکل

۲- کاربرد مدل (مدل‌های) شناختی برای یک مشکل خاص

۳- شناخت‌های کلیدی یا ساختارهای شناختی

۴- تمرین‌های رفتاری برای آزمودن شناخت‌های کلیدی

۵- مشکلات اختصاصی در انجام تمرین‌های رفتاری با بیماران

۶- فصل‌های مربوط دیگر

۷- مطالعهٔ بیشتر

خوانندگان باید بدانند هدف این کتاب این نیست که توضیح جامعی دربارهٔ مدل‌های شناختی هر اختلال بدهد؛ برای این منظور فهرست منابع و مطالعات بیشتر در انتهای هر فصل تهیه شده‌اند.»


کتاب کار تاب‌آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت
گلن آر شیرالدی
خلاء عاطفی
جانیس وب
راهنمای جامع روان درمانی بین فردی برای افسردگی
میرنا وایزمن
درمان اضطراب
متیو مک کی
مقدمه ای بر نسل سوم درمان‌های شناختی - رفتاری
ابوالفضل محمدی
برنامه مصاحبه اختلال اضطرابی DSM-IV؛ نسخه طول عمر
دیوید بارلو
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
انواع شخصیت براساس اینیاگرام
دان ریچارد ریسو
راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت
جیمز کلیبورن
درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها
فرانک داتیلیو
موج سوم شناخت رفتار درمانی
جیمز دی هربرت
تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
دستیار
روبرت والزر
بازی جوانمردانه
ایو رادسکی
اختلال فشار روانی پس از سانحه (PTSD)
فاطمه زرگر
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای زوج ها)
دوگلاس ک. اسنایدر
چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟
تری لوکر
درمان شناختی رفتاری اضطراب نوجوانان؛ برنامه مدیریت ترس (راهنمای درمانگر)
فیلیپ کندال
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان