دانلود و خرید کتاب حکمرانی مارک بور ترجمه عرفان مصلح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکمرانی اثر مارک بور

کتاب حکمرانی

معرفی کتاب حکمرانی

کتاب حکمرانی نوشتهٔ مارک بور (استاد علوم سیاسی دانشگاه برکلی در کالیفرنیا) و ترجمهٔ عرفان مصلح و زهره کریم میان است. نشر کرگدن این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب حکمرانی

کتاب حکمرانی، مقدمه‌ای بسیار کوتاه است بر مفهوم حکمرانی. این کتاب در ۶ فصل با بیانی ساده، مفهوم گستردهٔ حکمرانی را توضیح داده است. بیان کتاب چنان است که آن را به یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزهٔ حکمرانی، برای کسانی که با این مفهوم آشنا نیستند، تبدیل کرده است. ساختار کتاب مبتنی بر حکمرانی در سطوح مختلف سامان‌دهی شده است.

فصل اول با عنوان «حکمرانی چیست؟» به تبیین مفهوم حکمرانی در قالب تعریف آن، بیان تاریخچهٔ این مفهوم و بسترها و دلایل گسترش کاربرد آن پرداخته است. فصل دوم با عنوان «حکمرانی سازمانی» با برقراری ارتباط میان مفهوم حکمرانی و نظریه‌های مدرن سازمانی آغاز و در طول فصل، مفاهیمی از جمله سلسله‌مراتب‌ها، بازارها و شبکه‌ها تبیین شده است. فصل سوم «حکمرانی شرکتی» است که در آن مفهوم حکمرانی در سطوح شرکتی مطرح شده است. در فصل چهارم، «حکمرانی عمومی» از حکمرانی در فضای عمومی و در قیاس با مدیریت عمومی بحث شده است. در فصل پنجم تمرکز بر مفهوم «حکمرانی جهانی» است و اینکه چرا حکمرانی در سطوح جهانی اهمیت دارد و چگونه این حکمرانی می‌تواند به حل مسائل جهانی کمک کند. در فصل پایانی نیز نویسنده به‌اختصار دربارهٔ «حکمرانی شایسته» توضیح داده است. نویسنده در هر فصل سعی کرده است با بیان داستانی واقعی، به‌نحوی ملموس‌تر مفاهیم را منتقل کند.

خواندن کتاب حکمرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مفهوم حکمرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حکمرانی

«مناظرات و بحث‌های مربوط به تغییر ماهیت حکومت از بحث‌های مربوط به حکمرانی جهانی جدایی‌ناپذیر است. حکومت‌ها در یک نظم جهانی فعالیت می‌کنند و به‌ندرت پیش می‌آید که تغییرات چشمگیر در نظم جهان بر دولت‌ها بی‌تأثیر باشد. بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی عقیده دارند جهانی‌سازی آن نیروی محرکی است که در پشت تضعیف حکومت‌ها و ایجاد فراحکمرانی قرار دارد. این نیرو باعث شده است توانایی حکومت‌ها در مدیریت محدودهٔ مرزهای خود یا از بین برود یا دست‌کم، با توجه به افزایش تغییرات جهانی و پدید آمدن مدل‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و پیدایش گروه‌های منطقه‌ای مانند «اتحادیه اروپا»، تغییر کند.

روابط بین‌الملل بر حکومت‌ها تفوق دارد. با وجود این، «حکمرانی جهانی» اکنون «روابط بین‌الملل» را به عنوان سیاستی فراتر از حکومت‌ها به چالش کشیده است. به‌طور کلی اصطلاح «حکمرانی جهانی»، مانند «حکمرانی»، معنای گستردهٔ نظری و معنای محدودتر عملی دارد. در مباحث نظری، حکمرانی جهانی به روش جدید تفکر دربارهٔ روابط بین‌الملل اشاره می‌کند. دانشمندان علوم اجتماعی برای مدت‌های مدید روابط بین‌الملل را تنها از منظر دولت‌های حاکم بررسی کرده‌اند. ضعف مؤسسات بین‌المللی نشان می‌دهد که جامعهٔ دولت‌ها جامعه‌ای دارای هرج‌ومرج است. دولت‌های حاکم به‌طور گسترده نظم جهانی را، با دنبال کردن منافعشان در زمان نبودِ یک سیستم مؤثر قانون‌گذاری بین‌المللی و حکومت جهانی، به وجود آوردند. در این شرایط، سهم نظری اصطلاح «حکمرانی جهانی» نشان دادن آن است که برعکس، تمام نقش‌آفرینان می‌توانند در نظم فراملی و بین‌المللی مشارکت کنند و حتی در نبودِ دولت مؤثر جهانی، انواع حکمرانی را ایجاد می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۴۰۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان