دانلود و خرید کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی آبهیجیت بنرجی ترجمه جعفر خیرخواهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی اثر آبهیجیت بنرجی

کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی

معرفی کتاب اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی

«اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی» نوشته آبهیجیت بَنِرجی(-۱۹۶۱)، استاد اقتصاد در مؤسسه فناوری ماساچوست (ام. آی. تی) و استر دوفلو(-۱۹۷۲)، استاد اقتصاد توسعه در همین دانشگاه است. این کتاب از سوی نشریه فایننشیال تایمز و شرکت گلدمن ساکس برنده عنوان بهترین کتاب سال در زمینه کسب‌وکار در ۲۰۱۱ شد و توانسته از سوی اقتصاددان برجسته جهان مورد ستایش قرار بگیرد. این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش میدانی برای بررسی جزئیات زندگی‌ بسیار پیچیده فقرا و مسائل درهم‌تنیده با آن مانند سطح پایین بهداشت و تحصیلات در مناطق فقیر‌نشین کشورهای در حال توسعه است. عنوان اصلی این کتاب، ابهامی را در خود نهفته است. از یک سو به ناتوانی علم اقتصاد در رویارویی کارآمد با فقر و توسعه‌نیافتگی اشاره دارد و از سوی دیگر به نگاهی نو در اقتصاد توسعه می‌پردازد که بازاندیشی بنیادینی در فهم فقر و اقتصاد فقرا بخش مهمی از آن است. بنرجی و دوفلو در پژوهش‌های خود برای مطالعه کارایی سیاست‌های مداخله‌گرایانه در گستره‌ای از مسائل بهداشتی، آموزشی و کشاورزی (از بیماری‌های مقاربتی جنسی تا غیبت معلمان از مدرسه و استفاده ناکافی از کود) با تحلیل دقیق مجموعه‌ای از شواهد قوی از روش سنجش‌های کنترلی تصادفی‌شده استفاده کرده‌اند. نویسندگان در کتاب نمونه‌های بسیاری را می‌آورند که چگونه تنها با در اختیار قرار دادن اطلاعات ساده‌ای می‌توان تفاوتی معنادار در زندگی این افراد ایجاد کرد. از دیگر نتایج اساسی کتاب این است که با دادن کمی انگیزه به فقرا می‌توان تصمیم‌گیری درست را برای آنها آسان‌تر ‌کرد و زندگی آنها را به‌شدت بهبود بخشید. همچنین دلایل خوبی وجود دارد که برخی بازارها برای فقرا وجود ندارد یا آنها با قیمت‌های بالایی در آن بازارها روبه‌رو هستند که دولت‌ها می‌توانند با شرکت‌های خصوصی مانند اعتبار خرد و بیمه سلامت به ایجاد این نوع بازارها کمک کنند. سرانجام تغییر انتظارات جامعه در مورد اینکه آنچه مردم می‌توانند و نمی‌توانند انجام دهند، به فهم بهتر رفتارهای فقرا کمک می‌کند.
کژرفتاری؛ داستان شکل‌گیری اقتصاد رفتاری
ریچارد. اچ تیلر
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
تحلیل داده‌های اقتصادی
گری کوپ
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
الگوهای سفته‌بازی
برتران رونه
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
جنگ های ارزی
جیمز ریکاردز
اقتصاد ایران به کدام سو می‌رود؟
مسعود نیلی
اقتصاد چگونه عمل می‌کند؟ (اقتصاد کلان و بازارهای مالی)
راجر فارمر
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
پیامبران جدید سرمایه
نیکول اشاف
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی

نظرات کاربران

Shahrzad
۱۴۰۰/۰۱/۰۷

من کتاب کاغذی رو خریدم و خوندم. این کتاب عالیه. اگر فعال اجتماعی هستید و در حوزه‌ی فقر و خصوصا در حاشیه شهرها فعالیت میکنید حتما این کتاب رو بخونید.

مهدی
۱۳۹۸/۰۸/۲۳

کتاب از نظر علمی و آماری قویه ولی بیشتر به درد تدریس بخشهایی از اون در دانشگاه های اقتصاد میخوره. واسه خواننده های معمولی خوندن چکیده و نتیجه ای از کتاب میتونه کافی باشه. من خودم کتاب رو تهیه کردم

- بیشتر
ARYANJEFF
۱۳۹۸/۰۷/۲۲

نویسنده های این کتاب امسال برنده جایزه نوبل اقتصاد شدن!

کاربر ۱۵۶۷۹۱۶
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

محتوای کتاب در ابتدا توضیح داده شود .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷)
بخش بزرگی از دلیل آنکه چرا به‌نظر می‌رسد فقرا گویی بدترین تصمیم‌ها را می‌گیرند (مثلاً با آنکه درآمد کافی برای غذا خوردن ندارند تلویزیون، گوشی‌های تلفن همراه و سایر کالاهای به‌نسبت لوکس می‌خرند و با وجود فقر، هزینه‌های گزافی برای مراسم عروسی یا عزای خود صرف می‌کنند) ، می‌تواند به‌ این دلیل‌ باشد که آنها درواقع با به‌زحمت انداختن خود برای پس‌انداز کردن و استفاده درست از پول، شانس خود را برای رسیدن به جایی بسیار متفاوت بسیار کم می‌بینند و بنابراین دلیلی نمی‌بینند که به همین لذت‌های کوچک نیز دل‌خوش نباشند.
Hadi Najaf
تأکید ویژه بر مشاغل دولتی، حاکی از تمایل به ثبات است، زیرا این مشاغل حتی اگر چندان هیجان‌انگیز نباشند، از امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند. درواقع، به‌نظر می‌رسد ثبات شغلی تنها مسأله‌ای است که فقرا را از طبقه متوسط متمایز می‌کند.
bilijacks
وقتی زمان پایبندی می‌رسد دیگر نمی‌خواهیم آن را انجام دهیم. این کتاب نشان می‌دهد که اشتیاق برای خوشحالی آنی، اغلب رفتارهای غیرعقلانی، به‌ویژه به تعویق انداختن تصمیم‌ها، را به‌وجود می‌آورد. به بیان دیگر یک ناسازگاری زمانی میان «ما» ی در زمان تصمیم‌گیری و «ما» ی در هنگام عمل وجود دارد که این فاصله، موجب دلواپسی دائمی ما می‌شود.
رضا خدابنده‌لو
اگر چیزی ندارید که به‌کار آید، با استفاده از نبوغ خود از هیچ، چیزی به‌وجود آورید.
bilijacks
بسیاری از مردم با آمارتیا سن، اقتصاددان- فیلسوف و برنده جایزه نوبل هم‌عقیده‌ هستند که فقر، سبب هدررفتن تحمل‌ناپذیر استعدادها می‌شود. به گفته او فقر تنها کمبود پول نیست؛ فقر عدم توانایی برای تحقق تمامی قابلیت‌های یک شخص به عنوان یک انسان است.
Hadi Najaf
هر ساله ۹ میلیون کودک پیش از رسیدن به سن پنج ‌سالگی جان خود را از دست می‌دهند.[ ۳ ]احتمال مرگ زنی هنگام زایمان در جنوب صحرای آفریقا، یک به سی است، در حالی‌که این احتمال در کشورهای توسعه‌یافته یک به ۵۶۰۰ است. دست‌کم در ۲۵ کشور، که بیشتر آنها در جنوب صحرای آفریقا قرار دارند، امید به زندگی کمتر از ۵۵ سال است. تنها در کشور هند، بیش از ۵۰ میلیون بچه مدرسه‌ای، توانایی خواندن متنی بسیار ساده را ندارند.
محمد
برای این که افراد بتوانند دیدگاه بلندمدت داشته باشند، حس ثبات ضروری است. این امکان وجود دارد که آن دسته از افرادی که بهبود قابل‌توجهی را در کیفیت زندگی آینده خود پیش‌بینی نمی‌کنند، تلاش خود را متوقف و به همین دلیل به ماندن در شرایط کنونی خود قناعت کنند.
bilijacks
گریختن از فقر آسان نیست، اما یک حس امکان‌پذیری و کمی کمک کاملاً هدفمند (قدری اطلاعات، کمی سقلمه‌زدن) گاهی می‌تواند اثرات شگفت‌آور زیادی داشته باشد. از طرف دیگر، انتظارات اشتباه، نبود ایمان در جایی که به آن نیاز است و موانع ظاهراً کوچک می‌تواند ویران‌گر باشد.
مهدی تمدن رستگار
یک درآمد باثبات و قابل ‌پیش‌بینی، تعهدسپاری به مخارج آینده را امکان‌پذیر و اکنون وام‌گرفتن را نیز آسان‌تر و ارزان‌تر می‌سازد.
bilijacks
آن دسته از پدر و مادرها که از مشاغل ثابت برخوردار هستند، از خانواده خود بهتر نگهداری می‌کنند.
bilijacks

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان