دانلود و خرید کتاب سالمندی سالم سیدامیرحسین بتولی

معرفی کتاب سالمندی سالم

کتاب سالمندی سالم نوشتهٔ سیدامیرحسین بتولی و مینو سی سختی است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سالمندی سالم

دوران سالمندی می‌تواند دورانی مملو از شادی، سلامتی، آرامش و انتقال تجربه به جوان‌ترها باشد. برای رسیدن به این هدف، باید سبک زندگی خود را به گونه‌ای اصلاح کرد که بتوان سالم‌ترین گزینه‌ها را برای زندگی روزمره انتخاب کرد. این کار تنها راه دستیابی به سالمندی سالم است. توجه داشته باشیم که اصلاح سبک زندگی به سوی یک زندگی سالم هرچه زودتر اتفاق بیفتد بهتر است، ولی هیچ‌گاه هم دیر نیست.

خواندن کتاب سالمندی سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ روان‌شناسان و همچنین کسانی که می‌خواهند نسبت به سالمندی آگاهی کسب کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سالمندی سالم

«علاوه بر مشکلاتی که افراد در طول دوران سالمندی با آن مواجه هستند، جامعه نیز در صورت عدم مدیریت صحیح جمعیت سالمندان و رفع نیاز آنان می‌تواند متحمل آسیب‌های متعددی شود. به‌طور مثال، اقتصاددانان جوامع می‌بایست برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های مرتبط با حقوق بازنشستگی سالمندان، تأمین تجهیزات و امکانات و ارائه خدمات اجتماعی به این گروه از افراد را تأمین کنند. دیگر هزینه‌های مرتبط با افزایش تعداد سالمندان عبارت‌اند از:

- افزایش تعداد سالمندان و ثابت ماندن تعداد جوانان منجر به آن می‌شود تا جوامع به‌تدریج با کمبود نیروی کار مواجه شوند.

- تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت‌ها در جهت تأمین هزینه‌های بهداشتی و درمانی سالمندان

- تأمین منابع جهت ساخت مراکز جدید نگه‌داری از سالمندان

- افرادی که از سالمندان نگه‌داری می‌کنند خود به علت فشار کاری نیاز به مراقبت پیدا می‌کنند که این هزینه‌های بیشتری را به جوامع تحمیل می‌کند.

- عموماً حدود دوسوم تخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط سالمندان اشغال‌شده‌اند و لذا افزایش تعداد سالمندان به معنی نیاز به ساختن مراکز جدید درمانی است.

- افزایش نسبت جمعیت سالمندان می‌تواند منجر به افزایش نسبت وابستگی شود که مترادف با افزایش فشار اقتصادی و اجتماعی بر طبقه فعال جامعه می‌باشد. بر طبق پیش‌بینی‌ها نسبت وابستگی در جامعه ایران تا حدود ۲۰ سال آینده همچنان روندی افزایشی خواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان