دانلود و خرید کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم) مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم) اثر مسعود  عالی

کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم)

معرفی کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم)

کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم) نوشتهٔ مسعود عالی و ویراستهٔ رامین بابازاده است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. موضوع این جلد محشر، حساب و سوال، حبط و تکفیر است.

درباره کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم)

بحث و گفت‌وگو دربارهٔ عالم آخرت و زندگی پس از مرگ، تنها کنکاش از موضوعی دینی و اعتقادی نیست؛ بلکه علاوه بر آگاهی از بخش اصلی و عمیق زندگی و خارج‌ساختن آن از چهره‌ای مخوف و وحشت‌آور، می‌تواند بازدارندهٔ نفس از آلودگی‌ها و طغیان‌ها، کنترل‌کنندهٔ جامعه از ناهنجاری‌ها، نیروبخش انسان در تحمل مصائب و سختی‌ها و در یک کلام، مربّی و مهذّب فرد و جامعهٔ انسانی باشد و هدف یادشده وقتی عملی‌تر می‌گردد که این مباحث با رویکردی اخلاقی، با مستندات قرآنی و روایتی توأم شود.

به همین منظور گفتارهای پیش رو با عنوان «سرنوشت انسان» توسط حجت الاسلام و المسلمین، استاد مسعود عالی، تهیه و تدوین شده است.

این مجموعه، سلسله‌مباحثی است که طی حدود یک سال و نیم در روزهای یکشنبه در برنامهٔ سمت خدا در شبکهٔ سه سیمای جمهوری اسلامی با عنوان «یاد مرگ» مطرح شده و به درخواست بسیاری از بینندگان محترم به صورت کتاب به نگارش درآمده است.

این دوره که تمامی مباحث پس از مرگ، از هنگام احتضار و قبض روح تا عالم قبر و برزخ و مراحل قبل از قیامت (ظهور و رجعت) تا علائم قیامت و نفخ صور و مواقف و عقبات آن را شامل می‌شود، در عین عمق و اتقان با بیانی ساده و گویا و با استفادهٔ فراوان از آیات و خصوصاً روایات اهل‌بیت (ع) که تنها راه اطمینان‌بخش شناخت جزئیات زندگی اخروی است، مطرح شده و از گریزها و نکته‌های اخلاقی و خاطرات عالمان و عارفان نیز بهرهٔ فراوان برده است.

خواندن کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران برنامهٔ «سمت خدا» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرنوشت انسان (جلد سوم)

«در روایات ما از گرمای صحرای محشر هم بسیار سخن گفته شده است. امام صادق (ع) فرمودند:

«اَرْضُ الْقِیامَةِ نارٌ ما خَلا ظِلُّ الْمُؤْمِنِ»؛ زمین قیامت آتش است؛ به جز سایهٔ مؤمن و محلی که مؤمن ایستاده است.

هم در اثر این گرما و هم ازدحام جمعیت که به تعبیر امام صادق (ع) مثل تیرهای در ترکش می ماند یعنی در جایی که ایستاده‌اند جز همان جای پای خود، جای دیگری (از شدت ازدحام جمعیّت) ندارد، و نمی‌تواند از جای خودش به این سو و آن سو برود.

بعد حضرت فرمودند: «می‌دانید آن سایه‌ای که مؤمن در قیامت در پناه آن از گرما محفوظ است، چیست؟

«فَاِنَّ صَدَقَتَهُ تُظِلُّهُ؛ صدقه‌ای که در دنیا داده بود، بر سر او سایه می‌افکند.»

یعنی همان صدقه‌ای که در این دنیا سایه‌ای بر سر کسی شد، در آن عالم سایه‌ای بر سر خودش می‌شود.

هر دست که دادند از آن دست گرفتند

هر نکته که گفتند همان نکته شنیدند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
در روایت آمده است: دو ملک در شب، از ابتدای غروب تا اذان صبح با ما هستند، که به آن‌ها «ملائکهٔ لیلیه» می‌گویند. و دو ملک در روز، از ابتدای اذان صبح می‌آیند که به آن‌ها «ملائکهٔ نهاریه» می‌گویند. یعنی هنگام اذان صبح شیفت عوض می‌شود و ملائکهٔ لیل و ملائکهٔ نهار جا عوض می‌کنند. مرحوم ملکی تبریزی در المراقبات و نیز اسرار الصلاة می‌نویسد: شب که انسان می‌خوابد، ملائکهٔ موکل، انسان را برای نماز شب بیدار می‌کنند، اگر از خواب بیدار شد، صفا و روحانیت می‌دهند؛
Saied mahdi hosseini
تکفیر، شامل مواردی است که به نوعی، خضوع و شکستگی در برابر حق است. همهٔ گناهان حق‌اللهی و کوتاهی‌هایی که در حقّ خدا کرده است، مثلاً نماز و روزه و اعمال دینی را انجام نداده، ظلم به خود و خدا کرده است؛ همین که مسلمان شد، «الاِسْلامُ یَجُبُّ ما قَبْلَهُ»؛ اسلام، پیش از خودش را قطع می‌کند؛ یعنی قلمِ عفو بر همهٔ گناهانش کشیده می‌شود. گویی خداوند به خاطر مسلمان شدنش، جایزه‌ای به او می‌دهد. بوده‌اند کسانی که همان لحظهٔ آخرِ عمرشان مسلمان شدند و مُردند. ائمه (ع) می‌فرمودند: این‌ها اهل بهشت هستند.
eman

حجم

۲۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۶۰۰
تومان