دانلود و خرید کتاب سرنوشت انسان: بهشت و جهنم مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت انسان: بهشت و جهنم اثر مسعود  عالی

کتاب سرنوشت انسان: بهشت و جهنم

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۳۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرنوشت انسان: بهشت و جهنم

«بهشت و جهنم» از مجموعه کتاب‌های سرنوشت انسان به قلم مسعود عالی(-۱۳۴۲) است. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «آخرین مبحث از مباحث مربوط به معاد و عالم آخرت، بحث از بهشت و جهنم، و در حقیقت بحث از منزل ابدی و زندگی جاوید ماست. پس از این‌که انسان در قیامت محشور شد و نامۀ عملش به او نشان داده شد و صراط و مواقف و دادگاه‌های مختلف را طی کرد و به حساب اعمالش رسیدگی شد، از دو حال خارج نیست؛ یا به بهشت و وادی رحمت الهی وارد می‌شود و یا جهنم جایگاه او خواهد بود. درک ما نسبت به حقیقت عالم آخرت، به خصوص قیامت بسیار ضعیف و نارساست. به‌ناچار حقایق آخرتی را با همین عالم دنیا مقایسه می‌کنیم. وقتی می‌شنویم بهشت باغی است که انواع میوه‌ها و درختان و نهرهای جاری و حور و قصور در آن وجود دارد، همین باغ‌های دنیا و میوه‌های آن به ذهن می‌آید. وقتی از نغمه‌ها و آهنگ‌هایی که در بهشت نواخته می‌شود سخن به میان می‌آید، همین موسیقی‌هایی که در دنیا هست فهمیده می‌شود. چاره‌ای هم نداریم. ذهنمان بیش از این کشش ندارد، طور دیگر و به زبان دیگر هم نمی‌توانستند به ما بگویند. فقط جسته و گریخته در لابلای آیات و روایات قرائن و شواهدی گذاشته‌اند که بدانیم مطلب فوق این چیزهایی است که تصور می‌کنیم. مثلاً در برخی از رویات آمده است: اگر مردم دنیا یک حوریۀ بهشتی و یا حتی یک لباس اهل بهشت را می‌دیدند، یا یک نغمه و آهنگ از آهنگ‌های بهشت را می‌شنیدند، جان می‌دادند و قالب تهی می‌کردند. همۀ این‌ها به خاطر این است که موجود مُلکی تحمل ملکوت را ندارد.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

sara.sh
۱۳۹۹/۰۳/۱۳

حتی لحظه ای شک نکنید برای خوندن یا نخوندن این کتاب... واقعا لازمه خوندن این کتاب

محدثه
۱۳۹۷/۱۰/۳۰

عالیه. واقعا لذت بردم. مثل یک تلنگر میمونه و بعد از تموم شدنش پر از حس خوب میشه آدم!

عمار
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

لطفاً کتاب را در طاقچه بی‌نهایت قرار بدهید.

amir7757
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتاب های استاد عالی محشره

کاربر ۲۰۹۱۹۱۶
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

این کتاب اطلاعاتی رو به ما میده که واقعا نیاز داریم بحث اخرت،اتفاقات بعد از مرگ و بهشت و جهنم بحث پیچیده ایه که درکش برای ما که فقط در دنیای مادی زندگی کردیم واقعا مشکل یا حتی غیر ممکنه

- بیشتر
کاربر ۲۲۴۸۱۸۲
۱۳۹۹/۰۹/۱۷

کتاب خیلی خوب و عالی هست.

محسن سلجوقی
۱۴۰۰/۰۳/۱۳

بسیار زیبا و جالب بود

hasan.hajipour
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

سلام قطعا توی ذهن همه موضوع بهشت و جهنم با ابهامات خیلی زیادی همراه است ، خوندن این کتاب میتونه کمکتون کنه . متن کتاب طوری هست که میخوای تموم وقتت رو صرف خوندنش کنی ، فوق العاده جذابه ،نکات بسیار

- بیشتر
✨Dreamer Witch✨
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

بدون اغراق بی‌نظیر بود! به خیلی از سؤالات من پاسخ داد. امکان نداره که این کتاب رو بخونید و یک اثر خوب، هر چند خیلی کوچیک رو زندگی‌تون نذاره!

کاربر ۴۶۹۳۲۱۰
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

من خیلی خوشم اومد تا صفحه ۲۳ خوندم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
نامه‌ای از خداوند روایت بسیار زیبایی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که در بهشت فرشته‌ای نزد شخص بهشتی می‌آید و نامه‌ای از طرف خداوند به او می‌دهد. در آن نامه نوشته شده است: مِنَ الْحَیِّ الْقَیُّومِ الّذی لا یَمُوتُ اِلَی الْحَیِّ الْقَیُّومِ الّذی لا یَمُوتُ، اَمّا بَعْدُ فَاِنّی اَقُولُ لِلشَّیءِ کُنْ فَیَکُونُ وَ قَدَ جَعَلْتُکَ تَقولُ لِلشَّیءِ کُنْ فَیَکُون؛ از خدای زنده جاوید، به بندۀ زندۀ جاوید. اما بعد؛ پس من به هر چه بگویم بشو می‌شود و تو را هم به گونه‌ای قرار دادم که به چیزی بگویی بشو، پس بشود. نامه و خطاب از خدا به انسان چقدر لذت بخش است! بندۀ من همان‌طور که من هر چه را بخواهم بشود تا بگویم بشو می‌شود، تو هم که پرتوی از ارادۀ من را داری، آنچه را بخواهی و اراده کنی می‌شود.
علیرضا
در روایت آمده است که بلافاصله بعد از نماز سه مرتبه استغفار کنید. اَسْتَغْفِرُ اللهَ الّذی لا اِله الّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ذُو الْجَلالِ وَ الْاِکْرامِ وَ اَتُوبُ اِلَیهِ؛ طلب آمرزش می‌کنم از خدایی که جزا و خدایی نیست. اوست زنده و پایندۀ ابدی، صاحب جلال و بزرگواری و به سوی او باز می‌گردم. شاید این استغفار‌ها از همین نمازی باشد که در عین شکر از انجامش استغفار هم دارد؛ چرا که لایق درگاه خدا نبود.
Younes Rahimi
روز قیامت روز است، اما روشنایی آنجا به خورشید و ماه نیست؛ چرا که خورشید و ماه به تاریکی گرایده‌اند. بلکه روشنایی آنجا به آشکار شدن حقایق و به کنار رفتن پرده‌ها و آشکار شدن غیب است.
sara.sh
غیبت‌کنندگان فرمودند: قومی را دیدم که از پوست و گوشتشان لقمه لقمه می‌گرفتند و در دهانشان می‌گذاشتند و می‌گفتند: کُلُوا ما اَکَلْتُمْ؛ بخورید آنچه می‌خوردید. گفتم یا جبرئیل این‌ها چه کسانی هستند؟ گفت: آن‌ها که غیبت مردم می‌کنند و پشت سر یکدیگر بدی هم را می‌گویند.
sara.sh
آن‌ها مردانی هستند که در راه خدا شهید شدند، در حالی که نافرمانی پدرانشان را کرده بودند. چون شهید شدند داخل جهنم نمی‌شوند و چون نافرمانی پدرانشان را کرده‌اند داخل بهشت نمی‌شوند، بلکه بر دیواری بین بهشت و جهنم قرار می‌گیرند … هنگامی که خداوند از حساب خلقش فارغ می‌گردد و کسی جز آنان باقی نمی‌ماند، آن‌ها را مشمول رحمت خویش می‌سازد و وارد بهشت می‌کند.
Younes Rahimi
پیامبر اکرم(ص) دعای مجیر را می‌خواند و در هر بندی از هشتاد و شش بند آن این جمله را تکرار می‌کند: اَجِرنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ؛ ای پناه دهنده، ما را از آتش پناه ده! گفته‌اند: این دعا برای رفع غم و اندوه و شفای مریض و ادای دین خوب است، اما مهم همین رفتن در پناه خدا و اسماء حسنای اوست.
Younes Rahimi
خودتان را محاسبه کنید، قبل از این‌که (در آخرت) به حسابتان رسیدگی کنند. و خودتان را توبیخ و ملامت کنید، قبل از این‌که (در آخرت) شما را توبیخ کنند. و (نیز) خداوند را بخوانید و از او بخواهید، پیش از آن‌که بر خدا وارد شوید و دیگر قدرت این کار را نداشته باشید.
Younes Rahimi
به هر حال اگر کسی می‌خواهد او را بالا ببرند، باید بنده باشد و بندگی کند. حالا نه به این نیّت که این چیزها را به او بدهند، بلکه برای خدا باشد. چیزی دادند، دادند. ندادند، ندادند. مهم همان درِ خانه خدا بودن و بندگی کردن است. تو بندگی چو گدیان به شرط مزد مکن که خواجه خود روش بنده پروری داند
Younes Rahimi
قَدْ أَحْسَنَ اللهُ لَهُ رِزْقاً؛ خداوند روزی نیکویی برای او قرار داده است. خدا به اهل بهشت رزق را احسان و انعام می‌کند. خدا میهماندار است و پذیرایی می‌کند. آیا این دلزدگی دارد؟ آیا با رسیدن به کمال مطلق و جمال مطلق، انسان می‌تواند باز دنبال یک چیز دیگر باشد؟! اصلاً مگر کمال دیگری هم هست که انسان دنبالش باشد؟ کسانی که اهل هستند، در همین دنیا هم این را فهمیده‌اند. اوّلاً، حرص دنیا را نمی‌زنند و می‌دانند دنبال چه باشند. ثانیاً، لذتشان در استفاده از نعمت‌ها بیش از این‌که از خود نعمت باشد، از دستی است که آن نعمت را داده است. دلی کز معرفت نور و صفا دید به هر چیزی که دید اول خدا دید لذا با نعمت‌ها درست برخورد می‌کنند.
کاربر ۶۴۰۰۹۴۴
امام صادق علیه‌السلام فرمود: لَیْسَ مِنْ شیعَتِنا مَنْ اَنْکَرَ اَرْبَعَۀ اَشْیاءَ: المِعْراجَ وَ الْمَسْاءَلَۀ فِی الْقَبِْر، وَ خَلْقَ الْجَنَّۀ وَ النّارِ وَ الشَّفاعَۀ؛ از شیعیان ما نیست کسی که چهار چیز را منکر شود: معراج، سؤال قبر، خلقت فعلی بهشت و جهنم و شفاعت را.
sara.sh

حجم

۳۲۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۳۲۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان