دانلود و خرید کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی ابوذر اسکندرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی اثر ابوذر اسکندرپور

کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی

معرفی کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی

کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی نوشتهٔ ابوذر اسکندرپور است. انتشارات فرنام این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی

کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی پس از بیان کلیات، در ۴ فصل موضوع اصلی را تبیین و تشریح کرده و در پایان نیز دست به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری زده است. عنوان برخی از فصل‌های این کتاب عبارت است از «جرایم جنسی و بزه‌دیدگی جرایم جنسی»، «تأثیر عوامل "تقصیر و قصور" "تحریک" و "ارتباط قبلی" بزه‌دیده در ارتکاب جرایم جنسی»،‌ و «رویکردها و تحولات نقش بزه‌دیده در بزه‌دیدگی جرایم جنسی».

نویسنده نوشته است که در وقوع جرم عوامل مختلفی دخیل هستند؛ عواملی که یکی از آن‌ها نقش بزه‌دیده در وقوع جرم است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اگر هر اقدام خلاف یا مغایر که دارای وصف مجرمانه است، همانند مثلثی تصور شود، جرم و مجرم و بزه‌دیده، ضلع‌های ۳گانهٔ آن را تشکیل می‌دهند. بزه‌دیدگان یکی از اضلاع مثلث جرم هستند که نقش آن‌ها از نظر جرم‌شناسانْ به دور نمانده و از اوایل دههٔ ۱۹۷۰ میلادی در رشتهٔ جدیدی به نام بزه‌دیده‌شناسی به بررسی بزه‌دیدگان جرایم پرداخته شده است.

خواندن کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد بزه‌کاری و نقش آن در وقوع جرایم جنسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش بزه دیده در وقوع جرایم جنسی

«با توجه به اینکه مصادیق جرایم جنسی متعدد است، اما به صورت کلی قشرها یا گروه‌های سنی در این بحث آسیب‌پذیرتر از بقیه هستند، که قوهٔ تمیز و تشخیص آنها کامل نشده یا کمتر از حد معمول است و یا آسیب‌پذیرتر هستند و البته در مواردی خود بزه دیده در ارتکاب عمل مجرمانهٔ جنسی تأثیر گذار هستند، همانطور که در بعضی از پرونده‌ها، طبق اعترافات مجرمین، نقش موثر و اصلی را پوشش قربانی داشته است و دو موضوع در نوع پوشش قابل طرح است، یک مورد بحث جلب توجه و تحریک و دیگری میزان تطابق با عرف جامعه که ممکن است یک پوشش نامناسب در ذهن مخاطب و بیننده جلوه دهد؛ لذا توصیه می شود در این مورد توجه بیشتری شود و با توجه به موضوع تحقیق، موارد ذیل پیشنهاد می گردد:

۱- معمولاً از آن جهت که اقدام فرایند جنسیتی لازمهٔ زندگی هر شخص بالغی می باشد، لذا جرایم جنسی زمانی شکل می گیرد که امکان ازدواج در قالب ارزش ها و قوانین اجتماعی برای فرد فراهم نباشد؛ در چنین شرایطی فرد سعی می کند از راه های غیر مشروع و غیر عرفی، به خواسته اش برسد. بنابراین توصیه می شود که قوای حاکمه توجه بیشتری به امر ازدواج بنمایند.

۲-از بین بردن وضعیت های پیش جنایی با پیش بینی تدابیری چون جلوگیری از تظاهر به فساد و تحریک بزهکاران بالقوه برای محو زمینه های مساعد جرم زا در جرایم جنسی.

۳- به کار بردن یافته های بزه دیده شناسی نخستین یا همان اولیه، توسط دست اندرکاران سیاست جنایی.

۴- انجام آموزشهای لازم در راستای خارج نمودن زنان، کودکان و افراد بزه پذیر بالقوه از موقعیت بزه پذیری، با دشوار نمودن فرآیند ارتکاب جرایم جنسی.

۵ - شناسایی مکان های جرم خیز و خارج نمودن آن مکان از موقعیت ارتکاب جرم و همچنین اطلاع رسانی به جهت مراقبت در رفت وآمد به آن مکان ها.

۶- شناسایی افرادی که مستعد بزه دیده واقع شدن در جرایم جنسی هستند و مراقبتهای لازم از آنان و ترویج فرهنگ خود ایمن سازی.

۷-پیش بینی ساز وکارهای قانونی در جهت تخفیف کیفر بزهکاران به منظور حمایت کمتر از افرادی که در بزه دیده واقع شدن خود در زمینه جرایم جنسی، نقش اساسی ایفاء می کنند که خود این موضوع می تواند موجب پیشگیری کیفری از ارتکاب این دسته از جرایم شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان