دانلود و خرید کتاب ناپلئون افغانستان سندی گال ترجمه سمیه مروتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناپلئون افغانستان اثر سندی گال

کتاب ناپلئون افغانستان

نویسنده:سندی گال
انتشارات:نشر کلکین
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ناپلئون افغانستان

کتاب ناپلئون افغانستان نوشتهٔ سندی گال و ترجمهٔ سمیه مروتی است. نشر کلکین برگی از زندگی «احمدشاه مسعود» را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب نخستین جلد از مجموعهٔ «روایت افغانستان» است.

درباره کتاب ناپلئون افغانستان

کتاب ناپلئون افغانستان به زندگی «احمدشاه مسعود»، قهرمان ملی افغانستان پرداخته است. این کتاب اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ میلادی و به‌وسیلهٔ انتشارات «Haus Publishin» به زبان انگلیسی منتشر شد. «روری استوارت» (وزیر امور خارجهٔ توسعهٔ بین‌الملل انگلستان و عضو ارشد مؤسسهٔ امور جهانی جکسون در دانشگاه ییل) مقدمهٔ این کتاب را نوشته است. سندی گال (یکی از چهره‌های سرشناس رسانه‌ای انگلستان) این کتاب را در ۲۵ فصل به رشتهٔ تحریر درآورده است. عنوان برخی از این فصل‌ها عبارت است از «بریتانیایی‌ها مسعود را پیدا کردند»، «پیشنهاد روس‌ها برای آتش‌بس»، «مسعود کابل را تصرف کرد»، «صرف چای و راکت با طالبان»، «عقب‌نشینی مسعود از کابل»، «سفر مسعود به اروپا» و «مسعود را چگونه کشتند». کتاب حاضر تصویری ممتاز از یکی از برجسته‌ترین چهره‌های قرن بیستم ارائه کرده است. ناپلئون بناپارت سعی در تسخیر جهان داشت؛ مسعود برعکس ناپلئون، با امپراتوری شوروی در مقیاسی جهانی و از یک درهٔ کوچک در افغانستان به نمایندگی از مردم خود ایستاد و مقابله کرد. در این کتاب ما هم جزئیات عملی و اساسی نبوغ نظامی احمدشاه مسعود را می‌بینیم و هم نگاهی اجمالی به موهبت‌های اجتماعی و خونگرمی این مرد داریم که او را در میان پیروان خود بسیار محبوب کرده است.

به‌گفتهٔ مترجم کتاب حاضر، سمیه مروتی، این کتاب به افغان‌هایی اشاره کرده است که بدون آنکه بدانند، درگیر یک بازی شده و در ازای دریافت پول، وظیفه‌ای را انجام داده‌اند. این‌ها ندانسته تبدیل به حلقه‌ای از یک عملیات شده بودند. در این میان، بوده‌اند افغان‌هایی هم که دانسته پا به میدان گذاشته و با روس‌ها همکاری کرده و ورود آن‌ها به افغانستان را خوش‌آمد گفته‌اند. کتاب حاضر بخشی از تاریخ افغانستان را شرح داده است. رئیس بنیاد احمدشاه مسعود گفته است که سندی گال، آخرین سفرش به افغانستان را در دورهٔ جهاد انجام داد. هدف او از آن سفر، دیدن جبه‌های جنگ و گردآوری اطلاعات بیشتر برای کتابش بود. کتاب «مسعود، ناپلئون افغانستان» در حالی توسط سندی گال نوشته و منتشر شد که دولت فرانسه در مراسم ویژه‌ای با حضور «احمد مسعود» (پسر احمدشاه مسعود)، حامد کرزی (رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان)، عبدالله عبدالله (رئیس شورای مصالحهٔ ملی) و شماری از هواداران او، خیابانی را در این کشور «مسعود» نام گذاشت و در کنار آن، دولت پاکستان نیز اعلام کرد که در نظر دارد مکانی را به اسم قهرمان ملی افغانستان نام‌گذاری کند.

خواندن کتاب ناپلئون افغانستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر افغانستان، علاقه‌مندان به شخصیت «احمدشاه مسعود» و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سندی گال

سندی گال روزنامه‌نگار، نویسنده، تهیه‌کنندهٔ مستند و گویندهٔ خبر سابق ITN در انگلستان بوده است. فعالیت روزنامه‌نگاری او در روزنامه‌های آبردین‌پرس و ژورنال، پیش از پیوستن به رویترز و سپس ITN و با پوشش جنگ و انقلاب آغاز شد. او از مناطق جنگ و درگیری در سراسر جهان گزارش تهیه کرده است. ۴ كتاب دربارهٔ افغانستان نوشته و ۳ مستند نیز دربارهٔ اشغال شوروی ساخته است. ۲ كتاب از او نامزد دریافت جایزهٔ BAFTA شدند. یکی از کتاب‌های او درمورد افغانستان، «ناپلئون افغانستان» نام دارد که به کوشش‌های «احمدشاه مسعود» پرداخته است.

گفته شده است که سندی گال با تجاوز شوروی سابق، تلاش کرد تا به‌سراغ چهره‌ای رود که توان رهبری مبارزه علیه اشغال ارتش سرخ را داشته باشد. او چند سفر رسانه‌ای به افغانستان داشت تا سرانجام در سال ۱۹۹۶ راهی استان پنجشیر شد و با فرمانده‌مسعود، این جوان دارای کاریزما برخورد کرد. سندی گال در بازگشت به لندن، یافته‌های خود را با رسانه‌ها و دوستان به اشتراک گذاشت و در اولین کتاب خود با نام «رنج یک ملت» (Agony of a Nation)، مبارزات مردم افغانستان و نقش برجستهٔ مسعود در برابر تجاوز شوروی سابق را روایت کرد. این نویسنده و روزنامه‌نگار در عمر ۱۰۰ سالهٔ خود، جنگ‌های معروف جهان، از ویتنام تا جنگ خلیج‌فارس در گوشه‌گوشهٔ جهان را به‌شکل مستند پوشش داده و به رشتهٔ تحریر درآورده است.

گاتاها
آبتین ساسانفر
تئاتر و اجرای مدرن آسیا
کوین جی. وتمور
وداع با خودتخریبی و دیگرتخریبی
شهربانو قهاری
پساساختارگرایی
کاترین بلزی
مهارت‌های مشاوره‌ای در سیره‌ی رضوی
مریم نعیمی
قهرمان گفتگو
جری بی. جنکین
تا سرای او
جی. پی. واسوانی
راهنمای رهبر آموزشی برای طراحی برنامه‌ی درسی
جانت ا. هیل
مشق های خط نخورده
ابراهیم حقیقی
رفتارهای پرخطر؛ عوامل و پیامدها
امینه امیری
معما در موزه
آنه هیلرمن
خواب های کاغذی
مهدیه شهریاری مقدم
مداخلات بهنگام اختلالات طیف اُتیسم
سیدعلی صمدی
گروه ویژه اقدام مالی FATF
غلام نبی فیضی چکاب
این دختر نامرئی نیست
مارکوس سجویک
بررسی احکام و حقوق اسرای جنگی در فقه امامیه و قوانین بین الملل
سید احمد قاضی میرسعید
نان به روایت ساناز سانیا
ساناز مینایی
روش های مراقبت ویژه و اورژانسی در دامپزشکی
سپهر میرداوردوست
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
جنگ چهره زنانه ندارد
سوتلانا آلکسیویچ
فرمانده کجاستی؟ درباره زندگی احمد‌شاه مسعود
کاوه شجاعی
جنگ چهره‌ی زنانه ندارد
مهسا ملک‌مرزبان
هزار فرسنگ تا آزادی
یون سون کیم
نبرد من
آدولف هیتلر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
در قلمرو پادشاهان
کارمن بن لادن
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
مهاتما گاندی
محمد قاضی
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
جنگ جهانی دوم
مهدی حقیقت‌خواه
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
اختراع قوم یهود
احد علیقلیان
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۲۸۵,۰۰۰
تومان