دانلود و خرید کتاب چین چگونه سرمایه‌داری شد؟ رونالد کوز ترجمه سید پیمان اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چین چگونه سرمایه‌داری شد؟ اثر رونالد کوز

کتاب چین چگونه سرمایه‌داری شد؟

معرفی کتاب چین چگونه سرمایه‌داری شد؟

«چین چگونه سرمایه‌داری شد؟» نوشته رونالدکوز(۲۰۱۳-۱۹۱۰) و نینگ وانگ(-۱۹۷۱) است و به این موضوع می‌پردازد که چگونه کشور چین در طول سه دهه اصلاحات اقتصادی از کشوری سویالیستی با فقر گسترده تبدیل به کشوری صنعتی با اقتصادی مبتنی بر بازار شد. این کتاب از آنجا که تحولات اقتصادی و سیاسی چین را از دهه ۱۹۴۰ و از زمان به قدرت رسیدن حزب کمونیست رصد کرده و اتفاقات و رویدادهای این دوره را با دیدی تاریخی در چارچوبی تئوریک مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده، حاوی نکات و تجارب ارزنده‌ای است و نگرشی روشن به خواننده می‌دهد. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «در کنفرانسی که در ژوئیه ۲۰۰۸ در دانشگاه شیکاگو با عنوان «تحولات و دگرگونی اقتصاد چین» برگزار شد، استیون چیانگ در مقاله‌ای عنوان کرد، تحولات اقتصاد چین به مثابه گذار از نظام سوسیالیستی به نظام سرمایه‌داری است و از آن به عنوان «بزرگ‌ترین برنامه اصلاح ساختار اقتصادی در تاریخ» یاد کرد. نتیجه‌گیری چیانگ بدون تردید صحیح است. آنچه این نتیجه را شگفت‌آور کرده این است که سلسله وقایعی به تغییر ساختاری اقتصاد چین به سرمایه‌داری منجر شد که برنامه‌ریزی‌شده نبود و نتیجه نهایی آن نیز کاملاً غیرمنتظره بود. شاید جالب‌توجه‌ترین جنبه گذار اقتصادی چین به سمت سرمایه‌داری آن است که این تحولات زیر نظر و حمایت حزب کمونیست چین بود. این مسئله، مثالی قابل تامل از این گفته هایک تحت عنوان «نتایج ناخواسته کنش انسانی» است. در سال ۱۹۸۲ موسسه امور اقتصادی لندن رساله‌ای از چیانگ با عنوان «آیا چین به سمت سرمایه‌داری می‌رود؟» منتشر کرد؛ پاسخ او به سوالی که در عنوان رساله مطرح کرده مثبت بود. نتیجه‌گیری چیانگ تقریباً با ناباوری و تعجب همگان مواجه شد. حتی خود او نیز احتیاطش را با این جمله که «دوره گذار اقتصادی سریع نخواهد بود» نشان داد.»
دولت و جامعه در گذار چین به دموکراسی
شیائوجین گوئو
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه
جواد قربانی آتانی
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
سوسیالیسم
کریستین نیمیتز
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی
آبهیجیت بنرجی
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
چین و غرب
اچ ار مک مستر
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی

نظرات کاربران

امیر رضا
۱۳۹۸/۰۷/۱۱

کتاب بسیار خوب و کار امدی است . مناسب برای همه افراد الخصوص دانشجویان .

Farough
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

بنده نسخه چاپی کتاب رو چن ماه پیش خوندم.. کتاب واقعا عالیه و اطلاعات دست اولی رو ارائه میده تقریبا برای هر موضوعی ارجاع به مقاله و کتاب دیگه ای هست. اما افسوس و صد افسوس که مترجم، کتاب رو

- بیشتر
مطالعه گری حرفه ای
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

موضوع کتاب خیلی خوب هست ولی کل این کتاب میتونست بجای ۸۰۰ صفحه ۳۰۰صفحه باشه پر از هجو و تکرار بی دلیل...من کلا به کتابهایی که حجم زیاری دارن همیشه شک دارم..معمولا اکثر این کتاب ها میتونن خیلی کم حجم

- بیشتر
Ehsan
۱۳۹۷/۰۸/۰۸

ترجمه اش اصلا خوب نیست.

وحید
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

میان تبیین‌های مختلفی که در مورد تغییرات دهه‌های گذشته چین دیده و شنیده‌ام به نظرم دقیق‌تر و با نگاه عملگرایانه‌تری بود، هر چند که برای حدود یک دهه قبل است، اما الان با گذشت این مدت به نظر صحت‌ش بیشتر

- بیشتر
مه گل
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

صرف مطالعه فصل ششم کافیه چون مطالب فصول قبل، در فصل ششم خلاصه شده

سید کتابی
۱۳۹۷/۱۰/۰۲

هر کتابی که تو این مصمون باشه حتما خوبه و دوستش خواهم داشت

دانشجونده
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

تاریخ شروع: ۱۹ آذر هرروز ۲۵ ص وقتی تموم شد نظرم رو اضافه میکنم :)

اصغر سبیل
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

چین چگونه سرمایه دار شد!! دیزززززززز (به سختی) ایمان به خدا عمل صالح و توکل به آل پیامبر و خاندان مطهر ایشان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
«مطمئن‌ترین راه برای تخریب و از بین بردن یک صنعت حمایت از آن با انحصار دولتی است» .
MeysaM M
اصلاحات بازارمحور چین، شامل ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و ورود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، به سرعت میلیون ها نفر را از فقر رهانید و استاندارد زندگی یک چهارم جمعیت جهان را ارتقا داد. این نتایج قابل توجه، کشورهای دیگر همچون هندوستان و ویتنام را به خیرخواهی بازار و ناکارامدی برنامه‌ریزی دولتی متقاعد کرد.
MeysaM M
هنگامی که مائو تسه تونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین و رهبر حزب کمونیست از سال ۱۹۴۳، در نهم سپتامبر ۱۹۷۶ درگذشت، چین در میانه انقلاب فرهنگی‌ای بود که وی یک دهه قبل، آن را آغاز کرده بود. این نخستین مرحله از مجموعه تحولاتی بود که احیاکننده سوسیالیسم و زداینده فساد ناشی از نظام سرمایه‌داری و انعطاف‌ناپذیری ساختار بروکراتیک تلقی می‌شد. «انقلاب فرهنگی» با سلسله سیاست‌های اجتماعی و سیاسی بی‌رحمانه‌ای دنبال شد که مائو آن را برای هدایت چین به سوی بهشت موعود سوسیالیستی اجتناب‌ناپذیر می‌دانست. مائو معتقد بود چین فقط در صورتی می‌تواند فقر را پشت سر بگذارد و به شاهراه طلایی سوسیالیسم برسد که مردم تمام توانایی، فکر و اقدامات خود را در راستای اهداف جمعی قرار دهند. مردم چین، با از بین بردن خودخواهی و مالکیت محدود، تولدی دوباره خواهند یافت.
esrafil aslani
زمانی‌که خروشچف اعلام کرد، اتحاد جماهیر شوروی در طول ۵۰ سال آینده ایالات متحده را در تولید فولاد پشت سر می‌گذارد. مائو در سخنرانی‌اش مجبور شد چین را متعهد کند که از بریتانیا، دومین اقتصاد بزرگ سرمایه‌داری در تولید فولاد در طول ۵۰ سال آینده سبقت بگیرد. این برنامه جاه‌طلبانه بسیار فراتر از توانایی تولیدی چین بود. زمانی‌که معلوم شد کارگاه‌های موجود تولید فولاد نمی‌توانند این حجم تولید را محقق کنند، تولید فولاد به کار همه تبدیل شد. کارکنان همه کارخانه‌ها، مدارس و بخش‌های تولیدی در سراسر جامعه چین روستایی برای تولید فولاد به کار گرفته شدند.
laissez faire
گزارش‌های اغراق‌آمیز دولت‌های محلی به پایتخت درباره میزان تولید کشاورزی در پاییز ۱۹۵۸جاذبه قابلیت اقتصادی کمونیسم را تشدید کرد. تمرکززدایی و نبود نظارت موثر، رقابت به شدت غیرواقعی و جعلی بین دولت‌های محلی را دامن زد. دولت‌های محلی یکی پس از دیگری برداشت غلات خود را فوق‌العاده اعلام می‌کردند.
مهیار
تحولات اقتصاد چین به مثابه گذار از نظام سوسیالیستی به نظام سرمایه‌داری است و از آن به عنوان «بزرگ‌ترین برنامه اصلاح ساختار اقتصادی در تاریخ» یاد کرد.
کاربر ۳۷۳۱۷۲۱
«جام آهنی» سوسیالیسم-استخدام مادام‌العمر توسط یک کارفرما- تغییر کرد. قرارداد کاری معرفی شد
وحید
در نبود نظام بازاری شرکت‌های ادغام‌شده در استفاده مؤثر از منابع، قدری پیشرفت کردند.
وحید
در ۲۳ مارس سال ۱۹۸۶ کمیسیون دولتی تصمیمی را در مورد تحقق یکپارچگی بیشتر اقتصادی به صورت افقی صادر کرد که شرکت‌ها را در مناطق مختلف و تحت نظارت متفاوت تشویق می‌کرد با هم ادغام شوند
وحید
قدرتمندترین عناصر هر جامعه‌ای، اغلب بهترین عوامل تغییر نیستند. مسئله به این سادگی نیست که قوی‌ترین بازیگران معمولاً ذینفع‌ترین‌ها در وضع موجود هستند و تمایلی به تغییر وضع موجود ندارد. گاهی مخالفت با تغییر وضع موجود لزوماً به معنی برخورداری از وضع موجود نیست، بلکه به این دلیل است که مخالف تغییر، اساساً هیچ گزینه ذهنی دیگری ندارد و چارچوب فکری وی کاملاً بسته و منجمد است.
Pouya Yarahmadi

حجم

۴۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۴۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان