دانلود و خرید کتاب نامه سر به مهر ماهاتریا را ترجمه مهدی گازر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه سر به مهر اثر ماهاتریا را

کتاب نامه سر به مهر

نویسنده:ماهاتریا را
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نامه سر به مهر

کتاب نامه سر به مهر نوشتهٔ ماهاتریا را و ترجمهٔ مهدی گازر است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نامه سر به مهر

ماهاتریا را، پیشوا و مربی معنوی، در کتاب نامهٔ سربه‌مُهر به دنبال آن است تا با تبیین و تفسیرِ معارف و مفاهیم عمیق زندگی، به زبان ساده و قابل‌فهم، دیدگاه انسان را نسبت به زندگی تغییر دهد و تمایزی چشمگیر را در مخاطبانش خلق کند. او در این کتاب و در قالب خطابه‌هایی متوالی و مختصر، با تأکید بر نقش ارزشمند خِرد، معنویات و قابلیت‌های انسانی در پیشرفت و ترقی، بر خوب زیستن اصرار می‌ورزد و تجربیاتش را در اختیار کسانی که خواستار افزایش دستاوردها در تلاش‌های معنوی، عاطفی و مادی‌شان هستند قرار می‌دهد.

این کتاب، با فروش بیش از دویست هزار نسخه،‌ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های هندوستان بوده است. رئیس دیوان عالی هند معتقد است نامهٔ سربه‌مُهر بهترین کتابی‌ است که خوانده است.

خواندن کتاب نامه سر به مهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران معرفت و حکمت هندوستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماهاتریا را

ماهاتریا را، زادهٔ ۲۳ مِه سال ۱۹۶۵ میلادی، پیشوا و مربی معنوی اهل هندوستان است. وی به‌خاطر روش‌های ساده و درعین‌حال قدرتمندش برای انتقال معارف ارزشمند به مخاطبان شهرت دارد. او که بیست سال است پا در مسیر آگاه‌سازی بشر نهاده، هدف خود را یاری‌رساندن به انسان‌ها در دستیابی و بالفعل ساختن قابلیت‌هایشان بیان نموده و با نگارش کتاب‌های مختلف و برگزاری سخنرانی‌های متعدد در این مسیر کوشیده است. ماهاتریا را، سردبیر مجلۀ اندیشه‌های منجمد و نیز مؤسس سازمان اینفینیتئیسم، سازمانی است که برای الهام‌بخشی به انسان‌ها در مسیر تلاش‌های معنوی و جسمانی‌شان پایه‌گذاری شده است.

بخشی از کتاب نامه سر به مهر

«تشخیص باطن هر شیء مادی می‌تواند آن را به یک موهبت ارزشمند مبدل سازد و در مقابل نیز، چه‌بسا در صورت ناتوانی در شناخت این باطن، موهبتی ارزشمند مبدل به یک شیء صرفاً مادی شود.

وقتی به باطن و سرشت کسی که قلمی را به تو هدیه داده، پی ببری، قلم در نقش یک موهبت گران‌قدر پدیدار می‌شود. با درک نقش ارزشمند پدر و مادرت در پرورش و تربیتت خواهی گفت که «من دوران کودکیِ پُرموهبتی داشته‌ام.» وقتی نقش معلمان را در آموزشت درک کنی، آموزش' تبدیل به یک موهبت خواهد شد. با تشخیص باطن کارفرمایانت، سبک زندگی‌ات هم یک موهبت می‌شود. از طریق درکِ نقش و تلاش کارمندانت، رشد سازمانی را هم یک هدیه و موهبت خواهی خواند.

با یک چشم‌انداز درست و تشخیص باطن هرچیزی، موهبت‌ها دیگر عنصری مادی تلقی نخواهند شد.

در همین راستا، امروز موهبتی جاودانی‌ست. ازآنجایی‌که مصادر مختلفی برای هر موهبت قابل تصوّر است، امروز درعین‌حالی که شاید آخرین روز زندگی‌ات باشد، می‌تواند هدیه‌ای گران‌قدر از جانب خداوند نیز تلقی شود. بسیاری از کسانی که دیشب را سر بر بالین نهاده‌اند، صبحِ امروز از بسترِ خواب برنخاسته‌اند. واقعیت این است که اگر امروز را زنده از خواب برخاسته‌ای، قدرتی ماورایی بر این باور بوده که تو سزاوار زیستنِ امروز بوده‌ای. وجود ملکوتیِ نهفته در پسِ این بیست‌وچهار ساعتِ مادی را درک کن. بدان که امروز موهبتی مقدّر برای توست و قدر ندانستنش به معنای ناشکری است. تلف کردن هرروز از زندگی، ناسپاسی در برابر کسی است که این موهبت ارزشمند را به تو ارزانی داشته است. قدرِ امروز را بدان و بر ارزشش بیفزای.

در طولِ امروز، یک روز از عمرت را با دستاوردِ امروزت مبادله می‌کنی بنابراین، امروزت را تا جایی‌که می‌توانی پُربار و ثمربخش رقم بزن. امروز' نخستین روز از باقیِ عمرت است. روی گذشته خطِ بطلان بکش و باور داشته باش که دیروز در همان دیروز به پایان رسیده است. با شتابِ تمام در اندیشهٔ ساختن فردا باش. امروز' وَقعی به نواقص گذشته‌ات نمی‌گذارد و تحت تأثیر احتمالات آینده هم قرار نمی‌گیرد. امروز' روزی منحصربه‌فرد، فرصتی ارزشمند و به‌نوبهٔ خود بخشی از زندگی‌ات محسوب می‌شود. ازاین‌رو، اگر حواست به امروزهایت باشد، می‌توانی مراقب زندگی‌ات هم باشی.

بودا می‌گوید: «بیا از جای برخیزیم و شکرگزاری کنیم که حتی اگر امروز به‌اندازه نیاموخته‌ایم، لااقل اندکی بر دانشمان افزوده شده؛ حتی اگر دانشی فرانگرفته‌ایم، لااقل بیمار نبوده‌ایم و چنانچه بیمار شده‌ایم، لااقل نمرده‌ایم. پس بیا همه باهم شکرگزاری کنیم.»

تو هم با زبان شکر بگو: «خداوندا! امروز' موهبتی است که به من ارزانی داشته‌ای و قدر دانستنِ امروز، شکری است که به درگاهت به‌جای می‌آورم.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان