دانلود و خرید کتاب اشک های سوالی! ناصر پروانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اشک های سوالی! اثر ناصر پروانی

کتاب اشک های سوالی!

نویسنده:ناصر پروانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اشک های سوالی!

کتاب اشک های سوالی! نوشتهٔ ناصر پروانی است. انتشارات گرایش تازه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی یک مجموعه غزل است.

درباره کتاب اشک های سوالی!

کتاب اشک های سوالی! حاوی مجموعه‌ای از شعرهای ناصر پروانی است. این مجموعه غزل که هجدهمین اثر این شاعر است، اشعاری با مضامین عاشقانه و اجتماعی در خود جای داده است. این کتاب هم‌زمان با یلدای ۱۴۰۱ در بازار عرضه شده و طبق توافق شاعر با ناشر، تمام عواید حاصل از فروش این کتاب که با محوریت کانون‌های فرهنگی و اجتماعیِ دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جمع‌آوری خواهد شد، صرف خرید پوشاک کودکان بی‌بضاعت خواهد شد.

شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

غزل در ادبیات فارسی به قالبی از شعر سنتی فارسی گفته می‌شود. غزل‌ها معمولاً بین ۴ تا ۱۲ بیت دارند. مصراع اول بیت نخست با مصراع‌های زوج هم‌قافیه است. موضوع اصلی غزل بیان عواطف و احساسات، ذکر زیبایی و کمال معشوق و شکوه از روزگار است. بیت‌های غزل فارسی از لحاظ مضمون دارای استقلال هستند. در آخرین بیت غزل، شاعر نام شعری یا تخلص خود را می‌آورد و بهترین بیت آن را شاه‌بیت یا بیت‌الغزل می‌گویند.

خواندن کتاب اشک های سوالی! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران و قالب غزل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اشک های سوالی!

«لبخند تو با خنده‌ی پائیز گره خورد

یلدا نشده قصه‌ی ما نیز گره خورد

ای نیمه‌ی گمگشته پیدا شده‌ی من

معشوق تو با نیمه لبریز گره خورد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰
۵۰%
تومان