دانلود و خرید کتاب تفسیر خواب زیگموند فروید ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر خواب اثر زیگموند فروید

کتاب تفسیر خواب

امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تفسیر خواب

خلاصه‌کتاب تفسیر خواب نوشتهٔ زیگموند فروید و ترجمهٔ رضا اردلان است و نشر شنیدار آن را منتشر کرده است. نظریهٔ فروید دربارهٔ خواب در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب تفسیر خواب

چگونه با کمک فروید، خواب‌های خود را تعبیر کنید؟

آیا تا به‌ حال نیمه‌شب از خواب پریده‌اید؟ در حالی ‌که دچار احساس گم‌گشتگی هستید، به اطراف نگاه می‌کنید. از سویی دیگر ممکن است در آن حالت، حسی مانند تغییرکردن یا واردشدن به مرحله‌ٔ جدیدی از زندگی را تجربه کنید؛ تجربه‌ٔ یک رؤیای شیرین و عجیب یا کابوسی ترسناک که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است.

شاید برای پاسخ به این سؤال کمی به گذشته و خواب‌هایتان فکر کنید، حتی ممکن است چیزی به خاطر نیاورید. بسیاری از افراد با قاطعیت در جواب چنین پرسش‌هایی می‌گویند هرگز چنین حسی را تجربه نکرده‌اند؛ اما باید گفت این یک ادعای دروغ است!

تا به‌ حال با خود فکر کرده‌اید چرا خواب می‌بینید؟ رؤیاهای ما در واقع حامل پیامی از ناخودآگاه است، اما ناخودآگاه ما برای رساندن چه پیامی تلاش می‌کند؟

خواب‌دیدن یک پدیده‌ٔ درونی و ناخودآگاه است. زیگموند فروید، پدر روانکاوی را می‌توان جزو نخستین افرادی دانست که با بیان ایده‌های متفاوت در ارتباط با رؤیا، جهان خواب را به شیوه‌ای نوین تفسیر کرد. فروید تلاش کرد تا دنیای خواب را از افسانه‌ها و تعبیرات کلیشه‌ای دور کرده و اثبات کند که خواب یک امر درونی و منحصر به‌ فرد است. او ثابت کرد خواب جهانی اسرارآمیز است که به ناخودآگاه متصل است و از اعماق وجود ما خبر می‌دهد.

خواندن خلاصه‌کتاب تفسیر خواب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طرفداران کتاب‌های فروید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب تفسیر خواب

«در بسیاری از موارد، خواب‌ها به شکلی واضح به درگیری‌های ذهنی انسان اشاره می‌کنند. برای مثال، یکی از همکاران فروید می‌دانست که باید صبح خیلی زود به ملاقات شخصی در بیمارستان برود. او شبِ پیش از ملاقات خواب دید که در تخت بیمارستان دراز کشیده است. این خواب یک تعبیر ساده داشت؛ بیدار شدنِ زودهنگام، از روز قبل ذهن این فرد را مشغول کرده بود. خوابیدن روی تخت بیمارستان به طور واضح به نیاز یا خواسته فرد برای خواب بیشتر و عدم تمایل او برای بیدار شدن اشاره می‌کند.

آیا همه رؤیاها به این اندازه شفاف هستند؟ متأسفانه باید گفت اکثر خواب‌ها تعبیر واضحی ندارند. علاوه بر این، برخی از آن‌ها به طرز عجیبی دردناک هستند. برای مثال یکی از بیماران فروید خواب دید که جوان‌ترین برادرزاده‌اش درون یک تابوت دراز کشیده است. این یکی از ترسناک‌ترین خواب‌هایی است که بسیاری از ما حتی از تعبیر و بازگو کردن آن می‌ترسیم.

بد نیست نگاهی به تعبیر دقیق این خواب بیندازیم:

بیمار فروید در هنگام دیدن این خواب از یک مسئله احساسی رنج می‌بُرد و به تازگی با یکی از دوستان نزدیک خود قطع ارتباط کرده بود. پس از این جداییِ دردناک، فردِ خواب‌بیننده توانسته بود در مراسم تدفین برادرزاده بزرگ‌ترش، دوست خود را دوباره ملاقات کند. منطق این خواب را می‌توان اینگونه توجیه کرد که اگر برادرزاده کوچک‌تر از دنیا می‌رفت، آن شخص دوباره بازمی‌گشت. رؤیا و آرزویی که در این خواب برآورده می‌شد، صرفاً دیدن دوباره دوستش بود؛ آرزویی که بیمار فروید را به شدت ناراحت کرده بود.

شاید با خود فکر کنید تشخیص و تعبیر دقیق چنین خوابی غیرممکن است. باید گفت متأسفانه حق با شماست. رؤیاها اغلب معنای واقعی خود را پنهان می‌کنند؛ اما علت این موضوع چه می‌تواند باشد؟ بیایید یک بار دیگر خواب عجیب بیمار فروید را با هم مرور کنیم. پس از تعبیر این خواب، بیمار علاقه خود به آن شخص را رد کرد؛ چون در درون خود می‌دانست آرزوی بازگشت دوستش کاملاً بی‌فایده است. او با سرکوب آرزو و علاقه خود سعی داشت این رؤیا را از خود دور کند؛ بنابراین کاملاً منطقی است که آرزوی او در خواب نیز پنهان مانده باشد. به زبان ساده می‌توان گفت که آرزو و رؤیای او در خواب سانسور شده بود. تعبیر اینگونه خواب‌ها مانند تفسیر خبر در کشوری است که رسانه‌های خود را سانسور می‌کند. در چنین کشوری روزنامه‌نگاران برای نوشتن گزارش مجبور هستند برخی اخبار را کمی غیرواضح منتشر کنند. آن‌ها با پنهان کردن برخی عناصر یا نمایش واقعیت به شکل دیگر، سانسور را دور می‌زنند. این همان روشی است که رؤیاها نیز در سرزمین خواب از آن بهره می‌گیرند. رؤیاها و آرزوهای ما با پنهان شدن در متن خواب، سعی می‌کنند از سانسور روانی توسط ذهن فرار کنند.»

معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

از جنس عشق
میثم رهبریان
صدف نبوت ۴
غلامرضا سازگار
فصل های زندگی یک زن
دنیل جی. لوینسون
درنای مهاجر و رودخانه‌ی خشکیده
اکبر احمدی
سیر تطور فقه معاصر
محمدحسن ربانی
حزب نازی و هیتلر
حمید عشقی
زخم عتیق
محمدسعید میرزایی
سیب و سجاده و باران
لیلا عبدی (شاخه نبات)
ما اینجا نیستیم تا نظاره‌گر باشیم
لیندا صرصور
تیراندازی در باک هد
ناهید کبیری
نامه هایی از فانوس دریایی
اما کرول
انسان شناسی فرهنگی، با رویکرد تبلیغ بین الملل
محمدرضا آقایی
بیچاره آدم فروش ها
حمیدرضا اقبالدوست
کلاغ سرخ
ویکتوریا اشواب
تهران - پرندک
مهرداد رایانی مخصوص
نویسنده های بزرگ، خواننده‌ های کوچک؛ زیبای خفته
شارل پرو
استانیسلاوسکی و تاثیر او بر تئاتر ایران
جمشید جهان‌زاده
فرانقدهایی بر ناخودآگاه سیاسی
فردریک جیمسون
وقتی زمین دروغ می گوید
سعید تشکری
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

کاربر ۵۴۶۲۱۵۹
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

بیشتر شبیه معرفی کتاب اصلی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۲۲٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان