دانلود و خرید کتاب تاب آوری تحصیلی مسعود غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تاب آوری تحصیلی

کتاب تاب آوری تحصیلی نوشتۀ مسعود غفاری و مجید طاعتی و مرتضی دیدار است. این کتاب را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

درباره کتاب تاب آوری تحصیلی

کتاب تاب آوری تحصیلی در ۵ بخش سازماندهی شده است. هر یک از این بخش‌ها نشانگر مسیری است که محقق در پاسخ به پرسش‌های طرح‌شده پیموده و نوعاً می‌توان شکلی از توالی منطقی و نه علمی را به‌لحاظ مضمون در هر یک از این فصل‌ها مشاهده کرد:

بخش اول، چارچوب کلی و تصویری کلی از موضوع کتاب به ما می‌دهد. در این بخش مسئلۀ اصلی پژوهش، اهمیت و ضرورت بررسی آن، آسیب‌های تهدیدکنندهٔ دانش‌آموزان و همگانی‌بودن شکست، موردبحث قرار گرفته است. در بخش دوم به تعریف مفاهیم، پیشینهٔ مطالعات تاب‌آوری و مفاهیم مترادف تاب‌آوری پرداخته شده است. بخش سوم شامل برخی از مهم‌ترین نظریات و مدل‌های مرتبط با تاب‌آوری است. بخش چهارم به تعدادی از مهم‌ترین عوامل ارتقادهندۀ تاب آوری تحصیلی اختصاص دارد. در بخش پنجم یعنی آخرین بخش، سخن پایانی و راهکارها و پیشنهادهای عملی برای ارتقای تاب آوری تحصیلی آمده است.

خواندن کتاب تاب آوری تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی کودک می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند؛ همچنین این کتاب برای کسانی که مشاغل مرتبط با کودکان و تحصیل آن‌ها دارند، مناسب است.

بخشی از کتاب تاب آوری تحصیلی

«دانش‌آموزان و خطرات پیش رو در جامعۀ ما در قیاس با بسیاری از کشورهای جهان نرخ جمعیت جوان بسیار بالاست و حدود یک‌سوم از کل جمعیت کشور یعنی ۲۰ میلیون نفر را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند. دوران نوجوانی و جوانی در تمام زمان‌ها و جامعه‌ها مسائل و مشکلات و نیازهای خاص خود را دارد. بسیاری از آسیب‌شناسان اجتماعی این دوران را یک دورۀ انتقالی همراه با بحران دانسته و بیان می‌کنند که در این دورۀ انتقالی نوجوانان به‌خاطر تغییر و تحولات زیستی، اجتماعی و روانی دارای نیازها توقعات و انتظاراتی هستند که عدم درک درست آن از سوی بزرگسالان مسئول در زندگی‌شان مشکلات نوجوانان و جوانان را پیچیده‌تر می‌سازد.

در این جا بد نیست به گزارش اردیبهشت ۱۳۹۳ روزنامۀ خراسان که تحت عنوان ضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان به چاپ رسیده و به بیان برخی از مسائل دانش‌آموزان و ضرورت پیگیری آن‌ها می‌پردازد توجه کنیم. براساس این گزارش کج‌روی‌های اجتماعی، آلودگی به مواد مخدر، بزهکاری، سرقت و به دنبال آن ترک تحصیل، فرار از مدرسه و برخی دیگر از مفسده‌های آشکار و پنهان از جمله آسیب‌های اجتماعی هستند که مستلزم چاره‌اندیشی اساسی به‌ویژه از دوران مدرسه است. باتوجه‌به این که دانش‌آموزان در سن حساسی قرار دارند آسیب‌های اجتماعی زیادی آن‌‍ها را تهدید می‌کند و این مسئله مستلزم توجه ویژه به آن‌هاست. موضوعاتی مانند انزوای اجتماعی جوانان، انواع انحرافات جنسی و بسیاری موارد دیگر که با عنوان آسیب مطرح است. در آموزش‌وپرورش یا به‌طور مستقیم وجود دارد یا آثار آن از طرق دیگر به مدرسه ورود پیدا می‌کند به‌عنوان‌مثال طلاق یک آسیب اجتماعی در جامعه است. این مسئله ظاهراً هیچ ربطی به آموزش‌وپرورش ندارد؛ اما آسیب اجتماعی ناشی از آن به آموزش‌وپرورش وارد می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۳۶,۸۰۰
تومان