دانلود و خرید کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم) طاهره احمدزاده هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم) اثر طاهره احمدزاده هاشمی

کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم)

معرفی کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم)

کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم) نوشتۀ طاهره احمدزاده هاشمی در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ روانشناسی کودک و نوجوان قرار دارد و جزو مجموعۀ ۵جلدی چرا درخت سیب من گلابی داد؟ است.

درباره کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم)

کودکان آیندۀ یک کشور را رقم می‌زنند و سرمایه‌گذاری روی این موجودات کوچک، در اولویت هر پدر و مادری‌ است. گاهی والدین به‌دلیل مشغله‌های زیادی که برای خود ایجاد می‌کنند، فراموش می‌کنند که دویدن بی‌وقفۀ آن‌ها به بهانۀ تأمین آتیۀ فرزندانشان چه آسیب عمیقی بر روح و جسم فرزندانشان خواهد داشت و متأسفانه وقتی متوجه این فاجعه می‌شوند که خیلی دیر شده و دیگر فرصتی برای جبران آن نیست. البته، این ناآگاهی گاهاً تعمدی نیست و شرایطی سبب ایجاد آن می‌شود. درواقع، فقط غفلتی است که بسیاری دچار آن هستیم.

نویسنده می‌گوید در جلسات مشاوره یا کارگاه‌ها، زمانی که والدین ناامید و درمانده و گاهاً سر‌در‌گم رفتار فرزندشان هستند، این جمله را از آن‌ها می‌شنویم: «فلان رفتار را انجام داده‌‌ایم و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا فرزندمان سرخورده یا اصطلاحاً عقده‌ای نشود.» آن‌ها تعجب می‌کنند که با این‌ همه مکافات در بزرگ‌ کردن و با حجم زیادی از امکانات مالی که در اختیار او گذاشته‌اند، چرا گاهی شاهد نبود اعتماد‌به‌نفس، افسردگی، پرخاشگری، جامعه‌ناپذیری و مشکلاتی دیگر در فرزندانشان هستند. ابهام همیشگی آن‌ها این است که چگونه ممکن است برخی خانواده‌های معمولی با درآمد کم و زندگی ساده، کودکانی بسیار خلاق، با‌اراده، با‌نشاط و اعتماد‌به‌نفس قوی داشته باشند.

عنوان کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم) برگرفته از ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گوید: «پای درخت سیب، میوه‌ای غیر سیب نمی‌افتد.» این ضرب‌المثل کنایه از این است که فرزندان ما چیزی غیر از خود ما نخواهند بود. بی‌تردید اگر چرایی دربارۀ تربیت فرزند خود داریم، اولین کنکاش باید در شیوۀ تربیتی خودمان باشد. کتاب از والدین می‌خواهد در این مسیر کمی تأمل و به آن فکر کنند. این کتاب می‌تواند تلنگری باشد برای کمی تفکر و تعمق که باارزش‌ترین داشته‌هایمان را قربانی بی‌اهمیت‌ترین مسائل نکنیم.

مجموعۀ «چرا درخت سیب من گلابی داد؟» ۵ جلد دارد و به‌طور کلی شامل ۳۱ پرسشی است که والدین در مسیر تربیت فرزند از خود می‌پرسند. هر جلد این مجموعه به تعدادی از این پرسش‌ها اختصاص دارد. کتاب حاضر، جلد پنجم از این مجموعه است که در آن به تعدادی از پرسش‌های والدین در حوزۀ فرزندپروری و سبک‌های تربیتی پاسخ داده می‌شود. در فصل اول کتاب، انواع خانواده‌ها از نظر سبک تربیتی و فرزندپروری بررسی می‌شوند و در فصل‌های بعد به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود: چرا فرزندم غمگین است؟ چرا فرزندم لج‌بازی می‌کند؟ چرا فرزندم لوس و خودرأی است؟ چرا فرزندم مسئولیت‌پذیر نیست؟ چرا فرزندم منزوی و گوشه‌گیر است؟ چرا فرزندم نامرتب و بی‌نظم است؟ چرا فرزندم وابستگی شدید دارد؟

خواندن کتاب چرا درخت سیب من گلابی داد؟ (جلد پنجم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان به‌ویژه والدین پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان