دانلود و خرید کتاب چهار هزار هفته الیور برکمن ترجمه میثم همدمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار هزار هفته اثر الیور برکمن

کتاب چهار هزار هفته

نویسنده:الیور برکمن
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۰از ۴۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهار هزار هفته

کتاب چهار هزار هفته؛ مدیریت زمان برای انسان فانی نوشتهٔ الیور برکمن و ترجمهٔ میثم همدمی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. این کتاب کوشیده است تا تلنگری برای رهاساختن ما از بند اوهام و غفلت‌های جاری در زندگی باشد. این کتاب شباهت چندانی به کتاب‌های مرسوم در باب مدیریت زمان و بهره‌وری ندارد، بلکه اثری عمیقاً فلسفی است که باید با طمأنینه خوانده شود.

درباره کتاب چهار هزار هفته

بسیاری از ما در مدیریت زمان محدودمان بسیار بد عمل می‌کنیم و این همان چیزی است که وضعیت را دلسردکننده‌تر می‌کند؛ کوشش‌های ما برای حداکثر استفاده از زمان، نه‌تنها مدام با شکست مواجه می‌شود، بلکه اوضاع را بدتر هم می‌کند. سال‌هاست که کتاب‌هایی همچون بهره‌وری خارق‌العاده، هفتۀ کاری چهارساعته و هوشمندتر، سریع‌تر، بهتر و نیز وب‌سایت‌هایی مملو از «ترفندهای روزمرۀ زندگی» برای چند ثانیه، سریع‌تر پیش‌بردن کارهای منزل، با توصیه‌هایشان ما را بمباران می‌کنند (توجه داشته باشید، اصطلاح ترفندهای روزمرۀ زندگی، در بهترین حالت، زندگی‌تان را نوعی ابزار معیوب می‌داند که برای توقف عملکرد نامطلوبش محتاج اصلاح است.) همچنین، نرم‌افزارها و دستگاه‌های قابل‌حمل متعددی برای به حداکثر رساندن بازدهی فعالیت‌های روزانه و حتی خواب در دسترس‌اند. به‌علاوه ویژگی مشتری‌پسند هزاران کالا یا خدمات دیگر، از لوازم آشپزخانه گرفته تا بانکداری آنلاین، کمک به صرفه‌جویی هر چه بیشتر در زمان است.

کتاب چهار هزار هفته تلاشی است جهت جبران کاستی در زمینهٔ مدیریت زمان، جهت کشف یا بازیابی شیوه‌هایی از تفکر پیرامون زمان که بتواند حق مطلب را با توجه به شرایط واقعی ما ادا کند: واقعیت این است که زندگی به شکلی ظالمانه کوتاه است و در میانهٔ آن ۴ هزار هفتهٔ احتمالی سوسو می‌زند.

خواندن کتاب چهار هزار هفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند تغییر اساسی در زندگی خود ایجاد کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چهار هزار هفته

«مشکل واقعی ما زمان محدودمان نیست. مشکل واقعی ما _امیدوارم شما را به باور بدان قانع کنم_ که آن را ناآگاهانه به ارث برده‌ایم و به واسطه‌اش تحت فشار قرار گرفته‌ایم، مجموعه‌ای از ایده‌های دردسرساز دربارهٔ نحوهٔ استفاده از زمان محدودمان است که همگی تنها بدتر شدن شرایط را تضمین می‌کنند. برای اینکه ببینیم چگونه به اینجا رسیده‌ایم و چگونه می‌توانیم ارتباط بهتری با زمان شکل دهیم، لازم است است ساعت را به عقب برگردانیم و به زمانی برویم که اساساً ساعتی وجود نداشت.

درهرحال شما باید سپاسگزار باشید که در اوایل قرون‌وسطی، در کالبد یک دهقان فقیر انگلیسی به دنیا نیامده‌اید، چراکه درآن‌صورت احتمال رسیدنتان به دوران بزرگسالی بسیار کمتر از حالا بود و اگر هم زنده می‌ماندید، تمام زندگی پیشِ رویتان در چیزی جز بردگی تعریف نمی‌شد. باید روزهایتان را برای کارهایی طاقت‌فرسا در زمینی کشاورزی صرف می‌کردید که ارباب محلی اجازه داده بود تا در آن زندگی کنید و در ازایش بخش عظیمی از محصول یا درآمد حاصل از زمین را تقدیمش کنید. کلیسا نیز به طور مدام از شما اعانه طلب می‌کرد و شما به قدری از گرفتاری به عذاب ابدی در هراس بودید که نمی‌توانستید دست رد به سینه‌اش بزنید. شب‌هنگام، نه تنها همراه سایر اعضای خانواده‌تان (که همچون شما به‌ندرت رنگ حمام و مسواک را به خود می‌دیدند)، بلکه با خوک‌ها و مرغ و خروس‌هایتان به کلبهٔ یک‌اتاقهٔ محقرتان پناه می‌بردید؛ خرس‌ها و گرگ‌ها در جنگل پرسه می‌زدند و می‌کوشیدند با هر جنبنده‌ای که پس از غروب آفتاب در بیرون جامانده بود، شکم خود را سیر کنند. بیماری‌ها از همراهان همیشگی‌تان بودند: از بیماری‌های آشنایی نظیر سرخک و آنفلوانزا گرفته تا طاعون خیارکی و آتش سنت آنتونی؛ این بیماری نوعی مسمومیت غذایی ناشی از غلات کپک‌زده بود که موجب می‌شد قربانیان آن، علاوه بر هذیان‌گویی، چنان سوزشی در پوستشان احساس کنند که گویی پوستشان در شعله‌های آتش می‌سوزد یا دندان‌هایی نامرئی پوستشان را گاز می‌گیرد.»

نظرات کاربران

Ghafari H
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

اوایل آنچنان غرق خواندن بودم که الان دسنوشته های آن دوره که نگاه میکنم میبینم چه قلمی اما اکنون گوشه خلوتی و سیگار موسیقی تلخی پایان را کمی شیرین میکند مرگی آسان آرزو دارم همین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱)
ما به خیال فردایی نفس می‌کشیم که هنوز نیامده است و شاید هرگز هم نیاید و با این خیال، امروزمان را می‌سوزانیم. می‌خواهیم در فرصت محدود عمرمان همه‌کار انجام دهیم، اما حرص "همه‌کار کردن" سبب می‌شود که هیچ‌کاری نکنیم.
kaveh
بدیهی است که هرگز زندگی عاری از هرگونه مشکل فرانخواهد رسید. مهم‌تر آنکه خود شما هم نباید خواستار این نوع زندگی باشید، زیرا زندگی عاری از مشکل شکلی از زندگی است که طی آن اقدامات ارزنده انجام نخواهند شد و چنین زیستنی بی‌معنا خواهد بود.
M.o
وقتی شما به اموری توجه می‌کنید که ارزش چندانی برایتان ندارند، درواقع در حال هزینه کردن زندگی‌تان به پای آن‌ها هستید.
M.o
اگر با اشتیاق رنج ناشی از ندانستن را تحمل کنید، اغلب راه‌حلی از پس پرده رخ می‌نمایاند
M.o
مسئله پرمشغلگی یا حواس‌پرتی زیاد ما نیست، مسئله این است که ما نمی‌خواهیم این حقیقت را بپذیریم که مطالعه از آن دست فعالیت‌هایی است که تا حد زیادی بر اساس زمان‌بندی مختص به خودش جلو می‌رود. نمی‌توانید به اندازه‌ای در مطالعه عجله کنید که خواندن معنایش را از دست بدهد.
M.o
حرص "همه‌کار کردن" سبب می‌شود که هیچ‌کاری نکنیم.
آرین
تنها آن دستاوردهایی مهم یا بی‌مانند خواهند بود که ما برایشان به قدر نیاز، زمان گذاشته‌ایم.
M.o
واقعیت این است که زندگی به شکلی ظالمانه کوتاه است
Arman Keyvannia
«یکی از سردرگم‌کننده‌ترین درس‌هایی که از زندگی آموخته‌ام این است که اغلب اوقات دوست ندارم کارهایی را انجام دهم که انجام دادنشان لازم است. فقط راجع به تمیز کردن کاسهٔ توالت یا پر کردن فرم‌های مالیاتی صحبت نمی‌کنم، منظورم کارهایی است که عمیقاً مایلم انجام شوند.»
M.o
ما تقریباً هر کاری می‌کنیم تا پل‌های پشت سرمان را خراب نکنیم، تا رؤیاهای نامحدودمان در باب آینده را زنده نگاه داریم، بااین‌همه، با تخریب پل‌های پشت سر اغلب به حسی از خشنودی دست خواهیم یافت.
M.o

حجم

۲۸۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۸۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان