دانلود و خرید کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان پدرام حکیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان اثر پدرام حکیم زاده

کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان

انتشارات:شهر پدرام
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان

کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان نوشتۀ پدرام حکیم زاده است. این کتاب را انتشارات شهر پدرام منتشر کرده است.

درباره کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان

کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان با تجزیه‌وتحلیل آثار نقاشی با موضوع موسیقی همراه است. در مقدمۀ این کتاب درمورد موسیقی در عصرهای مختلف صحبت شده است. در فصل‌های بعدی این کتاب به نقاشان امپرسیونیست و نقاشانی اشاره شده که موضوع تابلوی آن‌ها موسیقی بوده است.

خواندن کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موسیقی و نقاشی مفید و کاربردی است.

بخشی از کتاب موسیقی در قاب نقاشان جهان

«پیش گفتار اول ارتباط میان هنرها

ارتباط میان هنرهای مختلف و تأثیر هر یک بر دیگری از دیرباز موردتوجه هنرمندان و اندیشمندان جهان بوده است. نقاشی و موسیقی هر دو از آن دسته هنرهایی هستند که به‌طور مشترک بر قوهٔ تخیل ما تأثیر می‌گذارند و احساسات مختلفی مثل روشنایی، تاریکی، شادی و غم را در ما تحریک می‌کنند.

موسیقی‌دانان و نقاشان سال‌های زیادی است که در ساخت خلق آثار هنری خود از یکدیگر الهام می‌گیرند به همین دلیل در طول تاریخ هنر شاهد نقاشی‌های زیادی هستیم که براساس یک قطعه خاص موسیقی و احساس حاصل از آن به تصویر کشیده شده باشند. برعکس این موضوع هم وجود دارد؛ یعنی آهنگ‌سازانی هم بوده‌اند که با مشاهدۀ یک اثر هنری مثل یک نقاشی مشهور از آن برای ساخت قطعهٔ موسیقی خود استفاده کرده باشند.

مبانی مشترک نقاشی و موسیقی فراوان‌اند از جمله نقطه و نت، خط، (سطح و ملودی)، ریتم، رنگ و ارتفاع صوت، هارمونی، کنتراست.

کاندینسکی نقاش معروف مبتکر نقاشی انتزاعی در جهان، سعی داشت به رنگ‌ها نظم موسیقایی بدهد. در مقالهٔ معروف معنویت در هنر خود که در سال ۱۹۱۲ نوشته شرح می‌دهد چگونه رنگ مشخصی را به آلت موسیقی خاص ربط داده است.

برای مثال رنگ زرد به صدای شیپور رنگ قرمز به دهل یا صدای نقاره و رنگ آبی به صدای ویولن‌سل، کنتراباس و ارگ مرتبط است. کاندینسکی همچنین معتقد بود که از ساختار انتزاعی موسیقی شیوهٔ هنری جدیدی در نقاشی گشوده خواهد شد..........

پیش گفتار دوم اتنوموزیکولوژی

روش شناخت موسیقی اقوام و ملل مختلف که از دوکلمۀ اتنو یونانی به معنای گروه و موزیکولوژی به معنای موسیقی‌شناسی تشکیل شده است، موسیقی همۀ فرهنگ‌ها را در مراحل بدوی و پیشرفته بررسی می‌کند. اتنوموزیکولوژی موسیقی‌شناسی تطبیقی و بررسی موسیقی سنتی و سازهای موسیقی کلیۀ فرهنگ‌ها از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین آن‌ها را معرفی نموده‌اند و درواقع قلمرو آن در محدودۀ شناخت موسیقی فرهنگ‌های بدوی محلی است تا دیگر موسیقی‌ها و از مباحث سیستماتیک عملکردی این علم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. پیدایش یا بررسی مراحل تکامل موسیقی، رابطۀ موسیقی‌های محلی در سطوح مختلف فرهنگی، سیستم‌های تنال موسیقی اساطیر، سازها و سیستم‌های آن‌ها و مفاهیم رایج در اتنوموزیکولوژی که عبارت‌اند از مدل، ملودی، رئالیزاسیون، چگونگی ظاهرشدن مدل، بخش‌های مشابه مدل، اصلی ملودی، تیپ کمپوزیسیون، بدیهه‌سرایی یا (امپروویزاسیون)، مدولاسیون، پولیفونی چند صوتی فرم پریود جمله فیگور مد سیستم تنال و شروع و خاتمۀ صدا. علم موسیقی از قدیم‌الایام بر پایه‌های ریاضی استوار بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان