دانلود و خرید کتاب چشم پاینده جولین بارنز ترجمه آبتین رادمنش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چشم پاینده اثر جولین بارنز

کتاب چشم پاینده

نویسنده:جولین بارنز
انتشارات:نشر گیلگمش
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چشم پاینده

کتاب چشم پاینده نوشتهٔ جولین بارنز و ترجمهٔ آبتین رادمنش است. نشر چشمه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی جستارهایی دربارهٔ هنر است.

درباره کتاب چشم پاینده

کتاب چشم پاینده ۲۴ جستار دربارهٔ هنر را در بر گرفته است. این کتابِ ناداستان ابتدا از زبان مترجم، درمورد جُستار سخن گفته و سپس درمورد سبک جستارنویسی جولین بارنز توضیحاتی ارائه کرده است.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به ۲ گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرند، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص، یا ارائهٔ اطلاعات و به دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم عامهٔ مردم است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب، یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ «مبتنی بر واقعیت» از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی هستند. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌توانند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها، نقدهای ادبی.

جستارهای کتاب چشم پاینده که تاریخ، تجربهٔ زیستهٔ نویسنده و رؤیاپردازی را توأمان دارند، همانند سفری شگرف به تاریخ نقاشی است، اما در فرمی منحصربه‌فرد که می‌توان به نام جولین بارنز نام‌گذاری‌اش کرد. اگر خواندن تاریخ هنر «ارنست گمبریج»، هم‌وطن شهیر بارنز برای شما همواره خاطره‌انگیز و ثمربخش بوده، جستارهای بارنز در کتاب حاضر هم به همین سیاق خواهد بود؛ با این تفاوت که جولین بارنز تاریخ نمی‌نویسد و بسیار بیشتر از از تاریخ‌نویسی و شرح وقایع و جزئیات، خواننده‌اش را به درون جمعیتی از نقاشان و نقاشی‌هایشان می‌برد و حظ و شناختی شگفت را فراهم می‌آورد.

ادوارد مانه، ونسان ونگوگ، پل سلان، آنری فانتن لاتور، برت موریسو و رنه ماگریت، برخی از مشهورترین نقاشانی هستند که اثر یا آثاری از ایشان، در جستارهای کتاب چشم پاینده مورد بحث و تأمل قرار گرفته است.

خواندن کتاب چشم پاینده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ناداستان و قالب جستار درمورد هنر پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

arman eghbali
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

من عاشق این کتابم. در واقع هرچیزی را که از یک کتاب انتظار داشتم را برآورده کرد. با خوندن این کتاب: _در دوره‌ی آموزش تحلیل آثار هنری شرکت می‌کنیم. _با زندگی هنرمندان مشهور آشنا می‌شیم. _تفاوت سبکهای هنری را یاد میگیریم _کلی اصطلاح و استدلال جدید

- بیشتر
shima
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

در حال خوندنش هستم و چیزی که کلافه‌ام کرده pdf بودن کتابه ، نمیشه هایلایت کرد ، نمیشه یادداشت گذاشت برای کتابهای این‌چنینی که پر از اسم هستن واقعا بده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان