دانلود و خرید کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان طاها عشایری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان اثر طاها عشایری

کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان

معرفی کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان

کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان کاری مشترک از طاها عشایری، مجتبی شعاع اردبیلی، فائزه رقمی و سمیرا باقری است که در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. این کتاب کاوشی جامعه‌شناختی دربارهٔ امنیت اجتماعی است.

 دربارهٔ کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان

یکی از نیازهای مهم هر جامعه، امنیت است و میزان توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای ربط مستقیم به امنیت آن جامعه دارد. هر جامعه‌ای بنا بر موقعیت جغرافیایی، سیاسی، فرهنگ، اقتصاد و شیوهٔ زیست جمعی‌اش با مسائلی روبه‌رو است که امنیتش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید متناسب با شرایط بومی‌اش به دنبال تدوین سازوکارهای رسمی و غیررسمی برای تأمین امنیتش باشد.

موضوع مهمی که کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان به آن اشاره می‌کند این است که امنیت یک مفهوم جمعی و حاصل عملکرد تک‌تک کنشگران جامعه است و فردفرد این کنشگران تولیدکنندهٔ امنیت جمعی و بازتولید‌کنندهٔ ناامنی و هراس و... هستند. دنیای امروزی صرفاً با نظم دولتی- ساختاری به آرامش پایدار نمی‌رسد و این کار نیازمند مشارکت تمام طبقات اجتماعی با سنخ‌های ناهمگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

 کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان با اشاره به این که ایران امروز حاصل ایران دیروز است، مشروطهٔ ایرانی را نوعی رنسانس خوانده و شروع تحول در نظام اجتماعی و امنیتی ایران را از آن دوره دانسته است. کتاب با اشاره به این که اقوام ایرانی به دلیل اشتراکات گوناگون فرهنگی، ادبی و تاریخی، هیچ‌گاه رودرروی هم قرار نگرفته‌اند. ایران را به دلیل موقعیت حساسش، نیازمند سیاست‌گذاری‌های دقیق‌تر در زمینهٔ امنیتی دانسته است.

کتاب حاضر برای دستیابی به ترجیحات امنیتی ایرانیان به نتایج مطالعات پیمایشی در بازهٔ زمانی دهه ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ مراجعه کرده و برای رسیدن به یک انسجام در سطح کلان و امکان سیاست‌گذاری برای آینده، مطالعات این بازه را تحلیل و در نهایت وضعیت امنیت را از نظر ترجیحاتی واکاوی کرده است.

کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزهٔ علوم سیاسی و اجتماعی به ویژه موضوع امنیت ملی، مخاطبان این کتابند.

بخشی از کتاب ترجیحات امنیتی ایرانیان

«انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند که در اجتماعات با یکدیگر پیوند پیدا می‌کنند و مجموعه‌ای از ارزش‌ها و قواعد را به‌منظور ارتباط با یکدیگر خلق می‌کنند. این ارزش‌ها و قواعد، طبیعی نیستند. بلکه باید از طریق جامعه و برای جامعه خلق شوند تا جامعه به مکانی مدنی برای زندگی تبدیل شود. هرچند که افراد زندگی‌شان را آزادنه انتخاب می‌کنند و برخوردار از حقوق فردی هستند؛ لیکن تمامی این‌ها در یک متن اجتماعی شکل‌گرفته و معنا پیدا می‌کنند. سرمایه اجتماعی در معنای گسترده خود به‌عنوان مجموعه‌ای از قواعد، هنجارها، تعلقات، بده‌بستان و اعتماد محاط شده در روابط اجتماعی, ساختارهای اجتماعی و ترتیبات نهادی جامعه که افراد را قادر به تحقق اهداف فردی و اجتماعی‌شان می‌سازد تعریف شده است.

سرمایه اجتماعی در کنار بعد کنترلی و نظارتی آن، به‌واسطه بعد هنجارمندی آن به کاهش جرم کمک می‌کند. در نظر کلمن: «هنگامی که هنجاری وجود دارد و موثر هم هست. شکلی نیرومند- اگرچه گاهی هم آسیب‌پذیر از سرمایه اجتصاعی را تشکیل می‌دهد». هنجارهای نافذی که مانع جرم و جنایت باشند. این امکان را به وجود می‌آورند که اشخاص در یک شهر در ساعات شب با فراغ خاطر از خانه خارج شوند و افرد سالمند بی آ‌ن‌که بیمی از بابت ایمنی خود داشته باشند. از منزل خود بیرون روند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان