دانلود و خرید کتاب اختلالات شخصیت ورا سونجا ماس ترجمه محمدرضا بلیاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات شخصیت اثر ورا سونجا ماس

کتاب اختلالات شخصیت

معرفی کتاب اختلالات شخصیت

کتاب اختلالات شخصیت نوشتهٔ ورا سونجا ماس و ترجمهٔ محمدرضا بلیاد (استادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی - واحد کرج) و مرضیه صمیمی نژاد (کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی شخصیت) است. انتشارات اندیشه آگاه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به مؤلفه‌‌ها، تاریخچه، نمونه‌‌ها و پژوهش‌‌های مرتبط با موضوع کتاب پرداخته است.

درباره کتاب اختلالات شخصیت

درک اختلالات روانی برای هر یک از ما ضروری است؛ زیرا این بیماری‌‌ها در سراسر زندگی شخصی افراد به‌ویژه در میان خانواده، دوستان، همکاران و جامعهٔ بزرگ و کنونی ما قابل‌لمس است. کتاب اختلالات شخصیت به بررسی نظام‌‌مند ۱۰ اختلال شخصیت در ۳ خوشه پرداخته است. در هر فصل از این کتاب، تصویر کامل و عمیقی از یک اختلال خاص و اثرات آن بر همهٔ ابعاد زندگی شخصی افراد مبتلا ارائه شده است. فصل‌‌ها بر پارامترهای مهمی مانند علائم، تشخیص، شیوع، تاریخچه، رشد، علل، اثرات و هزینه‌‌های هر اختلال تمرکز کرده است. داستان‌‌های مطرح‌شده در بخش «مطالعهٔ موردی» نمایانگر نحوهٔ پدیدارشدن اختلال در محیط‌‌های مختلف و نیز اثرات آن بر تعاملات بین‌فردی در جامعه، محل کار و روابط شخصی است؛ همچنین پژوهش‌‌ها و نظریه‌‌های مربوط به هر اختلال در کتاب گنجانده شده و در پایان هر فصل درمورد رویکردهای مختلف درمانی بحث شده است.

خواندن کتاب اختلالات شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌پزشکی و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلالات شخصیت

«مبتلایان به اختلال شخصیت وسواسی-جبری اغلب به موفقیت شغلی متناسب با استعدادها و توانایی‌هایشان دست نمی‌یابند، زیرا انعطاف‌ناپذیری و لجبازی موجب ضعف آن‌ها در همکاری یا سرپرستی می‌شود.

این اختلال معمولاً مانع برقراری روابط میان‌فردی می‌شود، اما می‌تواند موجب کارآمدی عملکرد شغلی شود. صرفاً شغل تحت تأثیر این اختلال قرار نمی‌گیرد، بلکه ارتباط با همکاران یا حتی کارفرمایان احتمالاً خسته‌کننده می‌شود.

کمال‌گرایی و معیارهای عملکرد بالایی که مبتلایان برای زندگی‌شان تعیین می‌کنند، موجب ایجاد موقعیت‌های پرفشار در خانواده و بسیاری از موقعیت‌های کاری می‌شود، چراکه همکاران و سرپرستان نگران می‌شوند که فرصت‌های شغلی‌شان را از دست بدهند. این افراد ممکن است به عنوان کارکنان وظیفه‌شناس معرفی شوند، اما اغلب در پایان پروژه‌های کاری مشکلاتی دارند، زیرا پیرو روش‌های گام‌به‌گام خودشان هستند و مکرراً به بازبینی عملکردشان می‌پردازند. ازآنجاکه کیفیت عملکرد سایرین را کنترل می‌کنند، در محول کردن کار به آن‌ها مشکل دارند.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی-جبری، سایرین به ویژه زیردستان را بسیار کنترل می‌کنند. آن‌ها اصرار دارند که تنها یک روش (روش آن‌ها) برای انجام کارهای روزمره وجود دارد که این امر اغلب به موقعیت‌های کاری خسته‌کننده منتهی می‌شود و به نگرش‌های منفعل-پرخاشگرانه در همکاران و زیردستان می‌انجامد. آن‌ها به همه از جمله خودشان نمی‌توانند اجازه دهند که قوانین را زیر پا بگذارند. بااین‌حال، نگرششان به مافوق‌ها و سرپرستان بستگی به این دارد که به آن‌ها به عنوان مراجع قدرت احترام می‌گذارند یا خیر. مبتلایان معمولاً با سرپرستانی که برایشان احترام قائل هستند، مؤدبانه رفتار می‌کنند، اما در مقابل آنهایی که احترام نمی‌گذارند، رفتار ستیزه‌جویانه و تحقیرآمیزی دارند (اختلالات ذهنی، ۲۰۱۸).

محیط‌های کاری ممکن است به افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی-جبری به خاطر وظیفه‌شناسی و توجه به جزئیات پاداش دهد، اما خودشان را خودانگیخته یا مبتکر نشان نمی‌دهند. در واقع، وقتی به اقدامات فوری نیاز باشد، ممکن است در تلاش برای تصمیم‌گیری بدون دستورالعمل‌های عینی شوکه شوند و احساس کننند که فلج شده‌اند. ازآنجاکه انتظار دارند همکارانشان به قوانین پای‌بند بمانند، اغلب در کارهایی که نیاز به انعطاف‌پذیری و سازش دارد، ضعیف عمل می‌کنند. حتی وقتی از اجرای برنامه‌هایشان عقب می‌مانند، محول کردن کار به سایرین برایشان ناراحت‌کننده است، زیرا فکر می‌کنند که آن‌ها کار را به درستی انجام نمی‌دهند. آن‌ها اغلب آنقدر درگیر بخش‌های جزیی‌تر کار می‌شوند که دیگر نمی‌توانند ابعاد بزرگ‌تر آن را ببینند.»

نظرات کاربران

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

بعنوان یک روانشناس، احتمالاً آشنایی با مبحث اختلالات شخصیت از ضروریات است. هرچند باید بسیار مراقب باشید که اگر با این عینک به آدم‌ها و مراجعان نگاه کنید همواره آنان را در جایی از طیف یکی از اختلالات شخصیت خواهید

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۶۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان